10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Científics europeus creuen viable hivernar humans per a viatjar a Mart d’ací a 20 anys

 

Experts convocats per l’Agència Espacial Europea (ESA) per avaluar els avantatges de la hibernació humana per a un viatge a un planeta del sistema solar, com Mart, veuen viable un pla perquè siga realitat d’ací a 20 anys.

 

Un estudi ha investigat per primera vegada l’impacte potencial d’hibernació en el disseny de missions interplanetàries. Van prendre com a referència un estudi d’una missió existent per enviar sis humans a Mart i tornar en un període de cinc anys.

 

«Treballem per ajustar l’arquitectura de la nau, la seua logística, el sistema de protecció contra la radiació, el consum d’energia i el disseny general de la missió», comenta el científic Robin Biesbroek.

 

A bord de naus més menudes supervisades per intel·ligència artificial

Es provocaria el procés d’hibernació a través d’un fàrmac i el viatge duraria al voltant de 180 dies. Esta son es duria a terme en xicotetes càpsules individuals que funcionarien com cabanyes mentres la tripulació està desperta. Segons l’experiència de la hibernació d’animals, l’expectativa seria que la tripulació no experimentaria un desgast ossi o muscular. Uns contenidors d’aigua protegirien als astronautes de la radiació còsmica.

 

Finalment, quan la tripulació siga incapaç de governar la nau, la missió hauria de ser supervisada per intel·ligència artificial, que mantindria un nivell mínim de seguretat i rendiment del sistema fins que la tripulació podria ser reviscuda.

 

La científica Jennifer Ngo-Anh, de SciSpacE, justifica la viabilitat d’este mètode perquè estalviaria l’energia de la tripulació i el cost de llargues missions d’exploració: «La idea bàsica de ficar els astronautes en hibernació no és tan estranya: s’ha provat i aplicat un mètode molt paregut durant més de dos dècades com a teràpia en pacients amb traumatismes de cures crítiques i aquells que es sotmeten a cirurgies majors».

 

La majoria dels centres mèdics més importants tenen protocols per induir la hipotèrmia en els pacients per tal de reduir el seu metabolisme i guanyar temps, bàsicament, per a mantindre als pacients en una millor forma del que estarien d’una altra manera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.