Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Les cinc perfectes rutes amb bicicleta per a conéixer la ciutat de València i els seus voltants

Cada any del dia 16 al 22 de setembre es celebra la Setmana Europea de la Mobilitat, una campanya de conscienciació dirigida a sensibilitzar als ciutadans quant a l’ús del transport públic, en bicicleta i per als vianants. Amb esta iniciativa el que també es persegueix és reduir el trànsit de vehicles. Açò junt amb el bon oratge que encara sol tenir el territori valencià, dona peu per a fer rutes amb bicicleta per descobrir la ciutat de València i els seus voltants. Ací et deixem algunes de les millors rutes: 

 

1- Ruta al jardí del Túria:  A València són nombrosos els llocs idonis on es pot realitzar una ruta en bicicleta. La principal i més demandada ruta és la del jardí del Túria. Una de les més grans i amplies, ja que comença des de la Ciutat de les Arts i les Ciències i acaba en el Bioparc i cap de ‘Cabecera’. Els ponts, les espècies botànics, els estancs i les atraccions per als xiquets són una constant al llarg d’esta ruta. Així mateix, des d’esta ruta es poden visitar altres llocs molt reclamats com el Jardí de Vivers, el museu de Belles Arts i les Torres de Serrans. 
 
 
Una de les zones del Jardí del Túria

Una de les zones del Jardí del Túria | agendadeisa.com 

 

2-Ruta pels carrers cèntrics: Esta ruta té el seu punt de partida a l’Estació del Nord. D’esta manera, es poden conèixer i vore de primera mà, els carrers més cèntrics, i igualment a través de l’Avinguda Peris i Valero es pot arribar al Jardí del Túria. Des d’allí es pot arribar a un altre lloc en molt d’encant a la capital del Túria: el port. O bé si decidim no entrar al jardí del Túria, una de les altres visites imprescindibles són les Torres de Serrans i des d’allí accedir a la zona de vianants passant pel Micalet, la plaça redona, la basílica i la plaça de l’Ajuntament.

 

Plaça redona

Plaça redona | Cedida

 

 

Últimes notícies

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.

Mazón tanca amb Indra un pla per a crear 1.000 ocupacions en 2026 en la Comunitat Valenciana

El Consell pacta amb Indra l'ampliació de la seua activitat estratègica i la creació de 1.000 ocupacions qualificades en 2026, amb focus en ciberseguretat i ús d'IA.

Detinguda per escanyar amb el cable d’una aspiradora a una amiga a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys ha sigut arrestada pel presumpte escanyament amb el cable d'una aspiradora de la seua amiga, de 66, en un apartament de Benidorm. La Policia Nacional dirigix una investigació que continua oberta.