Mor Juan Cotino per coronavirus

L'exvicepresident del Govern valencià, expresident de les Corts i exdirector general de la Policia, Juan Cotino

Juan Cotino | EFE

 

L’expresident de les Corts i exconseller del Govern valencià en l’etapa del PP, Juan Cotino, ha mort per coronavirus, segons han informat les corts en el seu compte de Twitter.

 

 

Cotino va entrar en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital de Manises (València), després de donar positiu en coronavirus, el passat 22 de març, després d’haver entrat eixa mateixa setmana en l’hospital, en el que portava un mes ingressat i havia eixit de l’UCI feia uns dies.l

 

Visita a Madrid pel juí del cas Gürtel

Es dona la circumstància que Cotino va estar en març en Madrid, a on se’l jutjava per presumptes irregularitats en la contractació de pantalles per a la visita del papa Benet XVI en València en 2006, dins del conegut com a cas Gürtel. S’enfronta a 11 anys de presó, tal com li reclama la Fiscalia.

 

Cotino, que va declarar en el juí el passat 12 de març, es va desvincular de l’organització de la visita del Papa i va assegurar que ell només es va encarregar de coordinar als grups de voluntaris en matèria de seguretat. En este sentit, va negar haver participat o haver estat present en les reunions en les que es va negociar el pagament de més de 7 milions d’euros a la trama Gürtel per la instal·lació de pantalles gegants i sistema de megafonia.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.