15.5 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Obert el termini per a votar els pressupostos participatius 2022-2023 ‘Decidim València’

L’Ajuntament de València a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Acció Veïnal ha posat en marxa la 7a edició dels Pressupostos Participatius 2022-2023 Decidim VLC, un instrument de democràcia participativa directa que permet a les veïnes i veïns de València involucrar-se en la presa de decisions públiques i decidir en què volen invertir els 16 milions d’euros repartits en els districtes i pobles de València.

La ciutadania de València ha pogut presentar propostes de projectes d’inversió per al districte o poble que trie. Podrà secundar les que més li agraden en qualsevol dels districtes i/o pobles.

Per a prendre la decisió s’avalua els Serveis Tècnics de l’Ajuntament de València, que estudiaran la seua viabilitat jurídica, tècnica i /o pressupostària.

Les propostes viables seran sotmeses a votació ciutadana i les seleccionades iniciaran la seua execució en el 2023.

Els Pressupostos Participatius d’Inversions són un instrument de democràcia directa que permet a les veïnes i veïns de la ciutat de València involucrar-se en la presa de decisions sobre l’execució d’una part del pressupost municipal destinat a realitzar inversions.

Votació Ciutadana

En la fase de votació es pot decidir com gastar el pressupost assignat al districte o poble que preferisca. Cada persona pot votar propostes fins a aconseguir l’import total que tinga assignat el districte o poble que haja seleccionat.

Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost del districte o poble, seran les triades per a començar a executar-se l’any 2023.

Del 14 d’octubre al 7 de novembre, totes les persones empadronades a València majors de 16 anys poden votar els projectes d’inversió per als districtes i barris de la ciutat a través de la pàgina web decidimvlc.valencia.es

Procediment

El procediment de votació és el següent:

1.- Registre en la web.

2.- Votació de les propostes d’inversió.

3.- Cada persona pot canviar el seu vot en qualsevol moment fins al final de la votació.

4.- S’habilitaran punts d’informació i assistència. L’horari i localització d’aquests es comunicarà en la web i xarxes socials de l’Ajuntament de València.

5.- Les propostes més votades iniciaran la seua execució en 2023.

La Regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía Cotanda, explica que “volem fomentar la participació de tota la ciutadania per a incrementar la qualitat democràtica de les institucions públiques i, per tant, millorar la gestió institucional. D’aquesta manera decidim conjuntament el que volem per a la nostra ciutat”.

Per a finalitzar, Elisa, afig que, “entre totes les persones que vivim a València estem construint un nou model de ciutat, per això us convidem a donar difusió en aquest procés participatiu que millora la nostra cultura democràtica”.

Últimes notícies

Aitana i Ed Sheeran brillen en uns Los40 Music Awards il·luminats per LUX de Rosalía

Ed Sheeran suma tres guardons i Aitana aconseguix dos en una gala marcada per l'estrena en directe de LUX de Rosalía i pels missatges de suport a València després de la dana.

Oyarzabal rescata a la Reial Societat amb un penal a Elx (1-1)

Un penal transformat per Mikel Oyarzabal a dos minuts del final ha permés a la Reial Societat empatar en el Martínez Valero. L'Elx continua invicte a casa, encara que acumula cinc jornades sense guanyar.

Rosalía estrena en directe LUX en Los40 Music Awards amb orquestra i veles

L'artista ha presentat per primera vegada en viu el seu quart àlbum en el Roig Arena de València amb 'Relíquia' com a obertura, orquestra i ciris. El públic ha embogit amb un xou breu i intens.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.