Un expert sanitari carrega contra el govern espanyol i demana que tracte la ciutadania «d’una forma madura»

 

La situació epidemiològica actual en el nostre país s’agreuja cada dia i els experts comencen a alertar-se davant de l’accelerat repunt de contagis. És el cas de l’expert Rafael Bengoa, un metge molt reconegut en l’àmbit nacional i internacional que va assessorar a Barack Obama en matèria sanitària. De fet, es tracta d’una de les veus més respectades en matèria de Salut Pública en Espanya, pel que el seu missatge contundent al govern ha calat fins a la població.

 

En una entrevista a Onda Cero, l’expert ha demanat a les autoritats espanyoles que tracten a la societat civil d’una forma adulta i expliquen la veritable situació del coronavirus. Rafael Bengoa s’ha mostrat molt preocupat davant de les dades i ha carregat contra les autoritats sanitàries per no ser sincer amb la població.

 

«Els números no mentixen i el que fa falta és tractar a la societat civil d’una manera madura. Dir: en desconfinament hem tingut una sèrie de problemes, no hi ha hagut rastrejadors i ho estem corregint per als pròxims mesos perquè no podem arribar al moment de la vacunació amb els problemes logístics que estem tenint hui», ha assenyalat el doctor. 

 

 

L’expert en salut i cofundador de l’Institut de Salut i Estratègia d’Espanya (SI-Health) considera que les administracions públiques intenten «convéncer a la població que les coses van millor del que funcionen» i quan les dades diuen el contrari es limiten a retreure la culpa a la responsabilitat individual.

 

Reclama rastrejadors i microconfinaments per a frenar la pandèmia

Tot i que Rafael Bengoa assegura que la situació no és igual que en març, si creu necessàries noves mesures per a controlar el virus. «Sinó tens suficients rastrejadors no ho pots controlar, arribes a transmissió comunitària i només et queda la capacitat de microconfinar i si això no funciona, estàs condemnat a un macroconfinament de tota la ciutat», ha assegurat el doctor.

 

Per a Bengoa, els recursos sanitaris i la responsabilitat individual són dos línies fonamentals per a detindre la pandèmia fins que arribe la vacuna. Tot i això, lamenta haver observat en els últiims mesos un «excés d’optimisme» en les administracions públiques i en la població en general» 

 

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.