11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els aeroports de Manises i Alacant-Elx dupliquen el número de vols amb l’obertura de fronteres

 

Els aeroports de Manises i Alacant-Elx arranquen el mes de juliol amb un «salt qualitatiu» en el número de vols respecte al mes anterior i passen d’una vintena i una trentena de vols diaris a 55 vols en el cas del recinte valencià i 73 en l’alacantí, segons han informat fonts d’Aena, empresa pública que gestiona els dos espais.

 

En concret, este  dimecres 1 de juliol, l’Aeroport de València té programats un total de 55 operacions (27 vols d’arribada i 28 d’eixida), mentres que l’Aeroport d’Alacant-Elx 73 vols (36 arribades i 37 eixides).

 

Coincidint amb la reobertura de fronteres, l’Aeroport de València programa rutes que enllacen amb 20 destinacions nacionals i internacionals:

  • Budapest
  • París
  • Nantes
  • Londres
  • Brussel·les
  • Bolonya
  • Viena
  • Països Baixos
  • Porto
  • Zurich
  • Dublín
  • Palma
  • Menorca
  • Valladolid
  • Santiago de Compostel·la
  • Madrid
  • Sevilla
  • Bilbao
  • Tenerife
  • Eivissa

 

Per part seua, l’Aeroport d’Alacant-Elx inicia el mes de juliol amb rutes que l’unixen amb 13 destinacions:

  • Estocolm
  • Manchester
  • Oslo
  • Dublín
  • Amsterdam
  • Brussel·les
  • Porto
  • Edimburg
  • Birmingham
  • Newcastle
  • Barcelona
  • Bilbao
  • Palma

 

Aeroport de Castelló, «rècord» de vols

Per part seua, l’aeroport de Castelló —que gestiona l’empresa pública Aerocas, dependent de la Generalitat— reprén este dimecres els seus vols regulars, després de més de tres mesos suspesos pel Covid-19.

 

L’aeroport operarà este estiu set rutes que connectaran amb sis destinacions, oferint un total de 15 freqüències setmanals, «xifra rècord» en la història de la infraestructura. Des d’este mes, activaran set rutes, gestionades per tres aerolínies (Wizz Air, Ryanair i Volotea).

 

La primera ruta a inaugurar la temporada este dimecres, la de Budapest (Wizz Air), tindrà una oferta de dos vols setmanals. El dijous se sumen les connexions de Londres-Stansted (Ryanair) i Katowice (Wizz Air), les dos amb dos vols setmanals. El 3 de juliol s’incorporen la nova de Viena i la de Londres-Luton, operades per Wizz Air i amb dos freqüències a la setmana. El dia 11 s’estrena la nova connexió a Bilbao, operada per Volotea amb dos vols setmanals.

 

La convergència de les set rutes suposarà que l’aeroport conseguisca la seua màxima activitat des de l’obertura al trànsit, en oferir 15 freqüències setmanals, superant les 13 de l’estiu de 2019.

 

Els tres aeroports valencians han implantat diverses mesures de seguretat, higiene i informació pel Covid-19 com són:

  • Reforç de la neteja i desinfecció en zones comunes.
  • Mampares protectores en taulells i filtres de seguretat.
  • Senyalització de la distància de seguretat entre persones.
  • Dispensadors de gel hidroalcohòlic.
  • Ús obligatori de mascaretes en la termina.
  • Reforç de la informació als passatgers.

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.