Troben un caiman viu d’uns 1,60 metres de longitud en una finca de Sax

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la Investigació Caimanali, ha intervingut un caiman d’1,60 metres i una àguila de Harris en una finca de la localitat de Sax, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant). El caiman vivia en unes condicions inadequades, que impedien que tinguera la qualitat de vida òptima necessària per a la seua espècie. El seu propietari l’anunciava per a la venda per 2.000 euros. 

 

El passat 25 de febrer, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Monòver, el Vinalopó Mitjà (Alacant), va tindre coneixement de l’existència d’un caiman, que podia trobar-se en una finca particular de manera irregular. Els agents del SEPRONA, en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial de Veterinaris d’Alacant i el Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE), van donar inici a una investigació duta a terme per a localitzar i identificar al presumpte propietari i la localització de la finca a on es trobava l’animal. 

 

Tan prompte com van identificar plenament a l’implicat, i van conseguir situar la casa en Sax, els agents es van desplaçar fins al lloc a fi de fer una inspecció. Ha sigut este dilluns, 1 de març, quan han trobat al caiman de més d’un metre i mig de longitud, al costat d’un exemplar d’àguila de Harris.

 

El caiman està al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx

Requerit el titular de la finca perquè acreditara la legal procedència dels dos animals, i la seua tinença, només va poder aportar el document de cessió de l’àguila, si bé no va poder demostrar la lícita propietat del caiman. Tampoc va poder acreditar l’origen de cap d’ells. A demés, del caiman, ni aportava el segur corresponent per a la tinença d’animals potencialment perillosos. Per este motiu, la Guàrdia Civil va intervindre els dos exemplars. 

 

El dimarts 2 de març, el SEPRONA va procedir al trasllat i dipòsit del caiman al Parc Zoològic Riu Safari d’Elx, a on compten amb les condicions adequades per al seu correcte creixement. Ja se li ha inserit el microxip, quedant registrat en el Registre Informàtic Valencià d’Identificació Animal (RIVIA). Per part seua, l’àguila estarà en la finca, ja que el propietari sí que té unes instal·lacions adequades per a ella, a l’espera de la resolució de l’expedient per part de les autoritats competents. 

 

El SOIVRE, autoritat científica encarregada de fer l’anàlisi i autenticació dels exemplars, determinarà l’espècie, la seua catalogació i el grau de protecció a la que estan sotmesos.

 

En tractar-se espècies afectades pel Conveni de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES), la inclusió en un o altre annex, determinarà que la responsabilitat siga administrativa o penal, sobre la base del Reglament Europeu número 338/97, de protecció d’espècies de la fauna i flora silvestres a través del control del seu comerç. Els dos animals es troben a la disposició de l’Administrador de Duanes i Impostos Especials d’Alacant, autoritat competent per a determinar el seu destí definitiu. 

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.