La imminent ona de calor deixarà a Alacant, des del divendres i fins dilluns o dimarts pròxim, nits amb temperatures mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica superior als 30, un escenari considerat de nits tòrrides i que complicarà el descans nocturn.
Segons ha avançat el responsable del Laboratorio de Climatología de la Universitat d’Alacant (UA), el catedràtic Jorge Olcina, des d’un punt de vista tècnic es tractarà de nits equatorials, ja que la temperatura mínima superarà els 25 graus.
Olcina ha explicat que estes mínimes tan elevades, combinades amb una humitat relativa al voltant del 70 per cent, incrementaran notablement la sensació de calor. Així, encara que el termòmetre marque uns valors, el cos percebrà més de 30 graus durant la nit.
Esta situació de basca es concentrarà en el tram final de la setmana. La previsió és que comence a notar-se amb força des del divendres i que s’allargue fins dilluns o dimarts, segons l’evolució de la massa d’aire càlid.
Ona de calor des del centre peninsular
Esta nova ona de calor ha començat al centre peninsular i es desplaçarà cap al Mediterrani al llarg dels pròxims dies. El moviment d’esta massa d’aire molt càlid explica que, a més de les nits tòrrides, s’esperen també jornades diürnes molt caloroses.
La Agencia Estatal de Meteorología (Aemet) ja ha establit per a este dijous l’avís groc, de perill baix, en zones d’Alacant i de València. El motiu són les temperatures màximes previstes, que podran arribar als 40 graus en alguns punts.
Segons la classificació meteorològica, este dijous serà la segona jornada de la quarta ona de calor que afecta enguany la Comunitat Valenciana. Les autoritats meteorològiques recomanen seguir de prop els avisos i adaptar horaris i activitats per a minimitzar els efectes de la calor intensa, especialment durant la nit, quan l’ambient tòrrid farà més difícil refrescar les vivendes i descansar adequadament.












