El brot de Peníscola s’estén per la província a l’espera de conéixer els resultats de més de 400 PCR

 

Pel moment, el brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), té 28 casos positius registrats. Però pot anar a més una volta es coneguen els resultats de les més de 400 PCR que s’han fet, majoritàriament a jóvens sense símptomes, que acudiren a la discoteca Ébano de Peníscola, focus del contagi.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, el problema recau en que el brot està estenent-se per tota la província i encara es podria estendre més. Localitats com Vila-real, la Pobla de Benifassà, Canet lo Roig, Rossell o Benicarló ja han registrat casos positius relacionats amb el brot de Peníscola.

 

Este mateix dilluns, l’Ajuntament de la Pobla de Benifassà demanava als seus veïns que isqueren de casa només si és necessari, després de què es conegueren dos positius contagiats en la discoteca de Peníscola. En este sentit, la localitat ha fet tests serològics a tota la població (que compta amb poc més de 200 habitants) i més de 35 PCR als contactes més estrets dels positius.

 

Per la seua banda, ahir, dimecres, Canet lo Roig demanava als veïns que no isqueren de la localitat si no era per una causa de força major.

 

En Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló), dos treballadors d’una empresa de taulells han donat positiu després d’acudir a la discoteca Ébano per a una despedida de solter.

 

En Rossell, un alumne del taller de la localitat també ha donat positiu. A pesar d’això, ja s’han fet proves PCR a tots els alumnes i han donat negatiu, pel que l’activitat es reprendrà dimarts.

 

En Benicarló, una cafeteria ha hagut de tancar després de confirmar-se el positiu d’un cambrer.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.