Dos escaladors ferits en caure diversos metres en dos accidents en València i Alacant

rescat senderista bombers

Imatge del rescat | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Dos escaladors han resultat ferits este dissabte en caure de diversos metres d’altura en dos accidents, el primer d’ells en Algímia d’Alfara (València) i el segon en Serra Grossa (Alacant), segons han informat fonts del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències, CICU.

 

El primer incident ha tingut lloc sobre les 12.00 hores del migdia, quan el CICU ha rebut l’alerta que un escalador de 30 anys havia caigut des d’uns sis metres d’altura en la zona del Picayo Redó a Algímia d’Alfara.

 

Fins al lloc del succés s’ha desplaçat una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) i una unitat del SAMU. A més, han intervingut bombers del parc de Sagunt, coordinador forestal, el Grup Especial de Rescat d’Altura (GERA), un helicòpter i una unitat de bombers forestals, segons ha indicat el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

L’home, que havia caigut d’una altura de sis metres en una senda, ha sigut rescatat amb helicòpter, que l’ha traslladat a una ambulància. Una vegada en l’ambulància, els serveis mèdics han assistit a la víctima, de 30 anys, per politraumatisme. Després de ser estabilitzat, l’han traslladat a l’Hospital de Sagunt.

 

Més tard, al voltant de les 12.50 hores, un escalador de 50 anys ha resultat ferit en caure’s de diversos metres d’altura en Serra Grossa en la província d’Alacant.

 

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, que ha assistit a l’alpinista per una fractura en el turmell dret. Posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital de Sant Joan, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Demanen 7 anys de presó a un repartidor de congelats de Santa Pola per quedar-se gènere per 400.000 euros

Un repartidor d’una empresa de congelats de Santa Pola s’enfronta a 7 anys de presó acusat d’apropiació indeguda de quasi 400.000 euros en productes venuts a clients propis entre 2016 i 2018. El juí se celebrarà a la Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx, a partir d’este dimarts.

València castiga 138 pisos turístics il·legals amb més d’1,5 milions en multes

L’Ajuntament de València ha imposat 138 sancions a vivendes turístiques il·legals en díhuit mesos, per un import superior a 1,5 milions d’euros, dins de la seua estratègia de tolerància zero contra l’activitat irregular.

Dos hòmens investigats per fingir robatoris violents a Vinaròs i Almassora

La Guàrdia Civil ha investigat dos hòmens a Vinaròs i Almassora per suposats delictes de simulació després de denunciar robatoris inexistents. Els agents han comprovat que un dels robatoris mai va passar i que, en l’altre cas, la cartera simplement s’havia perdut.

Les derrotes de Villarreal C i Torrent estrenyen la zona alta en Tercera Federació

Les primeres derrotes de Villarreal C i Torrent han deixat la Vall de Uxó com a nou líder en solitari de la Tercera Federació, en una quarta jornada marcada per resultats estrets i repartiment de punts. Ontinyent 1931 i Eldense B confirmen el bon moment amb victòries sòlides.

Investigen a Benidorm l’assassinat d’una dona com a possible crim masclista

Una dona ha sigut assassinada amb arma blanca a Benidorm i la Policia Nacional investiga el cas com un possible crim masclista, mentres la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género arreplega dades.

Les universitats espanyoles preparen el primer llibre blanc sobre l’ús de la IA

La CRUE està elaborant el primer llibre blanc sobre intel·ligència artificial en la universitat per a orientar el seu ús i abaratir l’accés a aquestes plataformes, amb la UPV en un paper clau.

Així serà l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat d’esta legislatura

Les Corts Valencianes enceten dilluns l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat de la legislatura, amb el primer discurs de Juanfran Pérez Llorca en este format. El ple s’allargarà fins dimecres, quan es votaran les propostes dels grups.

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.