Ampli dispositiu de busca d’un banyista en la platja del Postiguet d’Alacant

 

Durant la nit de dimarts, la unitat de busseig dels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) i la Policia Local han organitzat un dispositiu de busca d’un nadador en la platja del Postiguet en el que ha participat  per primera volta el nou dron subaquàtic.

 

Segons ha informat la Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant en un comunicat, l’ampli operatiu s’ha muntat després de la denúncia d’una dona que ha avisat als cossos de Seguretat que ha vist com una persona tenia problemes pel mal estat de la mar quan intentava eixir i l’ha perdut de vista.

 

Els bombers han començat la busca cap a les deu de la nit. Primer, han rastrejat per terra la zona de l’espigó i tota la costa, juntament amb efectius de Policia Local, i després els sis bussos de bombers han continuat el rescat des de l’aigua, des del punt a on s’havia vist a esta persona en superfície amb batudes per a conseguir localitzar-lo.

 

Els bombers del SPEIS també han submergit el nou dron subaquàtic per a continuar la busca en un ampli perímetre de la mar en la zona pròxima a l’espigó, ja que compta amb llums i càmeres incorporades que han transmés les imàtgens d’alta qualitat del fons de la mar en directe al Lloc de Comandament situat en terra per a explorar i continuar amb la busca. A pesar d’això, no s’ha conseguit trobar a cap persona.

 

L’operatiu es reprendrà este matí

Segons fonts del SPEIS, el mal estat de la mar i el gran onatge de la zona pròxima a l’escullera han dificultat molt les faenes nocturnes de la busca.

 

En el dispositiu han participat també l’embarcació de Salvament Marítim i l’helicòpter que han estat buscant i rastrejant la làmina d’aigua fins a passades les 00.40 hores de la matinada .

 

Els bombers del SPEIS i Policia Local han continuat l’operatiu durant tres hores i, una volta revisada tota la zona de la platja i de les roques de l’espigó de la platja del Postiguet sense trobar a cap persona ofegada, han decidit suspendre les faenes de rescat passades les 1.30 hores i reprendre-les al matí.

Últimes notícies

Mora Echo, la delfina rescatada de Canadà que vivia a l’Oceanogràfic

L’Oceanogràfic de València ha informat de la mort d’Echo, una delfina rescatada de Marineland (Canadà) en agost, mentre continua la investigació per aclarir-ne les causes.

Investiguen una agressió racista a un jove d’origen àrab a Tavernes de la Valldigna

La Guàrdia Civil investiga una agressió a un jove d’origen àrab durant les festes de Tavernes de la Valldigna, gravada en vídeo i difosa en xarxes. L’Ajuntament condemna els fets i parla d’un cas aïllat que no reflectix la convivència al municipi.

Cámara València descarta falta de combustible a Espanya però alerta pels preus

El president de Cámara València, José Vicente Morata, assegura que no hi ha indicis de desabastiment de carburant a Espanya, tot i que adverteix que els alts preus de l’energia mantindran elevada la inflació en els pròxims mesos.

Javier Aguirre aterra a València i es posa de seguida al capdavant del Valencia CF

Javier Aguirre ha viatjat de Mèxic a València i ha anat directe de Manises a la ciutat esportiva del Valencia CF per a conéixer la plantilla, que dirigirà fins al final de temporada.

La Comunitat Valenciana és la segona que menys gasta per alumne en la concertada

La Comunitat Valenciana destina 3.463 euros per alumne en la xarxa concertada, la segona xifra més baixa d’Espanya i per davall de la mitjana estatal, que se situa en 4.705 euros per alumne.

El sector aeroespacial es consolida com una oportunitat real per a Espanya

La secretaria general d'Innovació, Teresa Riesgo, ha defensat a Vigo que el sector aeroespacial ja és una realitat i una necessitat per a Espanya, amb un fort creixement d'inversió, facturació i ocupació. El Congrés New Space España 2026 ha servit per a posar en valor el paper d'empreses i centres tecnològics i la col·laboració entre inversió pública i capital privat.

El Defensor del Poble reclama mesures urgents per a evitar desnonaments com el de Maricarmen

El Defensor del Poble, Ángel Gabilondo, ha demanat mesures urgents a les administracions per a evitar desnonaments de persones vulnerables, arran del cas de Maricarmen, una veïna de Madrid de 87 anys desallotjada del seu pis després de set dècades.

David Bisbal encetarà a València la seua gira espanyola d’Eternos el 22 de maig

David Bisbal ha anunciat una gira per Espanya amb 15 grans concerts per a presentar el seu nou disc 'Eternos', que començarà el 22 de maig al Roig Arena de València i acabarà el 9 de setembre a Sevilla.