12 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Dos detinguts per robar dins una seu de Cáritas

Agents de la Policia Nacional han detingut dos homes que van accedir en diverses ocasions a una seu de Càritas de la ciutat alacantina actualment tancada, per tal de desmantellar-la i vendre tot allò que els pogueren comprar com a ferralla. Els arrestats van ser identificats gràcies a la troballa de les seues empremtes al lloc.

La investigació es va iniciar després de la posada en coneixement dels responsables del Bisbat d’Alacant, per part d’una veïna de la zona, sobre que a l’interior del recinte de la residència de la tercera edat de Càritas, ara tancada, havia sentit sorolls forts i cops.

Seguidament, per part del Bisbat, es van comprovar els fets, concloent que, els autors, pel que sembla havien accedit al lloc trencant les portes de vidre d’accés a l’edifici i havien sostret marcs d’alumini, radiadors i altres efectes susceptibles de ser venuts com a ferralla, de fet, també hi havia més objectes similars apilats i preparats per a la posterior sostracció.

Així les coses, després de la denúncia interposada, els agents de la Brigada Provincial de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van realitzar una Inspecció Ocular al lloc, trobant empremtes de dos possibles autors, realitzant el corresponent informe tècnic que es va remetre al Grup d’Investigació de la Comissaria d’Alacant Centre, que es van encarregar de la investigació.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir establir la presumpta autoria dels investigats en els fets i van avisar a la resta d’unitats de la Comissaria.

Quan els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria van tindre notícies de l’interés en la detenció dels dos individus, van organitzar un dispositiu de recerca que va concloure amb la detenció d’un dels implicats, aconseguint posteriorment el grup investigador trobar el parador de l’altre, arrestant-lo també i imputant-los un delicte de robatori amb força a les coses tots dos detinguts.

Els detinguts, de 36 i 42 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

Un cop més la col·laboració ciutadana ha ajudat a descobrir i aclarir un fet delictiu. És per això que, la Policia Nacional, agraeix als ciutadans la seua encomiable col·laboració, com a testimonis de delictes aportant dades crucials que ajuden a la detenció dels autors.

Últimes notícies

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.