Els aeroports de Manises i Alacant-Elx dupliquen el número de vols amb l’obertura de fronteres

 

Els aeroports de Manises i Alacant-Elx arranquen el mes de juliol amb un «salt qualitatiu» en el número de vols respecte al mes anterior i passen d’una vintena i una trentena de vols diaris a 55 vols en el cas del recinte valencià i 73 en l’alacantí, segons han informat fonts d’Aena, empresa pública que gestiona els dos espais.

 

En concret, este  dimecres 1 de juliol, l’Aeroport de València té programats un total de 55 operacions (27 vols d’arribada i 28 d’eixida), mentres que l’Aeroport d’Alacant-Elx 73 vols (36 arribades i 37 eixides).

 

Coincidint amb la reobertura de fronteres, l’Aeroport de València programa rutes que enllacen amb 20 destinacions nacionals i internacionals:

  • Budapest
  • París
  • Nantes
  • Londres
  • Brussel·les
  • Bolonya
  • Viena
  • Països Baixos
  • Porto
  • Zurich
  • Dublín
  • Palma
  • Menorca
  • Valladolid
  • Santiago de Compostel·la
  • Madrid
  • Sevilla
  • Bilbao
  • Tenerife
  • Eivissa

 

Per part seua, l’Aeroport d’Alacant-Elx inicia el mes de juliol amb rutes que l’unixen amb 13 destinacions:

  • Estocolm
  • Manchester
  • Oslo
  • Dublín
  • Amsterdam
  • Brussel·les
  • Porto
  • Edimburg
  • Birmingham
  • Newcastle
  • Barcelona
  • Bilbao
  • Palma

 

Aeroport de Castelló, «rècord» de vols

Per part seua, l’aeroport de Castelló —que gestiona l’empresa pública Aerocas, dependent de la Generalitat— reprén este dimecres els seus vols regulars, després de més de tres mesos suspesos pel Covid-19.

 

L’aeroport operarà este estiu set rutes que connectaran amb sis destinacions, oferint un total de 15 freqüències setmanals, «xifra rècord» en la història de la infraestructura. Des d’este mes, activaran set rutes, gestionades per tres aerolínies (Wizz Air, Ryanair i Volotea).

 

La primera ruta a inaugurar la temporada este dimecres, la de Budapest (Wizz Air), tindrà una oferta de dos vols setmanals. El dijous se sumen les connexions de Londres-Stansted (Ryanair) i Katowice (Wizz Air), les dos amb dos vols setmanals. El 3 de juliol s’incorporen la nova de Viena i la de Londres-Luton, operades per Wizz Air i amb dos freqüències a la setmana. El dia 11 s’estrena la nova connexió a Bilbao, operada per Volotea amb dos vols setmanals.

 

La convergència de les set rutes suposarà que l’aeroport conseguisca la seua màxima activitat des de l’obertura al trànsit, en oferir 15 freqüències setmanals, superant les 13 de l’estiu de 2019.

 

Els tres aeroports valencians han implantat diverses mesures de seguretat, higiene i informació pel Covid-19 com són:

  • Reforç de la neteja i desinfecció en zones comunes.
  • Mampares protectores en taulells i filtres de seguretat.
  • Senyalització de la distància de seguretat entre persones.
  • Dispensadors de gel hidroalcohòlic.
  • Ús obligatori de mascaretes en la termina.
  • Reforç de la informació als passatgers.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.