El gos jove més bell d’Espanya és valencià

 

‘Blaser de Mil Lunas’, un gos d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), de la raça braco alemany, nascut fa tretze mesos, s’ha proclamat com el gos «més bell» d’Espanya en la classe ‘jove’ de 9 a 18 mesos.

 

L’animal va guanyar en la categoria de bellesa en l’exposició canina que va tindre lloc en el Palau de Fires i Exposicions (IFEPA) de Torrepacheco (Múrcia), en una competició en la que van concursar gossos procedents de tota Espanya.

 

‘Blaser de Mil Lunas’ va conseguir en Torrepacheco els dos últims punts que ho van convertir en un dels gossos «més bells d’Espanya».

 

El propietari ha assenyalat que el gos ha participat en diversos dels concursos canins de la província d’Alacant i que els jurats dels concursos aprecien que l’exemplar complisca amb els requisits d’una raça «de caça».

 

«Ha de tindre una morfologia, un pit, unes mesures, una sèrie d’estàndards de la raça», ha detallat l’amo i ha explicat que el gos porta un control de menjars, fins a tres al dia, per a que tinga una lluentor en el pèl i perquè no li caiga.

 

A més, l’exigència de la competició obliga a controlar que «no s’arrape» o que «no es trenque una cama». L’animal que té 13 mesos deixarà de competir en classe ‘jove’ als 18 mesos i estarà en classe ‘oberta’ fins als 24, quan ja serà gos de la classe ‘adulta’.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.