25.1 C
València
Dimarts, 26 agost, 2025

L’incendi de Tàrbena continua actiu després d’una nit ‘complexa’ per als efectius d’extinció

L’incendi declarat este diumenge a la Serra Ferrer, entre Tàrbena i Xaló i que anit havia cremat ja unes 800 hectàrees continua hui actiu després d’una nit “complexa” per als efectius d’extinció, informa el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

La mateixa font recalca que s’ha prioritzat la seguretat del personal per a evitar situacions perilloses a causa de les carreres que poguera produir-se. Després d’haver-se produït ahir l’evacuació d’unes 180 persones, no hi ha constància de més desallotjaments.

- Advertisement -Telegram València Diari

Quant als mitjans mobilitzats, ja es troben treballant 6 aeris, 12 dotacions de Bombers de la Diputació d’Alacant, 2 coordinadors forestals, 10 unitats dels Bombers Forestals de la Generalitat, més 3 helitransportades i equips de la UME.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, ha agraït tot el treball fet per estos efectius i ha detallat que ha romàs durant tota la nit una flama activa en zones principalment no accessibles.

“Les previsions climatològiques respecte a la humitat no s’han complit i, per tant, no ha baixat tot l’esperat, per la qual cosa ha sigut una nit de poc avanç”, ha manifestat.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un sotsinspector retirat trobat a la seua casa de Riba-roja

Un sotsinspector de la Policia Nacional retirat, de 60 anys, va ser trobat sense vida en el seu domicili de Riba-roja. L'autòpsia aclarirà l'origen dels colps.

Desmantellen a Nules un zoo clandestí amb 150 animals exòtics

La Guàrdia Civil ha desmantellat un zoo privat clandestí a Nules amb 150 animals de 56 espècies, diverses d'elles en perill d'extinció. Hi ha dos investigats per tràfic d'espècies i contraban després d'una investigació iniciada per un anunci en internet.

Un estudi de la UPV i Cambridge detecta carències en ChatGPT i altres LLM per ignorar el context

Un treball conjunt de la UPV i la Universitat de Cambridge conclou que els LLM tendixen a l'excés de seguretat quan no consideren el context. Proposen avaluacions i controls que verifiquen la intencion de l'usuari abans de respondre.

Dos atesos per inhalacion de fum després d’un incendi en una finca d’Almassora

Un incendi en el quart de comptadors d'un edifici de quatre plantes a Almassora provoque una densa fumera. Dos persones van ser ateses i va haver-hi rescats i confinaments preventius.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un sotsinspector retirat en Riba-roja (València)

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un sotsinspector de la Policia Nacional retirat de 60 anys després de ser trobat sense vida en la seua vivenda de Riba-roja. El cos presentava forts colps i l'autòpsia prevista per a hui ha d'aclarir les causes.

Desmantellen a Nules un zoo clandestí amb 150 animals exòtics

La Guàrdia Civil ha desmantellat un zoo privat clandestí a Nules amb més de 150 exemplars de 56 espècies, diverses d'elles amb la màxima protecció CITES. Hi ha dos hòmens investigats per tràfic d'espècies i contraban.

Pocs núvols i pugen les màximes a l’interior de València este dimarts

Cels poc nuvolosos i temperatures màximes en ascens a l'interior de València. Demà podrien donar-se tempestes molt fortes en el nord de Castelló.

Investiguen la mort d’un sotsinspector retirat trobat a la seua casa de Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cos sense vida d'un sotsinspector retirat de 60 anys en la seua vivenda de Riba-roja. L'autòpsia es realitza hui i no hi ha hipotesis oficials.