12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Obrin la primera pista d’esquí sense neu de l’estat

Imagen de unas pistas de esquí construídas por Neveplast

Imatge d’unes pistes d’esquí construïdes per Neveplast | Neveplast

 

Els amants de l’esquí no hauran d’esperar a l’hivern per a disfrutar del seu deport preferit gràcies a una pionera iniciativa, molt propet de terres valencianes. En concret, s’ha construït en Terol una pista d’esquí artificial sense gens de neu que permetrà practicar este deport durant l’estiu. La iniciativa, que entrarà en funcionament al llarg de la segona quinzena d’agost, és la primera volta que es du a terme en Espanya.

 

La pista s’ha construït en el municipi de Virgen de la Vega i busca incentivar un turisme més sostenible en tota la zona, pel fet que este és un punt de pràctica de deports de neu en hivern, però fora d’esta època també comença a rebre prou turistes, segons expliquen fonts dels responsables del projecte en el diari ‘València Plaza’.

 

Es dona el cas que esta zona patix un fort despoblament i la seua activitat econòmica se centra bàsicament en la temporada de neu. D’esta manera, l’associació Mesón de Nieve ha impulsat esta iniciativa amb l’objectiu de poder ensenyar esquí no només en hivern, sinó que també durant l’estiu amb activitats turístiques durant tot l’any.

 

Imatge d'una pista d'esquí artificial

Imatge d’una pista d’esquí artificial | Cedida

 

Esquí tot l’any amb tres pistes disponibles

Esta pionera pista d’esquí artificial en sec és possible gràcies a l’ús d’un material sintètic que permet els esvarons, donant una sensació molt similar a la que tenim quan esquiem en neu. En total, s’han invertit prop de 300.000 euros per tal de poder construir la infraestructura i l’empresa encarregada de dur a terme l’obra és Neveplast, companyia italiana referent del sector en Europa.

 

L’estructura compta amb 3 pistes diferenciades: una està dedicada totalment a la pràctica de l’esquí amb prop de 100 metres quadrats de grandària, la segona té una funció transportadora i la tercera se centra en l’esvarament de flotadors, amb activitats enfocades als més menuts i a les famílies.

 

Una volta s’obtinga el visat de l’ajuntament i es finalitzen els últims detalls, a partir del pont del 15 d’agost, es podrà inaugurar la instal·lació que podria ser un revulsiu econòmic i atrauria un públic més jove a la zona.

 

En Espanya és la primera pista d’esquí d’esta classe que es construïx, encara que en una xicoteta població pròxima a Valladolid van invertir 12 milions d’euros per fer-ne una, però mai va ser inaugurada. En altres zones d’Europa ja fa temps que compten amb les seues pròpies instal·lacions. I ara, per fi, arriba a Espanya molt prop de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.