19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Puig avança que hi haurà mesures contundents i immediates per la festa il·legal del Galileu Galilei

 

Actualització 19/12/2020 a les 14.45 hores. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Conselleria de Justícia investiga la festa il·legal celebrada durant la matinada d’este dissabte en el Col·legi Major Galileu Galilei i ha advertit que «en les pròximes hores es prendran mesures contundents i immediates». Puig ha insistit que és «molt greu la irresponsabilitat dels responsables d’eixe centre».

 

A demés, Ximo Puig ha assenyalat que «el que ha passat esta nit és d’una enorme irresponsabilitat i tindrà el correlat i la transcendència en la decisió que s’ha a prendre. En estos moments s’està recollint tota la informació i hi haurà una resposta contundent”, ha insistit.

 

Al mateix temps, el president ha subratllat que «la irresponsabilitat d’uns quants no pot tacar la responsabilitat de la gran majoria de la societat valenciana i dels jóvens».

 

Desallotgen una nova festa il·legal amb més de 200 persones en el col·legi major Galileu Galilei

La Policia Nacional i la Policia Local de València han hagut de desallotjar esta matinada de dissabte una festa il·legal en el col·legi major Galileu Galilei de la ciutat de València, a on participaven unes 200 persones que no portaven mascareta i tampoc respectaven les mesures de seguretat contra el coronavirus.

 

La intervenció s’ha produït quan passaven uns minuts de la mitjanit després de rebre les forces de seguretat uns quants avisos, ja que s’estaven incomplint les normes sanitàries contra la propagació del Covid-19. La Policia Nacional s’ha fet càrrec de la investigació.

 

Cal recordar que el mes d’octubre passat jóvens del mateix col·legi van organitzar un altre esdeveniment d’estes mateixes característiques que va derivar en un brot de Covid-19 amb prop de 160 positius i que va portar a la Universitat Politècnica a suspendre les classes presencials, a demés que els alumnes i responsables del centre van ser multats amb sancions d’entre 600 i 30.000 euros.

 

La festa celebrada esta nit de divendres es va fer en zones interiors del col·legi. Segons fonts policials, els estudiants estaven reunits en grups reduïts i van tornar cap a les seues habitacions en arribar les autoritats a les instal·lacions de la residència d’estudiants.

 

 

 

 

Últimes notícies

Detinguts tres treballadors pel robatori de 30 tones de material ferroviari a Castelló

La Guàrdia Civil ha arrestat a tres operaris subcontractats per sostraure i vendre més de 30 tones de material ferroviari entre Torreblanca i Vinaròs. La investigació, emmarcada en l'Operació FERRATUM, va durar més de quatre mesos.

Benidorm Fest 2026 dona els últims retocs a un xou de gran altura visual i emocional

El certamen ultima assajos amb un salt de producció i un escenari immersiu. Dos semifinals i una final amb 12 places, i un jurat de huit professionals.

Últim cartutx d’Espanya davant Anglaterra per a puntuar en la FIH Pro League de València

Espanya es juga este dimarts (11.00) davant Anglaterra, en Beteró, la seua primera suma en la FIH Pro League després de tres derrotes seguides. Arriba penúltima i sense punts.

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest de fins a 90 km/h

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per vent de l'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.