La Policia Nacional investiga el robatori d’un camió i 1.600 bombones de butà i propà a Madrid

La Policia Nacional ha obert una recerca després del robatori d’un camió carregat amb bombones de butà en el número 4 del carrer Boyer de Madrid, en un polígon industrial on es troba la seu de Repsol Butà.

Segons han informat fonts policials, el robatori va tenir lloc divendres passat, 8 de desembre, a última hora de la vesprada i la recerca està a càrrec de la comissaria de Sant Blas-Vicálvaro.

Segons ha confirmat la Prefectura Superior de Policia de Madrid, un dels treballadors del recinte de Repsol en Vicálvaro va denunciar el succés, pel qual haurien robat unes 1.600 bombones de butà i propà. 

El vigilant denuncia que es va trobar bombones tirades per tot el recinte i diversos camions amb les claus posades, com si acabaren de ser utilitzats.

 

Preocupació per possible atac terrorista

El succés ha fet botar les alarmes per la similitud del cas amb l’atac terrorista de Barcelona i de Cambrils, ja que els jihadistes pretenien carregar un camió amb bombones de butà per a causar el major dany possible en La Rambla de Barcelona. 

De fet, els seus plans van ser desbaratats per una explosió en una casa d’Alcanar, a Tarragona, que tenien ocupada i on van planejar diversos atacs.

L’explosió, on va morir el capitost de la cèl·lula terrorista i va resultar ferit un altre dels atacants, va accelerar els plans dels terroristes, que van executar dos atacs en molt poques hores de diferència: el primer en La Rambla de Barcelona, on van morir 15 persones; i el segon en el passeig marítim de Cambrils (Tarragona), amb una dona morta.

 

Les autoritats descarten una possible connexió terrorista

A pesar de les similituds, fonts policials consultades pel diari ‘ABC’; han descartat que hi haja una relació entre el robatori d’estes bombones i un possible atac terrorista. 

Inclús han descartat que es tracte d’un robatori per a donar-li eixida a la mercaderia en el mercat negre, ja que la bombona de butà està actualment a un preu de 14,15 euros.

 Segons les primeres hipòtesis, el succés podria ser fruit de desavinences dins de la pròpia empresa. 

 

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.