Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV i de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat els líders de Compromís i del PSOE, Joan Baldoví i Diana Morant, d’hipocresia per encapçalar la manifestació dels docents este dijous a València, després d’huit anys en què, segons ell, van rebutjar les demandes del professorat quan governava el Botànic.

Segons un comunicat del PPCV, Pérez Llorca ha assegurat que és difícil d’entendre per a la societat que, ‘després d’huit anys dient que no als mestres i professors’, ara estos dirigents se situen ‘al capdavant de la mobilització’ i es posen ‘la mateixa samarreta per a reivindicar allò que ells no van fer’.

Tres anys del ‘govern del canvi’ del PP

Pérez Llorca ha defensat que, ‘en tres anys de govern del canvi del Partit Popular, s’ha fet més per l’educació que en els huit anys del Botànic’. Així, ha posat com a exemple la millora salarial que el sector docent ha reclamat ‘durant anys’.

Ha recordat que, ‘durant els últims cinc anys, els docents han estat reivindicant al Botànic una millora salarial i sempre els van dir que no’. Ara, ha subratllat, el Consell actual ha obert una negociació per a atendre estes demandes.

El president del PPCV ha defés també l»ambiciós pla de millores’ que, segons ha dit, ha posat en marxa el Consell per a donar resposta a les reivindicacions del professorat, ‘moltes d’elles absolutament legítimes perquè durant huit anys es va abandonar molt l’educació’.

Com a prova d’este abandonament, ha citat els resultats de l’informe PISA, que ‘han reflectit que no s’havia treballat bé’. Per això, ha insistit que l’objectiu del seu govern és ‘donar la volta a la situació’ amb inversions i canvis organitzatius.

Respecte a les mobilitzacions docents, Pérez Llorca ha volgut mostrar el seu ‘respecte pels docents‘, ja que, ha remarcat, ‘si ells consideren que han de reivindicar millores, tenen tot el dret del món’.

En este sentit, ha assegurat que ‘el que vull traslladar és que tenen una administració, que és la Generalitat, oberta al diàleg i a l’acord‘, i ha oferit continuar parlant amb sindicats i representants del sector per a avançar en acords.

Crítiques al ‘sectarisme’ del Botànic

Les declaracions les ha fet durant un encontre amb militants del Partit Popular de la Vall d’Uixó, on ha estat acompanyat per la portaveu del PP en el Congrés dels Diputats, Ester Muñoz, i la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina.

En eixe acte, ha destacat la política ‘real i pròxima’ que, segons ell, practica el Partit Popular, en contrast amb el Botànic, ‘amb el qual hi havia sectarisme i castigaven municipis perquè no governaven ells’. ‘Nosaltres, en el PP, governem per a tots’, ha afirmat.

Com a exemple, ha mencionat les actuacions en matèria educativa a la Vall d’Uixó, on ha assegurat que s’han resolt problemes que ‘feia anys que es reivindicaven i mai van ser atesos’, entre ells l’obertura d’un nou col·legi.

Ha explicat que este nou centre és ‘un dels 14 centres educatius que s’han obert esta setmana amb l’inici del curs escolar’, la qual cosa, al seu juí, demostra l’aposta del Consell per millorar les infraestructures educatives.

Gestió dels incendis a la província de Castelló

Pérez Llorca ha aprofitat també per a comparar la gestió del Consell amb la del Govern d’Espanya arran dels incendis que han afectat especialment la província de Castelló este estiu. Ha afirmat que l’executiu autonòmic ‘ha demostrat una altra manera de fer les coses’.

Segons ha explicat, la Generalitat ha procurat ‘estar prop de la gent’ i ‘adoptar mesures immediates per a ajudar els afectats’, tant agricultors com persones que van haver d’eixir de casa i buscar un lloguer, aquells que han perdut el seu patrimoni o que tenien béns danyats.

Ha incidit que des de la Generalitat Valenciana s’han aprovat ajudes ‘per a atendre tot el món’. A més, ‘un mes després de l’incendi, sense estar encara extingit, ja s’han posat en marxa treballs de reforestació i millora de tot l’entorn de la Serra d’Espadà’, ha remarcat.

Finalment, Pérez Llorca ha volgut agrair públicament a la Diputació de Castelló i al Consorci de Bombers ‘l’esforç que han fet durant tot l’estiu‘. Ha recordat que ‘esta província ha sigut la que més ha patit els incendis, alguns molt seguits, i ningú ha defallit ni s’ha queixat de les hores que ha dedicat’.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.