20.4 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Els 8.000 purificadors amb filtres arribaran als col·legis valencians a partir del dilluns

 

Els 8.000 aparells purificadors amb filtres per a millorar la ventilació a les aules i ajudar a previndre el contagi de Covid-19 començaran a arribar als col·legis del territori valencià a partir del pròxim dilluns, 11 de gener.

 

Ho ha destacat a Europa Press el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, qui ha detallat que els purificadors es troben ja en Fira València i al llarg d’esta jornada s’està dissenyant la distribució perquè a partir de la setmana que ve s’instal·len en els centres escolars.

 

Els purificadors –una mesura anunciada el mes de novembre passat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà– pretenen contribuir a millorar la qualitat de l’aire i evitar la propagació del virus a les aules que no disposen de ventilació natural.

 

«Estan pensats per a complementar la ventilació»

En este sentit, Miguel Soler ha recalcat que «estan pensats per a complementar la ventilació, no per a substituir-la, pel que seran aplicables als pocs espais» que no tenen ventilació adequada (com a habitacles que, a causa de la pandèmia, s’han reconvertit en aules) o en dies de molt de fred o pluja.

 

Sobre les crítiques d’alguns col·lectius docents per no postergar la ‘volta al col·le’ després del Nadal tot i l’evolució a l’alça del coronavirus i el temporal de neu, el secretari autonòmic ha comentat que, «quan es produïx un increment dels contagis a nivell general, això afecta a tots els sectors i és evident que si hi ha més contagis en la societat es registraran més en l’àmbit educatiu».

 

El representant de la Conselleria d’Educació recalca que «ha quedat demostrat que els centres, aplicant bé les mesures de prevenció i gràcies a l’esforç de la comunitat educativa», no són focus d’expansió del virus, cosa que «porta a fer un balanç del primer trimestre positiu, perquè ha funcionat raonablement bé».

 

A demés, de cara al segon trimestre que ara arranca, Soler ha subratllat el treball per a «millorar la presencialitat» dels alumnes de Secundària en alguns centres en els que no s’havia pogut establir al 100%.

Últimes notícies

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.

El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió

El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.

La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta

La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.