Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

La secretària general del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha carregat este dijous contra el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, per les seues paraules sobre l’absentisme laboral, i ha assenyalat directament el president de la Generalitat, Carlos Mazón, com a exemple de falta de dedicació el dia de la DANA a València.

Morant ha fet estes declaracions a la seu del PSPV a València, donde ha volgut respondre a Feijóo després de les seues crítiques sobre les baixes laborals. La dirigent socialista ha afirmat que, si es vol parlar de vagància o d’absentisme, cal mirar cap al cap del Consell.

Segons ha indicat, ‘per a vague Mazón i per a absentista Mazón’ el dia de la DANA a València, en referència a l’episodi de pluges extremes que va afectar la ciutat. Amb esta frase ha volgut remarcar que, al seu juí, el president de la Generalitat no va assumir les seues responsabilitats en un moment crític.

Crítiques al Consell del PP durant la DANA

La ministra ha estès les seues crítiques a tot el Consell del PP. Morant ha assegurat que ‘per a vague i absentisme laboral el del Consell del PP que quan la gent s’estava ofegant estava en el Ventorro, o en sa casa, o entregant premis o conciliant’. Amb això ha volgut remarcar que, segons ella, els responsables del Govern valencià no estaven gestionant l’emergència.

Morant ha insistit que ‘eixos sí que són vagos, eixos sí que no estigueren en el seu lloc de treball i a eixos Feijóo els està protegint i al primer a Mazón que li manté l’aforament, li manté el sou, amb xofer, amb assessors i en la militància’ del PP. Així ha acusat el líder estatal dels populars de blindar políticament i econòmicament el president valencià malgrat la seua actuació en aquell episodi.

En esta línia, la líder del PSPV ha subratllat que Feijóo hauria de conéixer millor la realitat valenciana abans de parlar d’absentisme. Per això li ha demanat que augmente les seues visites a la Comunitat Valenciana per a escoltar les crítiques a la gestió del Consell.

Morant ha assegurat que demana a Feijóo que ‘es passege un poquet més per la Comunitat i li explicarem què és absentisme, no estar en el lloc de treball i que això coste 230 vides abans de començar a acusar els espanyols i espanyoles’. Amb esta referència, ha vinculat l’absència de responsables públics amb conseqüències molt greus, que xifra en 230 morts, encara que no ha detallat en este acte concret a què es referix.

Finalment, la ministra ha conclòs amb una nova crítica directa al líder del PP per les seues declaracions. ‘Cal tindre la cara molt dura per a parlar als valencians d’absentisme’, ha asseverat, remarcant que considera injust que es pose el focus en els treballadors mentre, segons ella, alguns dirigents polítics no complixen amb les seues obligacions en situacions d’emergència.

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.