8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Sanitat comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig. En concret, obriran les portes 101 espais de vacunació municipals, que s’uneixen als 32 punts que actualment ja es troben en funcionament.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat “estos 133 punts de vacunació permetran agilitar el procés de vacunació en la Comunitat Valenciana. De fet, amb este desplegament de recursos assistencials es podrà administrar la vacuna a més de 400 persones cada tres minuts”.

“L’objectiu és que, de cara a l’estiu, el 70% dels ciutadans i ciutadanes haja rebut ja almenys una dosi de la vacuna enfront de la Covid-19” ha afegit Ana Barceló.

En este sentit, està previst que la Comunitat Valenciana reba a partir de juny un increment important del número de dosi, per això, la Conselleria de Sanitat activarà tots els recursos assistencials necessaris per a agilitar esta vacunació massiva. Per a això, estos espais han estat dotats amb més de 420 equips de professionals de vacunació.

La consellera ha volgut mostrar el seu agraïment a tots els alcaldes i alcaldesses dels municipis en els quals s’han instal·lat els punts de vacunació, ja que “el fet de cedir espais i locals municipals ens ha permés acostar la vacuna als ciutadans i organitzar un procés de vacunació més ordenat. A més, fruit d’esta col·laboració podrem vacunar a més gent cada dia”.

Els punts de vacunació agrupen els ciutadans de 328 municipis de la Comunitat, i en els més de 200 municipis restants, que corresponen a les zones bàsiques de salut més remotes o amb accés més difícil, es vacunarà, tal com s’està fent ara, en els seus propis centres de salut. En este últim cas, el procés de vacunació s’ha organitzat de manera que no interferesca en el funcionament habitual del centre d’atenció primària.

L’objectiu és vacunar al major nombre de persones en el menor temps possible. Així, amb els recursos assistencials habilitats per la Conselleria de Sanitat hi ha capacitat per a administrar 500.000 vacunes a la setmana.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.