12.6 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Els treballadors de l’EMT de València aproven fer aturs parcials al gener i febrer

 

Els treballadors de l’EMT de València han aprovat per majoria realitzar els aturs parcials convocats pels sindicats al gener i febrer en protesta per les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l’empresa, entre altres punts.

  

En les votacions celebrades aquest dimarts fins a les dotze de la nit, van votar 873 treballadors -d’un total de 1.600-, dels quals 615 van emetre el seu vot a favor i 216 en contra, i es van comptabilitzar 37 vots en blanc i 5 nuls, segons ha informat a EFE el president del Comité d’empresa, Adolfo Cruz, que ha precisat que la majoria d’empleats que van treballar va acudir a votar.

   

Els aturs es desenvoluparan durant dos hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9, i de 17 a 19 hores), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 i de 16 a 18 hores), i no descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.

 

Un conflicte per la jubilació parcial

 

El conflicte està motivat per les condicions per a la jubilació parcial, després que la direcció de l’EMT ordenara 131 dies de treball anuals en lloc dels 65 dies (una reducció de jornada del 15%) que es van pactar en un acord aconseguit en el marc de la negociació col·lectiva.  

  

L’Agència Antrifraude, a la qual la direcció de l’EMT va traslladar una possible il·legalitat en les jubilacions parcials, va afirmar que el presumpte crebant a l’erari públic per les condicions avantatjoses de jubilació -per percebre salaris públics de jornades de treball no realitzades- ascendia a 1,1 milions entre 2014 i 2018.

  

Després de sotmetre’s a un laude arbitral i sol·licitar un aclariment de la resolució per la part sindical, aquesta indica que és favorable als treballadors, és a dir, als 65 dies, segons ha manifestat Adolfo Cruz.

Denuncien que l’empresa deu 100 hores per treballador

 

A més de les condicions de la jubilació parcial, els aturs també estan convocats pel pla de jubilació 2019-2027, que s’havia d’haver signat a la fi de juny segons marca el conveni i encara no ha sigut negociat, i pels descansos en els finals de línia.

  

Altres punts de reivindicació són l’incompliment en la formació que ofereix l’empresa que, segons el Comité, deu 100 hores per treballador; i l’incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia després de la modificació realitzada per l’empresa en les diferents línies.

El color dels uniformes no forma part de les reivindicacions

  

La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions dels aturs, ja que finalment s’inclourà el blau al costat del rosa, morat, verd i taronja, però és un motiu més que ha «calfat» a la plantilla de treballadors, segons Cruz.

 

A més dels conductors, els aturs també afectaran els empleats d’oficines i tallers, ha explicat el president del Comité d’empresa, qui ha assegurat que estan «cansats» de la direcció de l’empresa.

 

Últimes notícies

Detingut un veí d’Elda per robar 2.000 metres de cable d’enllumenat en quatre pobles d’Albacete

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d'Elda acusat de sostraure 2.000 metres de cable de coure de l'enllumenat públic en quatre municipis d'Albacete i de furtar 40 litres de gasoil.

Detingut un pròfug lituà en l’aeroport d’Alacant quan anava a arreplegar a uns familiars

Un lituà de 30 anys amb una OEDE per robatori amb violència ha sigut arrestat en l'aeroport d'Alacant-Elx quan anava a arreplegar a uns familiars. Ja ha passat a l'Audiència Nacional per a tramitar el seu lliurament.

El BOE publica el cessament a petició pròpia de Mazón com president de la Generalitat

El BOE publica el cessament a petició pròpia de Carlos Mazón com president de la Generalitat Valenciana després de la seua dimissió del dilluns. Romandrà en funcions fins que PP i Vox acorden substitut.

La Policia desmantella la primera cèl·lula del Tren de Aragua a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a 13 membres del Tren de Aragua i ha desmantellat la seua primera cèl·lula assentada a Espanya. L'operació Interciti ha inclòs registres en quatre províncies i el tancament de dos laboratoris de tusi.

Espanya creix en estudiants internacionals i la universitat privada gana pese

Espanya ha augmentat un 70% els seus estudiants internacionals en huit cursos i ja suposen l'11% del sistema. La universitat privada concentra més matrícules ordinàries.

El cap de setmana arranca amb pluges i continuarà fresc i ventós en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana inicia el cap de setmana amb el risc de ruixats i tempestes entre el divendres a la vesprada i el dissabte. El vent serà protagonista i el diumenge tendirà a buidar amb temperatures encara fresques.

Turisme incrementarà un 36% en 2026 el pressupost per a la promoció de la gastronomia valenciana

La Conselleria de Turisme augmentarà en 2026 un 36% la inversió en la marca l'Exquisit Mediterrani fins a 3 milions, amb accions dins i fora d'Espanya. El reforç es recolza en què un de cada tres visitants tria el destí per la seua cuina.

Cano afirma que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat en la WTM de Londres que el president en funcions continua al capdavant i que el PP mantindrà el full de ruta. Reivindica sostenibilitat, innovació i cohesió territorial en turisme, amb xifres rècord, i marca distàncies amb el Botànic