El Bioparc de València rep tres cocodrils del Nil

 

Tres cocodrils del Nil (crocodylus niloticus) han arribat al Bioparc de València. Són un mascle i dos femelles, procedents de Krokodille zoo en Eskilstrup (Dinamarca), i ja poden vore’s en el seu recinte de la cova de Kitum, segons ha informat el Bioparc en un comunicat. Estos exemplars han nascut entre 1962 i 1963 i han viscut en el Zoo de Colonia d’Alemanya, i des d’allí es van traslladar a Dinamarca, on han estat fins la seua arribada a València. Es tracta d’un mascle de 250 kilos aproximadament i dos femelles que ronden els 150 kilos, coneguts com ‘Samson and the ladies’. El parc valencià ha pres la iniciativa de realitzar una votació popular per a escollir els noms de les femelles d’entre els proposats pel seu equip de cuidadors.

Així, es podrà votar entre Taren i Dalila; Taren per la primera esposa de Sansón i Dalila per la segona dona de qui es va enamorar Sansón, Dali i Lila, en referència a Dalila, la dona de Sansón; i Zora i Manoa, Zora, poble natal de Sansón. Manoa, pare de Sansón. Fins al moment, en Bioparc vivien dos femelles (Zenek i Camona) que van arribar al parc en 2011 al costat d’un mascle (Bolek). Després de la mort d’aquest últim es van generar problemes socials entre elles, especialment per l’alimentació i la relació de dominància. Ara han sigut traslladades a Krokodille zoo on conviuran amb un mascle i dos femelles. El cocodril del Nil (Crocodylus niloticus) va patir un seriós declivi a mitjan dels anys 90 a causa de la caça abusiva, portant a moltes poblacions a la seua desaparició. Aquesta espècie és una de les tres que habiten en el Nil i també podem veure en Bioparc el poc conegut cocodril nan (Osteolaemus tetraspis). Viu en moltes regions d’Àfrica, en tots els tipus d’aigües, continentals i costaneres. Impressionen les seues increïbles dimensions, ja que la mitjana de grandària dels adults són cinc metres, però s’han detectat individus que aconsegueixen els nou metres, segons les mateixes fonts. L’esperança de vida en estat silvestre és de 45 anys, però en captivitat poden viure més de 70 anys i resulta realment curiós que el sexe del cocodril del Nil ve determinat per la temperatura durant el període d’incubació.

 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.