Els aeroports de Manises i Alacant-Elx dupliquen el número de vols amb l’obertura de fronteres

 

Els aeroports de Manises i Alacant-Elx arranquen el mes de juliol amb un «salt qualitatiu» en el número de vols respecte al mes anterior i passen d’una vintena i una trentena de vols diaris a 55 vols en el cas del recinte valencià i 73 en l’alacantí, segons han informat fonts d’Aena, empresa pública que gestiona els dos espais.

 

En concret, este  dimecres 1 de juliol, l’Aeroport de València té programats un total de 55 operacions (27 vols d’arribada i 28 d’eixida), mentres que l’Aeroport d’Alacant-Elx 73 vols (36 arribades i 37 eixides).

 

Coincidint amb la reobertura de fronteres, l’Aeroport de València programa rutes que enllacen amb 20 destinacions nacionals i internacionals:

  • Budapest
  • París
  • Nantes
  • Londres
  • Brussel·les
  • Bolonya
  • Viena
  • Països Baixos
  • Porto
  • Zurich
  • Dublín
  • Palma
  • Menorca
  • Valladolid
  • Santiago de Compostel·la
  • Madrid
  • Sevilla
  • Bilbao
  • Tenerife
  • Eivissa

 

Per part seua, l’Aeroport d’Alacant-Elx inicia el mes de juliol amb rutes que l’unixen amb 13 destinacions:

  • Estocolm
  • Manchester
  • Oslo
  • Dublín
  • Amsterdam
  • Brussel·les
  • Porto
  • Edimburg
  • Birmingham
  • Newcastle
  • Barcelona
  • Bilbao
  • Palma

 

Aeroport de Castelló, «rècord» de vols

Per part seua, l’aeroport de Castelló —que gestiona l’empresa pública Aerocas, dependent de la Generalitat— reprén este dimecres els seus vols regulars, després de més de tres mesos suspesos pel Covid-19.

 

L’aeroport operarà este estiu set rutes que connectaran amb sis destinacions, oferint un total de 15 freqüències setmanals, «xifra rècord» en la història de la infraestructura. Des d’este mes, activaran set rutes, gestionades per tres aerolínies (Wizz Air, Ryanair i Volotea).

 

La primera ruta a inaugurar la temporada este dimecres, la de Budapest (Wizz Air), tindrà una oferta de dos vols setmanals. El dijous se sumen les connexions de Londres-Stansted (Ryanair) i Katowice (Wizz Air), les dos amb dos vols setmanals. El 3 de juliol s’incorporen la nova de Viena i la de Londres-Luton, operades per Wizz Air i amb dos freqüències a la setmana. El dia 11 s’estrena la nova connexió a Bilbao, operada per Volotea amb dos vols setmanals.

 

La convergència de les set rutes suposarà que l’aeroport conseguisca la seua màxima activitat des de l’obertura al trànsit, en oferir 15 freqüències setmanals, superant les 13 de l’estiu de 2019.

 

Els tres aeroports valencians han implantat diverses mesures de seguretat, higiene i informació pel Covid-19 com són:

  • Reforç de la neteja i desinfecció en zones comunes.
  • Mampares protectores en taulells i filtres de seguretat.
  • Senyalització de la distància de seguretat entre persones.
  • Dispensadors de gel hidroalcohòlic.
  • Ús obligatori de mascaretes en la termina.
  • Reforç de la informació als passatgers.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU