13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.