L’aeroport de Castelló ofereix una nova ruta amb Sevilla

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que l’aeroport de Castelló oferirà a partir d’este estiu una nova ruta amb Sevilla, operada per l’aerolínia Air Nostrum, que estarà vigent durant tres anys.

El conseller ha realitzat este anunci en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid, en la qual l’aeroport de Castelló participa dins de l’espai de la Comunitat Valenciana.

Arcadi España ha manifestat que l’adjudicació d’esta nova ruta “suposa un gran avanç per a l’aeroport de Castelló, ja que connectarà amb un destí nacional de primer nivell, com és Sevilla, facilitant així l’arribada de turistes des del sud d’Espanya”.

El conseller ha explicat que l’obertura d’esta segona ruta nacional, que se sumarà a la de Bilbao, “respon a una estratègia de diversificació del trànsit comercial, atés que la recuperació dels sectors aeri turístic, molt afectats per la crisi de la COVID-19, estarà vinculada en una primera fase als mercats domèstics”.

“Estem convençuts que esta nova connexió suposarà una oportunitat per a l‘activitat turística de la província de Castelló”, ha afegit.

D’altra banda, Arcadi España ha destacat que l’aeroport de Sevilla “és un dels més importants d’Espanya quant a trànsit de passatgers i connectivitat aèria, per la qual cosa la nova ruta tindrà un efecte multiplicador, permetent enllaçar amb altres destins a través de vols combinats”.

Així mateix, ha incidit en què Sevilla alberga un important pol aeroespacial, “amb el qual es podran buscar sinergies per a continuar avançant en l’estratègia de diversificació de l’aeroport de Castelló”.

L’adjudicació de la nova ruta a Sevilla s’ha produït després d’un procés negociat amb l’aerolínia valenciana Air Nostrum, que va ser l’única que va concórrer al procés de licitació pública per a la contractació de la primera campanya de posicionament de l’aeroport de Castelló en el mercat turístic nacional.

A través del procés negociat, s’han articulat mecanismes de flexibilitat per a adaptar la posada en marxa i programació de la nova ruta a l’actual context d’inestabilitat i incertesa per la pandèmia.

La connexió amb Sevilla operarà este estiu durant sis setmanes, entre el 28 de juliol i el 3 de setembre, amb dos freqüències setmanals, en dimecres i divendres. En 2022 i 2023 operarà durant 20 setmanes dins de temporada d’estiu (entre l’1 d’abril i el 30 d’octubre), amb dos freqüències setmanals. Serà la primera connexió regular operada per Air Nostrum en l’aeroport de Castelló.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.