22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Sis anys i tres mesos de presó per obligar a exercir la prostitució

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys i tres mesos de presó, per un delicte de tràfic d’éssers humans en concurs amb un delicte d’explotació sexual i per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, a una dona per portar a Espanya a tres persones des de països sud-americans i obligar-los a exercir la prostitució en pisos d’Elx, Dénia i Benidorm perquè saldaren un suposat deute que havien contret amb ella i la seua “organització”.

La sentència l’ha absolta en canvi per falta de proves d’altres dos delictes de tràfic d’éssers humans en concurs amb explotació sexual i dels delictes de pertinença a grup criminal i contra la salut pública, dels quals també estava acusada.

D’altra banda, la Sala ha imposat quatre mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers a una altra dona, amiga d’una de les víctimes, que va posar a aquesta en contacte amb la principal processada i va ajudar a traslladar-la des de l’aeroport de Madrid fins a Benidorm.

Els fets van succeir l’octubre de 2018, quan les perjudicades, un home i una dona procedents de Colòmbia i una altra dona de nacionalitat veneçolana, van entrar en contacte amb la condemnada, qui els va indicar com arribar a Espanya, els va enviar el bitllet d’avió i els va facilitar una quantitat econòmica perquè pogueren justificar que viatjaven com a turistes.

Una vegada a Benidorm, la proxeneta els anunciava que havien contret un deute amb la seua organització, d’entre 7.000 i 7.500 euros, que els havien de retornar mitjançant l’exercici de la prostitució en el pis en el qual els havia acollit, i en altres residències d’Elx i de Dénia. A almenys una de les víctimes li va llevar el passaport, no la va deixar abandonar l’habitatge i li va amenaçar de fer-li mal, a ella o a la seua família, si no complia amb aquestes exigències.

El 29 d’octubre de la Policia Nacional va realitzar una entrada i registre en el pis de Benidorm on les víctimes els van relatar aquesta situació. Els agents es van confiscar a més de set grams i mig de cocaïna a la sala d’estar de l’habitatge, dels quals no s’ha pogut acreditar el seu origen.

Últimes notícies

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.

El Govern aprova un decret llei per a topar preus en situacions d’emergència

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que limita pujades de béns i servicis en situacions excepcionals. El topall no permet superar el màxim dels últims 30 dies ni depassar en un 50% la mitjana d'eixe període.