5 municipis de l’Horta afectats pel tancament perimetral acorden també el de les seues zones comercials

 

Els 5 municipis de l’Horta de València afectats pel tancament perimetral decretat des d’este mateix dijous per la Generalitat davant de l’evolució del coronavirus han acordat que este tancament no solament afecte el nucli poblacional sinó també a les seues zones industrials i comercials, segons una reunió mantinguda durant este dimecres entre els responsables de les localitats d‘Alfafar, Massanassa, Llocnou de la Corona, Benetússer i Sedaví.

 

En un comunicat conjunt, els alcaldes de les cinc localitats, dos d’elles, Sedaví i Massanassa amb tancament perimetral per la seua situació epidemiològica i altres tres, Alfafar, Llocnou de la Corona i Benetússer, confinades «per la vinculació de la trama urbanística» amb els anteriors, expliquen les decisions d’una reunió telemàtica conjunta amb les seues respectives Policies Locals i Guàrdia Civil d’Alfafar, per a coordinar l’operatiu amb motiu del tancament.

 

Els cinc alcaldes i alcaldesses han acordat a partir d’esta mateixa nit tancar els accessos a cada nucli poblacional «incloses les zones industrials i comercials», a on només es permetrà l’accés o eixida del nucli «per les causes justificades que establix el nou decret de la Generalitat, com ara desplaçaments per motius laborals, educatius, sanitaris o altres causes degudament justificades».

 

Situació en Alfafar

Des de l’Ajuntament d’Alfafar, a on està situat Ikea, han remés un altre comunicat en el que assenyalen que davant del «descontrol de la Generalitat Valenciana», ha decidit aplicar «les mateixes restriccions comercials que té el municipi a la seua zona comercial».

 

«La imposició del tancament perimetral del municipi no estava prevista en la roda de premsa del president de la Generalitat i la seua decisió d’incloure-la va ser posterior», assenyala el consistori, que afig que «aplicarà la mateixa norma a tot el municipi, sense diferenciació territorial o de zona».

 

En esta línia, insistix que «contràriament a la informació que ha pogut ser publicada no existix resolució per part de la Conselleria de Sanitat que supose un afectament diferenciat de la zona comercial respecte a la de la resta del municipi, pel que el consistori procedirà a aplicar i vigilar l’aplicació de la mateixa normativa en tot el municipi, amb l’ajuda de Guàrdia Civil i Policia Local».

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.