València serà la seu dels Gay Games 2026

 

La ciutat de València acollirà els Gay Games l’any 2026 després de superar en l’elecció final, celebrada aquest dijous en Brighton (el Regne Unit), a les ciutats de Munic (Alemanya) i Guadalajara (Mèxic).
Després de mesos de preparació i una última presentació de la candidatura davant la Federation of Gay Games (FGG), la delegació valenciana ha aconseguit convéncer als jutges i s’ha convertit en la seu oficial d’aquests jocs.

 

Els jutges han valorat respecte a la candidatura valenciana el “caràcter obert, igualitari, divers i inclusiu” de la ciutat en la puntuació que ha portat a imposar-se en la votació final per ser la seu de la dotzena edició de l’esdeveniment.

Des de Brighton, la representació de la candidatura valenciana ha mostrat, a través d’un comunicat, la seua «alegria i satisfacció» amb el veredicte de la FGG i ha expressat la seua confiança que València «és una ciutat que està a l’altura d’un esdeveniment internacional com són els Gay Games».

 

«El treball que hi ha darrere de la candidatura de València per a acollir els Gay Games ha donat els seus fruits i és per això que estem molt orgullosos. No obstant això, cal dir que, si València ha sigut triada, és també pels valors que la representen», ha valorat la regidora d’Esports de l’Ajuntament, Pilar Bernabé.

 

«Som una ciutat tolerant i inclusiva, un lloc on totes les persones, sense excepció, poden gaudir d’una amplíssima oferta cultural, esportiva i d’oci», ha agregat.

Així mateix, des de la delegació s’assegura que la federació internacional s’ha decidit per València per «la seua capacitat per a acollir un esdeveniment de les dimensions dels Gay Games» i després de considerar que les seues infraestructures i equipaments esportius presenten la qualitat suficient.

Igualment es destaca que també s’ha valorat l’accessibilitat i les comunicacions amb la ciutat, l’aposta per la sostenibilitat i els espais verds, així com «les possibilitats de desenvolupament personal que la ciutat ofereix a totes les persones, amb independència del seu sexe, origen ètnic, discapacitat o orientació sexual», s’ha assegurat des de la candidatura valenciana.

La delegació valenciana ha comptat amb responsables de València Bid City, Visit València, la Fundació Esportiva Municipal (FDM), Lambda, ADI, l’Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana (AVEGAL) i els clubs esportius LGTBI+ Samarucs i Dracs-.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha celebrat en xarxes socials l’elecció de la ciutat. «Estem d’enhorabona! #València continua situant-se com una ciutat referent en l’esport i en la diversitat!», ha assegurat.
A més, des del consistori valencià es destaca que en la competició participaran més de 15.000 persones que competiran en 36 modalitats esportives.

 

Repercussió econòmica

 

El mes d’agost passat, la regidora d’Esports i alcaldessa en funcions, Pilar Bernabé, va destacar que de celebrar-se a la ciutat l’esdeveniment tindria un impacte econòmic de més de 130 milions d’euros, prenent com a referència “anteriors seus on s’ha celebrat, com París, Amsterdam o Toronto”.

 

Així seran els Gay Games

 

Els Gay Games de 2026 encara no tenen una data definida, però se celebraran entre els mesos de maig i juny. L’esdeveniment, segons ha explicat l’Ajuntament de València, durarà una mica més d’una setmana i acollirà competicions de més de 30 modalitats esportives.

Entre elles, esports autòctons com la pilota valenciana o el colpbol; esports nàutics, com la vela, el rem o el caiac pol; i arts marcials. També esports d’equip –bàsquet, vóley platja, hoquei, futbol, sóftbol o rugbi–, modalitats individuals –esgrima, tenis, golf o ciclisme– i novetats com són els e-sports o el quidditch.

L’esdeveniment, que també inclourà diverses activitats culturals, atraurà previsiblement, segons el Consistori, a 15.000 esportistes i 100.000 visitants. En aquest sentit, «els Gay Games es convertirien en l’esdeveniment esportiu més important de la Comunitat Valenciana, després de l’America’s Cup», han assegurat.

L’esdeveniment és la major convocatòria esportiva LGTBI+ del món; una aposta per l’esport com a vehicle per a mostrar la igualtat i la inclusió social no sols del col·lectiu LGTBI+, sinó de qualsevol persona amb independència de la seua orientació sexual, identitat de gènere, creences i capacitats físiques i/o intel·lectuals. La pròxima edició, la de 2022, es durà a terme a Hong Kong.

Últimes notícies

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.

La jove víctima d’abusos denuncia al CGPJ la paralització del juí del cas Oltra

L’advocat de la jove abusada per l’exmarit de Mónica Oltra ha presentat una queixa al CGPJ per un suposat retard injustificat i la paralització, durant set mesos, del juí obert contra l’exvicepresidenta i altres dotze acusats.

Així queda la nova programació del Teatre Principal després del tancament per seguretat

La Conselleria de Cultura ha reubicat tota la programació del Teatre Principal de València, tancat per deficiències estructurals, entre Les Arts, el Teatre Rialto i el Teatre El Musical, mantenint espectacles, funcions i contractacions.