L’Ajuntament de Paterna demana el confinament voluntari i endurix al màxim les restriccions

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha endurit al màxim les restriccions a la ciutat que són de la seua competència per a tractar de frenar la transmissió comunitària del coronavirus entre la població davant l’augment, en un 85%, dels contagis en el territori.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dilluns l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo després de signar el decret que recull les noves mesures i que ha sigut acordat durant la reunió del Comité municipal de Seguiment de la COVID-19 que s’ha celebrat per a analitzar la situació epidemiològica de la ciutat, ja que la incidència se situa entorn dels 400 casos per cada 100.000 habitants.

 

Estes mesures excepcionals, que entraran en vigor el pròxim 12 de gener i es mantindran fins al dia 31, arrepleguen entre altres limitacions, el tancament de parcs i el precinte de les àrees de joc infantils, el tancament de tots els edificis i locals municipals, el tancament de Biblioteques i Museus i la cancel·lació de tota activitat i programació sociocultural de la ciutat, tant del Gran Teatre com de tots els locals municipals.

 

També s’ha ordenat el tancament de totes les instal·lacions deportives municipals i la suspensió dels entrenaments i competició de clubs deportius, excepte els professionals. A demés, l’ajuntament continuarà prestant tots els servicis, sempre amb cita prèvia i estrictes protocols d’higiene i seguretat.

 

Crida a la responsabilitat

«Amb l’únic objectiu de protegir als veïns hem decidit tancar, suspendre i cancel·lar tot el que depenga de l’ajuntament», ha afirmat Sagredo al mateix temps que ha assegurat que «farem tot
el que siga en la nostra mà per a tractar de frenar i controlar l’expansió del coronavirus entre la nostra població».

 

En este sentit, el primer edil també ha fet una crida a la responsabilitat de la ciutadania per a que es quede en casa, limite al màxim els contactes socials i siguen rigorosos amb el compliment de les noves restriccions i normes anti COVID-19.

 

«Davant el preocupant repunt dels casos, el confinament voluntari és l’opció més segura i eficaç per a combatre l’expansió del virus», ha afirmat Sagredo al mateix temps que ha recordat que el municipi continua analitzant les aigües residuals de tot el terme municipal per a detectar i rastrejar la presència de COVID-19 i continua desenvolupant dos projectes pioners en tota Espanya sobre el coronavirus en els entorns escolars.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.