Alerta alimentària: presència de proteïnes làcties en uns bombons de xocolate negre

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha anunciat una alerta alimentària. En concret, aquesta alerta va especialment dirigida a totes aquelles persones que tinguen al·lèrgia a qualsevol proteïna làctia. Pel que sembla, la comercialització del producte Xocolate negre extrafí amb avellanes de la marca Grand Ferrero Rocher Dark conté l’al·lergogen proteïnes làcties no inclòs en l’etiquetatge.

Com a mesura de precaució, es recomana a aquelles persones amb al·lèrgies a qualsevol proteïna làctia que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues llars que s’abstinguen de consumir-lo.

A més, des d’AESAN especifiquen que l’alerta ha sigut traslladada per les autoritats sanitàries de Catalunya relativa a la presència de proteïnes làcties no inclòs en l’etiquetatge en Xocolate negre extrafí amb avellanes.
 

Aquesta incidència va ser detectada en un autocontrol de l’empresa, que està informat als destinataris del producte i procedint a la retirada del producte d’aquests. L’empresa ha publicat una informació en la seua pàgina. Ferrero informa sobre possibles traces de llet en el Grand Ferrero Rocher Dark.
Les dades del producte implicat
-Nom del producte (en etiqueta): Xocolate negre amb avellana
-Marca/comercial: GRAND FERRERO ROCHER DARK
-Codi de barres: EAN 8000500373842
-Números de lot:L252RWAJ, L253RWAJ, L266RWAJ, L267RWAJ, L287RWAJ, L294RWAJ, L240RW-J, L284RW-J, L306RW-J.
-Data de caducitat: 20/04/2022
-Pes d’unitat: 125 g
-El producte ha sigut distribuït en pràcticament tot el territori d’Espanya.
Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.
Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques a les proteïnes làcties que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues llars que s’abstinguen de consumir-lo. D’altra banda, la marca assegura que el consum d’aquest producte no comporta cap risc per a la resta de la població.

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.