L’aeroport de Castelló ofereix una nova ruta amb Sevilla

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que l’aeroport de Castelló oferirà a partir d’este estiu una nova ruta amb Sevilla, operada per l’aerolínia Air Nostrum, que estarà vigent durant tres anys.

El conseller ha realitzat este anunci en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid, en la qual l’aeroport de Castelló participa dins de l’espai de la Comunitat Valenciana.

Arcadi España ha manifestat que l’adjudicació d’esta nova ruta «suposa un gran avanç per a l’aeroport de Castelló, ja que connectarà amb un destí nacional de primer nivell, com és Sevilla, facilitant així l’arribada de turistes des del sud d’Espanya».

El conseller ha explicat que l’obertura d’esta segona ruta nacional, que se sumarà a la de Bilbao, «respon a una estratègia de diversificació del trànsit comercial, atés que la recuperació dels sectors aeri turístic, molt afectats per la crisi de la COVID-19, estarà vinculada en una primera fase als mercats domèstics».

«Estem convençuts que esta nova connexió suposarà una oportunitat per a l‘activitat turística de la província de Castelló», ha afegit.

D’altra banda, Arcadi España ha destacat que l’aeroport de Sevilla «és un dels més importants d’Espanya quant a trànsit de passatgers i connectivitat aèria, per la qual cosa la nova ruta tindrà un efecte multiplicador, permetent enllaçar amb altres destins a través de vols combinats».

Així mateix, ha incidit en què Sevilla alberga un important pol aeroespacial, «amb el qual es podran buscar sinergies per a continuar avançant en l’estratègia de diversificació de l’aeroport de Castelló».

L’adjudicació de la nova ruta a Sevilla s’ha produït després d’un procés negociat amb l’aerolínia valenciana Air Nostrum, que va ser l’única que va concórrer al procés de licitació pública per a la contractació de la primera campanya de posicionament de l’aeroport de Castelló en el mercat turístic nacional.

A través del procés negociat, s’han articulat mecanismes de flexibilitat per a adaptar la posada en marxa i programació de la nova ruta a l’actual context d’inestabilitat i incertesa per la pandèmia.

La connexió amb Sevilla operarà este estiu durant sis setmanes, entre el 28 de juliol i el 3 de setembre, amb dos freqüències setmanals, en dimecres i divendres. En 2022 i 2023 operarà durant 20 setmanes dins de temporada d’estiu (entre l’1 d’abril i el 30 d’octubre), amb dos freqüències setmanals. Serà la primera connexió regular operada per Air Nostrum en l’aeroport de Castelló.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.