Mastodon
27.6 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

Podemos condiciona el seu suport a la Llei de Mobilitat a frenar les ampliacions del Prat i del port de València

Podemos reclama paralitzar immediatament les ampliacions del Prat i del port de València com a condició per a donar suport a la Llei de Mobilitat Sostenible, vinculada a 10.000 milions europeus.

Diana Morant demana no contraposar La Volta i el suport a Gaza i centra el debat en drets humans

La ministra de Ciència sosté que el verdader debat és la defensa del poble de Gaza enfront del suport al 'genocida Netanyahu'. Defén les protestes pacífiques i veu com mal menor reubicar el final de La Volta.

Les morts per calor en la Comunitat Valenciana este estiu pugen a 427, un 60% més que en 2024

La Comunitat Valenciana suma 427 morts atribuïbles a la calor des de l'1 de juny al 14 de setembre, un 60,5% més que en 2024. Agost concentra quasi la mitat.

Compromís reclama els vídeos del Cecopi del dia de la dana amb àudio íntegre

Compromís demanarà les gravacions del Cecopi del 29 d'octubre amb el so complet per a esclarir decisions durant la dana que va deixar 229 morts a València.

València Basket bat el seu rècord d’abonats en l’estrena del Roig Arena

El club tanca la seua primera campanya d'abonaments en el Roig Arena amb més de 15.000 socis. L'equip masculí supera els 11.000 i el femení depassa els 4.000.

Els 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions que poden caure

Un repàs a 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions, de les majors golejades als topalls de regularitat, que marquen el llistó del torneig.

Tres detinguts a Tarragona per un robatori a una turista en l’aeroport de Manises

Dos hòmens i una dona van ser arrestats després de fugir per l'AP-7 després de sostraure a una turista diners, joies i bosses valorades en uns 48.000 euros. En el cotxe de lloguer es van trobar 5.820 euros, articles de luxe, ferramentes i bitllets falsos.

Puja la demanda de lloguer d’habitacions a València entre treballadors desplaçats

L'encariment del lloguer de pis complet, entorn de 1.000 euros al mes, espenta a més persones a compartir vivenda. El perfil passa d'estudiants a treballadors, fins i tot parelles, amb preus per habitació entre 350 i 500 euros.