5 municipis de l’Horta afectats pel tancament perimetral acorden també el de les seues zones comercials

 

Els 5 municipis de l’Horta de València afectats pel tancament perimetral decretat des d’este mateix dijous per la Generalitat davant de l’evolució del coronavirus han acordat que este tancament no solament afecte el nucli poblacional sinó també a les seues zones industrials i comercials, segons una reunió mantinguda durant este dimecres entre els responsables de les localitats d‘Alfafar, Massanassa, Llocnou de la Corona, Benetússer i Sedaví.

 

En un comunicat conjunt, els alcaldes de les cinc localitats, dos d’elles, Sedaví i Massanassa amb tancament perimetral per la seua situació epidemiològica i altres tres, Alfafar, Llocnou de la Corona i Benetússer, confinades «per la vinculació de la trama urbanística» amb els anteriors, expliquen les decisions d’una reunió telemàtica conjunta amb les seues respectives Policies Locals i Guàrdia Civil d’Alfafar, per a coordinar l’operatiu amb motiu del tancament.

 

Els cinc alcaldes i alcaldesses han acordat a partir d’esta mateixa nit tancar els accessos a cada nucli poblacional «incloses les zones industrials i comercials», a on només es permetrà l’accés o eixida del nucli «per les causes justificades que establix el nou decret de la Generalitat, com ara desplaçaments per motius laborals, educatius, sanitaris o altres causes degudament justificades».

 

Situació en Alfafar

Des de l’Ajuntament d’Alfafar, a on està situat Ikea, han remés un altre comunicat en el que assenyalen que davant del «descontrol de la Generalitat Valenciana», ha decidit aplicar «les mateixes restriccions comercials que té el municipi a la seua zona comercial».

 

«La imposició del tancament perimetral del municipi no estava prevista en la roda de premsa del president de la Generalitat i la seua decisió d’incloure-la va ser posterior», assenyala el consistori, que afig que «aplicarà la mateixa norma a tot el municipi, sense diferenciació territorial o de zona».

 

En esta línia, insistix que «contràriament a la informació que ha pogut ser publicada no existix resolució per part de la Conselleria de Sanitat que supose un afectament diferenciat de la zona comercial respecte a la de la resta del municipi, pel que el consistori procedirà a aplicar i vigilar l’aplicació de la mateixa normativa en tot el municipi, amb l’ajuda de Guàrdia Civil i Policia Local».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.