Ribó assegura que està «preocupat» pels brots de coronavirus i insistix en prendre mesures sobre l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha reconegut que actualment es viu «un moment de preocupació» generalitzat pels nous contagis de Covid-19 i ha insistit que seria «convenient» prendre mesures respecte a l’oci nocturn.

 

El primer edil ha fet estes declaracions en la presentació de l’informe preliminar de l’impacte del temporal Gloria en les dunes i platges de València en ser preguntat pels mitjans per la seua opinió sobre la possibilitat de tancar o aplicar restriccions en eixa classe d’establiments.

 

«La meua posició és clara, crec que és convenient i hi ha persones i alcaldes que ho estan demanant, però és una competència autonòmica i és bo que siga d’esta manera, ja que si tinguérem la competència municipal podria ser un problema: imagina que tanquem les discoteques de València, perquè se n’anirien a les d’Alboraia o Mislata i no arreglaríem res», ha argumentat.

 

A pesar d’això, ha remarcat que des del consistori es va a fer «el que es puga» i, en este sentit, ha recordat que dilluns que ve mantindrà una reunió amb representants del sector de l’oci nocturn «per a vore quines solucions es poden buscar».

 

Un dels temes que es posaran sobre la taula serà la figura de l»alcalde de nit’, «per a vore si una persona, a demés de mediar en conflictes amb veïns, puga millorar la salubritat i seguretat de les persones». «Farem el que puguem, cada un ha de prendre les decisions que puga», ha insistit.

 

Augmenta la presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals

Ribó ha subratllat també les dades de restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals, en les que «evidentment» es registra un creixement i que solen ser «premonitòries» de cara a la setmana que ve.

 

En este punt, el responsable del govern municipal —que ha revelat que retardarà les seues vacacions, en principi de la primera setmana a la segona d’agost— està «preocupat». «Crec que tal com està la cosa, no en València, sinó en Espanya, en Corea i en Gran Bretanya i tots els països, hi ha un moment de preocupació. Hem d’estar tots preocupats per a poder controlar-ho», ha conclòs.

Últimes notícies

El Teatre Principal de València busca futur amb cooperació institucional i 60 milions sobre la taula

El Teatre Principal de València, tancat des del 22 de setembre per riscos estructurals, s’està planificant amb una inversió estimada de més de 60 milions i amb cooperació entre Generalitat, Diputació i Ajuntament. Mentrestant, la programació teatral s’ha traslladat al Teatre Martín i Soler, on la consellera Carmen Ortí assegura que la seguretat està garantida.

Condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment la seua neboda menor a Alacant

L’Audiència d’Alacant ha imposat dos anys de presó i una multa de 12 mesos a un home que va agredir sexualment la seua neboda quan tenia entre 8 i 9 anys i li va mostrar pornografia. La pena de presó queda suspesa durant quatre anys, amb ordre d’allunyament i indemnització de 6.000 euros per danys morals.

La Fiscalia de Madrid investiga els crits catalanòfobs en el partit Atlètic-Villarreal

La Fiscalia Provincial de Madrid ha obert diligències per possibles delictes d’odi pels crits de 'puta Barça y puta Cataluña' de part de l’afició de l’Atlético en el partit contra el Villarreal del 23 d’agost, arran d’una denúncia de l’associació Acció Cassandra.

La jutgessa de la DANA veu indicis clars que Pradas i Argüeso podien haver evitat les morts de La Torre

La jutgessa que investiga la DANA a València assenyala en un auto que hi ha indicis clars que les morts de La Torre podien haver-se evitat si la consellera Salomé Pradas i el seu número dos, Emilio Argüeso, hagueren exercit correctament les seues funcions.

Fi de l’acampada per la vivenda a Alacant després de 10 dies de protesta

L’acampada per la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant s’ha donat per finalitzada després de deu dies, després que els sindicats de vivenda cediren l’organització a una assemblea per a centrar-se en la vaga general de l’11 de novembre.

Sergio García tanca la temporada i es dona unes setmanes per decidir on jugarà

Sergio García ha donat per acabada la temporada després de l’Abierto de España i es dona unes setmanes per decidir si aposta pel nou projecte LIV 2.0 o intenta tornar al DP World Tour per mantindre opcions de jugar la Ryder Cup de 2027.

Un qüestionari analitzarà la realitat educativa de 210.000 alumnes valencians

Educació passarà un qüestionari en línia a 210.000 alumnes valencians durant el curs 2026-2027 per a conéixer factors socials i educatius que afecten l’aprenentatge i millorar les polítiques educatives.

El tancament d’un terç de les fàbriques posa en alerta el calçat espanyol

El sector del calçat espanyol ha perdut un 35 % del seu teixit industrial entre 2020 i 2025, amb 1.131 empreses tancades i una caiguda notable de la producció, mentres Futurmoda 2026 busca impulsar innovació i noves oportunitats a Elx.