Colps de calor, un dels principals motius d’urgència als hospitals veterinaris

S’acosta l’estiu i, amb ell, els mesos més calorosos de l’any. Si per norma habitual hem de prendre precaucions davant les primeres onades de calor, l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ja ha alertat que aquest estiu serà més calorós del normal. Per això és important recordar que les altes temperatures poden afectar de moltes maneres a la nostra salut, però també a la de les nostres mascotes, que estan encara més exposades a aquestes condicions climàtiques.

La calor pot afectar molt negativament a les nostres mascotes, sent un dels principals motius d’urgència en aquesta època”, assegura Paloma Ballester Aguado, veterinària del Servei d’Urgències d’AniCura Velázquez Hospital Veterinari, a Madrid.

El 14% dels casos d’insolació que es detecten en els gossos es classifiquen com a greus, dels quals més de la meitat acaba morint. “En general, els colps de calor no haurien d’ocasionar greus problemes si s’actua ràpidament i s’aconsegueixen estabilitzar. Però si tardem a posar solució a això, posem en risc la vida de la nostra mascota”, comenta Paloma.

Com podem saber si està patint un colp de calor?

En el primer que ens hem de fixar és en la respiració de la nostra mascota. El pantaix intens és la forma més visible per a adonar-nos que la temperatura corporal de l’animal està pujant per damunt del normal, a més d’un excés de sudoració en els coixinets de les seues potes, alteracions en la salivació o dificultat en els seus moviments.

Els gossos transpiren a través dels coixinets de les seues potes, que estan en contacte amb un asfalt que a l’estiu pot aconseguir els 70 graus centígrads, i es termoregulen a través del pantaix, la qual cosa els sotmet a un major risc que als humans” comenta Paloma.

Un dels factors que determina l’impacte de la calor en els gossos és la seua anatomia. Les races braquicèfales, com el Buldog francés, el Buldog anglés, el Carlin o el Bòxer, entre altres, tenen un paladar bla una mica més llarg que altres races i que els dificulta la respiració, que és el principal factor de risc davant els colps de calor.

Algunes de les recomanacions per a evitar aquestes situacions

Evitar els passejos en les hores centrals del dia, quan la incidència del sol és major i les temperatures són més altes.
• Tindre sempre aigua a mà durant els passejos i fer parades per a descansar i reposar líquids.
• Cuidar especialment els coixinets per a l’excés de sudoració i, sobretot, les cremades.
• No deixar a les mascotes soles en el cotxe. Encara que deixem les finestretes obertes, la temperatura en el cotxe pot ser fins a 5 graus superior que l’exterior.

Últimes notícies

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.

Docents valencians exhibixen un taüt davant el Palau per a denunciar la situació de l’escola pública

Centenars de docents es concentren davant el Palau de la Generalitat en la tercera jornada de vaga indefinida, amb un taüt simbòlic i protestes contra el Consell i la Conselleria d'Educació.

La Comunitat Valenciana es manté entre les regions amb menor gasto sanitari per habitant

La Comunitat Valenciana registra un gasto sanitari públic de 1.867 euros per habitant, clarament per davall de la mitjana nacional de 2.084 euros i només per davant d'Andalusia i Madrid.

Educació xifra en un 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga del professorat

La Conselleria d'Educació situa en el 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga indefinida del professorat, amb diferències per províncies i en descens respecte a la jornada anterior.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als seus agents caiguts en el 182 aniversari del cos

La Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant celebra el 182 aniversari del cos amb un acte institucional centrat en l'homenatge als agents morts a Huelva i el suport a les seues famílies i companys.