10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

5 municipis de l’Horta afectats pel tancament perimetral acorden també el de les seues zones comercials

 

Els 5 municipis de l’Horta de València afectats pel tancament perimetral decretat des d’este mateix dijous per la Generalitat davant de l’evolució del coronavirus han acordat que este tancament no solament afecte el nucli poblacional sinó també a les seues zones industrials i comercials, segons una reunió mantinguda durant este dimecres entre els responsables de les localitats d‘Alfafar, Massanassa, Llocnou de la Corona, Benetússer i Sedaví.

 

En un comunicat conjunt, els alcaldes de les cinc localitats, dos d’elles, Sedaví i Massanassa amb tancament perimetral per la seua situació epidemiològica i altres tres, Alfafar, Llocnou de la Corona i Benetússer, confinades «per la vinculació de la trama urbanística» amb els anteriors, expliquen les decisions d’una reunió telemàtica conjunta amb les seues respectives Policies Locals i Guàrdia Civil d’Alfafar, per a coordinar l’operatiu amb motiu del tancament.

 

Els cinc alcaldes i alcaldesses han acordat a partir d’esta mateixa nit tancar els accessos a cada nucli poblacional «incloses les zones industrials i comercials», a on només es permetrà l’accés o eixida del nucli «per les causes justificades que establix el nou decret de la Generalitat, com ara desplaçaments per motius laborals, educatius, sanitaris o altres causes degudament justificades».

 

Situació en Alfafar

Des de l’Ajuntament d’Alfafar, a on està situat Ikea, han remés un altre comunicat en el que assenyalen que davant del «descontrol de la Generalitat Valenciana», ha decidit aplicar «les mateixes restriccions comercials que té el municipi a la seua zona comercial».

 

«La imposició del tancament perimetral del municipi no estava prevista en la roda de premsa del president de la Generalitat i la seua decisió d’incloure-la va ser posterior», assenyala el consistori, que afig que «aplicarà la mateixa norma a tot el municipi, sense diferenciació territorial o de zona».

 

En esta línia, insistix que «contràriament a la informació que ha pogut ser publicada no existix resolució per part de la Conselleria de Sanitat que supose un afectament diferenciat de la zona comercial respecte a la de la resta del municipi, pel que el consistori procedirà a aplicar i vigilar l’aplicació de la mateixa normativa en tot el municipi, amb l’ajuda de Guàrdia Civil i Policia Local».

Últimes notícies

Mahler i Berlioz amb la batuta de Mark Elder obrin la programació simfònica dels Arts

Mark Elder encapçalarà l'arrancada simfònica dels Arts en 2026 amb dos reptes inèdits per a la OCV: la Quinta de Mahler i 'La infància de Crist'. El director reemplaça a Philippe Jordan en el concert de gener i reforça el seu vincle amb el repertori de Mahler i Berlioz.

La Generalitat reforça l’artesania valenciana amb un pla 2026 i nous espais a Castelló i Alacant

La Generalitat ha aprovat les línies estratègiques del Centre d'Artesania per a 2026, amb més visibilitat, innovació i relleu generacional. El pla afig presència en fires, premis, programes itinerants i nous espais permanents a Castelló i Alacant.

El València ha alineat a 43 jugadors en 44 partits en 2025

El club ha utilitzat a 43 futbolistes en 44 dols oficials entre Lliga i Copa. L'any, entre el final de 2024-25 i l'inici de 2025-26, va evidenciar rotació i ús de la pedrera.

Creen un dispositiu biodegradable que repel·lix al morrut negre de la platanera

Investigadors de la Universitat d'Alacant han desenrotllat un dispositiu que allibera un compost orgànic volàtil amb efecte repel·lent enfront del morrut negre de la platanera. Funciona més de 28 dies, reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia assajos a Canàries.

Creen un dispositiu que repel·lix al morrut negre, enemic de la platanera

La Universitat d'Alacant ha desenrotllat un dispositiu biodegradable que allibera compostos volàtils i desorienta al morrut negre de la platanera. La tecnologia reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia proves en plantacions canàries.

L’alcalde d’Almussafes demana declarar davant el PSOE després de les denúncies d’assetjament

Toni González ha sol·licitat declarar davant el CADE del PSOE després de ser expulsat del PSPV-PSOE. Manté l'Alcaldia en el grup mixt i reclama conéixer les proves.

Kairu, el nom triat per consulta popular per al primer rinoceront nascut en Bioparc

Més de 5.000 persones han votat i Kairu es va imposar amb el 44,7% en la consulta per a batejar al primer rinoceront nascut al parc. El naixement reforça el programa de conservació del rinoceront blanc i coincidix amb la promoció infantil BIONadal.

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per un incendi agrícola que va obligar a tallar la N-332 entre Gandia i Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 70 anys com a presumpte autor d'un incendi agrícola que va tallar la N-332 entre Gandia i Oliva. El foc va arrasar 3,5 hectàrees, va afectar 23 parcel·les i va obligar a desallotjar cinc vivendes.