Carmen Lamela confirma la recerca contra el govern català i manté la fiança de 6,2 milions d’euros

Govern legitim de la Generalitat

Govern legítim de la Generalitat | Cedida

 

La jutgessa de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, ha confirmat este dimarts 14 de novembre l’admissió a tràmit de la querella presentada per la Fiscalia General de l’Estat contra el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i els 13 consellers pels delictes de rebel·lió, sedició i malversació de fons públics pels fets relacionats amb la Declaració Unilateral d’Independència (DUI), segons explica en una interlocutòria a la qual manté la fiança de 6,2 milions d’euros imposada als investigats.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció número 3 ha desestimat els recursos de reforma interposats pel vicepresident Oriol Junqueras i els consellers d’ERC Carles Mundó, Dolors Bassa, a més de Raül Romeva, tots ells a presó incondicional des del passat 2 de novembre. Els recorda que els investigats eren «participants» que van efectuar «la seua aportació al pla secessionista que hauria de dur a terme la declaració unilateral d’independència».

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.