Detinguts cinc homes per quatre delictes d’agressió sexual i robatoris a la platja de la Malva-rosa

Agents de la Policia Nacional han detingut a València cinc homes entre 16 i 24 anys, d’origen marroquí, com a presumptes autors d’un total de quatre delictes d’agressió sexual, set robatoris amb violència i intimidació, dos furts i un delicte de lesions.

Els detinguts actuaven en grup, aprofitant les hores nocturnes a les quals l’escassetat de llum els permetia abordar les víctimes per sorpresa a la platja de la Malva-rosa de València.

Dos dels detinguts han ingressat a la presó i un tercer, menor d’edat, a un centre de règim tancat. S’han recuperat set telèfons mòbils d’alta gamma, joies i altres efectes personals que han estat tornats a les víctimes.

La investigació duta a terme per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM) de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, es va iniciar quan els agents van tindre coneixement que durant el mes d’octubre passat, dos dones van denunciar haver estat agredides sexualment a la platja de la Malvarrosa de València durant la matinada mentre es trobaven a la sorra.

Els agressors les van abordar aprofitant la foscor de la zona, intimidant i agredint a més els acompanyants de les víctimes per robar-los els telèfons mòbils.

Posteriorment, i gràcies a la investigació duta a terme per part del Grup de Policia Judicial de la Comissaria de districte de Marítim, en què es va detindre cinc homes i es va identificar un sisé com a presumptes responsables de dos delictes més d’agressió sexual a dos dones, comeses a la mateixa zona i sota el mateix modus operandi, es va aconseguir aclarir els fets investigats inicialment per la Unitat d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM), ja que dos dels detinguts en esta ocasió, van ser reconeguts fotogràficament per les primeres víctimes com a presumptes autors de dos agressions sexuals i quatre robatoris amb violència.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir relacionar novament este grup de joves amb tres delictes de robatori més amb violència, dos delictes de furt i un delicte de lesions, tots ells perpetrats en un curt espai de temps a la mateixa zona. Finalment, es van recuperar diversos efectes personals com joies i telèfons mòbils d’alta gamma que van ser tornats als seus propietaris legítims.

En esta investigació hi va participar també el Grup d’Atenció al Ciutadà (GAC) de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de València i el Grup Operatiu de Resposta (GOR) de la Comissaria de districte de Marítim.

Els detinguts comptaven amb antecedents policials i tres es trobaven en situació irregular a Espanya, ingressant-ne dos a la presó i un altre, menor d’edat, en un centre de règim tancat.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.