Investigat a Torrent per empadronar estrangers de manera fraudulenta a canvi de diners

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Torrent per la Policia Nacional acusat d’empadronar de manera fraudulenta ciutadans estrangers en domicilis on realment no vivien, presumptament a canvi de diners, per a ajudar-los a regularitzar la seua situació a Espanya.

Segons han informat fonts policials, estes persones utilitzaven després eixos empadronaments per a tramitar la seua documentació. L’objectiu era aconseguir permisos i regularitzar la seua estada al país, tot i trobar-se inicialment en situació irregular.

La investigació l’han dut a terme agents de la Brigada Local d’Estrangeria i Fronteres de Torrent. La policia va començar les perquisicions en saber que podrien existir diversos empadronaments irregulars en vivendes de la localitat.

Entre els immobles investigats figurava fins i tot un baix comercial, utilitzat també per a empadronar persones que no hi residien. Segons les mateixes fonts, l’activitat es repetia en diferents domicilis, la qual cosa va cridar l’atenció dels agents.

Cobrava fins a 1.000 euros per empadronament

Els investigadors han constatat que, almenys per a empadronar una persona en el local comercial, el sospitós hauria arribat a exigir fins a 1.000 euros. Esta quantitat es considerava una contraprestació per incloure-la en el padró d’un immoble on mai havia viscut.

Els agents van identificar el propietari de les vivendes implicades. Segons la investigació, hauria inscrit diversos estrangers en estos domicilis sense que residiren allí en cap moment, aprofitant-se de la necessitat d’aconseguir un padró per a regularitzar la seua situació administrativa.

La policia assenyala que estes persones es trobaven en una situació especialment vulnerable. Necessitaven constar empadronades per a iniciar tràmits de regularització i, segons la investigació, pagaven els imports que se’ls exigien per a aconseguir-ho.

Després de les investigacions, els agents han procedit a la detenció d’este home com a presumpte autor d’un delicte de afavoriment de la immigració irregular. La causa se centra en l’ús del padró municipal per a facilitar documentació a persones que no complien els requisits legals de residència en els domicilis indicats.

Després de ser escoltat en declaració per la Policia Nacional, el detingut ha quedat en llibertat. No obstant això, ha sigut advertit de l’obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial sempre que siga requerit en el marc d’esta causa.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.