16.1 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

L’aeroport de Castelló ofereix una nova ruta amb Sevilla

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que l’aeroport de Castelló oferirà a partir d’este estiu una nova ruta amb Sevilla, operada per l’aerolínia Air Nostrum, que estarà vigent durant tres anys.

El conseller ha realitzat este anunci en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid, en la qual l’aeroport de Castelló participa dins de l’espai de la Comunitat Valenciana.

Arcadi España ha manifestat que l’adjudicació d’esta nova ruta “suposa un gran avanç per a l’aeroport de Castelló, ja que connectarà amb un destí nacional de primer nivell, com és Sevilla, facilitant així l’arribada de turistes des del sud d’Espanya”.

El conseller ha explicat que l’obertura d’esta segona ruta nacional, que se sumarà a la de Bilbao, “respon a una estratègia de diversificació del trànsit comercial, atés que la recuperació dels sectors aeri turístic, molt afectats per la crisi de la COVID-19, estarà vinculada en una primera fase als mercats domèstics”.

“Estem convençuts que esta nova connexió suposarà una oportunitat per a l‘activitat turística de la província de Castelló”, ha afegit.

D’altra banda, Arcadi España ha destacat que l’aeroport de Sevilla “és un dels més importants d’Espanya quant a trànsit de passatgers i connectivitat aèria, per la qual cosa la nova ruta tindrà un efecte multiplicador, permetent enllaçar amb altres destins a través de vols combinats”.

Així mateix, ha incidit en què Sevilla alberga un important pol aeroespacial, “amb el qual es podran buscar sinergies per a continuar avançant en l’estratègia de diversificació de l’aeroport de Castelló”.

L’adjudicació de la nova ruta a Sevilla s’ha produït després d’un procés negociat amb l’aerolínia valenciana Air Nostrum, que va ser l’única que va concórrer al procés de licitació pública per a la contractació de la primera campanya de posicionament de l’aeroport de Castelló en el mercat turístic nacional.

A través del procés negociat, s’han articulat mecanismes de flexibilitat per a adaptar la posada en marxa i programació de la nova ruta a l’actual context d’inestabilitat i incertesa per la pandèmia.

La connexió amb Sevilla operarà este estiu durant sis setmanes, entre el 28 de juliol i el 3 de setembre, amb dos freqüències setmanals, en dimecres i divendres. En 2022 i 2023 operarà durant 20 setmanes dins de temporada d’estiu (entre l’1 d’abril i el 30 d’octubre), amb dos freqüències setmanals. Serà la primera connexió regular operada per Air Nostrum en l’aeroport de Castelló.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.