Mastodon
23.9 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

Obri en València el primer restaurant amb cambrers que són robots

Els robots cambrers | ValènciaDiari

 

Cambrers que són robots. Esta és la gran novetat del nou restaurant ‘Crensa’ que obrirà les seues portes este mes d’agost en València, amb una innovadora proposta gastronòmica i esta peculiaritat tecnològica. 

 

L’establiment, situat en el carrer Doctor Vicente Zaragozá, en el barri de Benimaclet de la capital del Túria, ultima els seus detalls de cara a la seua obertura este mes d’agost. Però abans d’obrir les seues portes, el local ja s’ha convertit en un referent tecnològic: serà el primer establiment en la capital del Túria en incloure dos robots cambrers en el servici d’atenció als clients.

 

El projecte està impulsat per l’empresari ‘Zhijie Yan’, present en Espanya des de l’any 2008, i que seguix esta futurística corrent en servicis de restauració que va començar en alguns locals en la Xina. De moment, l’establiment compta amb dos robots cambrers batejats amb el nom de ‘Mulán’, com la película de Disney. Els mateixos tenen una altura d’un metre i mig i incorporen un parell de safates en les que transporten les comandes.

 

No suposa la substitució de personal humà

El funcionament d’estos dos robots és bàsic, ja que funcionen a través d’uns raïls que van pel sòl del local i porten el menjar a les taules. Prèviament, els empleats han de manar l’ordre al robot i el número de taula fins a la que han de transportar la comanda. Una volta ‘Mulán’ està davant la taula, els clients poden agafar la seua comanda i el robot els dedica una frase: «Qué aproveche, cariño».

 

A pesar de tot, la incorporació dels robots no suposa la substitució de personal humà, ja que estan plantejats como una ajuda per a les persones i per a que el servici d’atenció als clients tinga una major agilitat i eficiència. De fet, els treballadors també han hagut de preparar-se per a esta novetat i, abans de què el restaurant comence a funcionar, han hagut de fer un entrenament previ amb els robots.

 

Des de l’empresa estan confiats en continuar amb este projecte i arribar, fins i tot, a ampliar la marca a altres locals en València i impulsar una cadena, mantenint una oferta culinària de qualitat i allunyada del concepte de ‘fast food i apostant per plats saludables de fusió asiàtica. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un motorista recorre 7 km en sentit contrari per la A-7 i dona el doble d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil va interceptar en l'A-7, a l'altura de Sagunt, a un motorista que va circular quasi 7 km en sentit contrari i va superar el doble de la taxa d'alcoholèmia. Se li investiga per conducció temerària i per conduir sota els efectes de l'alcohol.

Balears, Múrcia i Comunitat Valenciana, en alerta taronja per pluges de fins a 50 l/h

Aemet activa l'alerta taronja a Balears, Múrcia i Comunitat Valenciana per tempestes amb pluges molt intenses. En la Comunitat, el litoral d'Alacant i el sud de València concentren els majors acumulats.

Balears, Múrcia i Comunitat Valenciana, en alerta taronja per pluges de fins a 50 l/h

Balears, Múrcia i la Comunitat Valenciana afronten un episodi de tempestes molt intenses amb el risc de graníssol i vent. La Aemet preveu fins a 50 l/m² en una hora i pics de 140 l en 3-4 hores.

Remeten les pluges fortes al matí i tornen a la vesprada en la mitat sud

Després d'una matinada amb ruixats i tempestes, el temps donarà una treva al matí. A la vesprada les tempestes es reactivaran des de l'interior cap al litoral, amb major impacte en la mitat sud.

Mazón descarta danys personals de rellevància després del temporal a Cox

Mazón va visitar Cox i Redován després del temporal i va assenyalar que no hi ha danys personals ressenyables. Es prepara un balanç de danys i es demana màxima coordinació davant noves pluges.

Mazón es desplaça a la Vega Baixa per a seguir el temporal i coordinar la resposta

Mazón s'ha traslladat a la Vega Baixa per a supervisar l'episodi de pluges i reforçar la coordinació. Es manté l'alerta taronja i hi ha talls de carreteres a la comarca.

Les víctimes de la DANA acusen a Maribel Vilaplana de ser còmplice de la mentida

L'associació de víctimes del 29-O retrau a la periodista la seua carta sobre el menjar amb Mazón el dia de la DANA i demana que aclarisca horaris i comunicacions. En una reunió amb el Consell, les famílies reclamen mesures davant noves pluges i subratllen que la gestió d'emergències correspon als responsables polítics.

Emergències demana maxima prudència davant l’alerta taronja que es manté fins a la manana

La Generalitat manté l'alerta taronja per pluges i tempestes en Castellon, interior sud de València i Alacant fins a la manana. S'activa el Pla Especial d'Inundacions i es reforça el seguiment per possibles ruixats molt intensos però de curta duracion.