Altres 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna ixen des de València amb el tren solidari

Transfesa Logistics, impulsor nacional del corredor humanitari posat en marxa per DB Cargo des d’Alemanya, coordina l’enviament del segon tren amb mercaderies solidàries que ja ha eixit de l’estació ferroviària intermodal de Silla, a València, cap a la ciutat alemanya de Colònia, on s’unirà al corredor amb destinació a Ucraïna.

En total, aquest comboi suma 400 tones de donacions més a l’ona de solidaritat amb Ucraïna. El tren s’ha completat amb mercaderies procedents de Madrid i València. Transportarà, en un sol viatge, 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid i de la Generalitat Valenciana, que ha gestionat la mercaderia en els centres logístics habilitats a València, Alacant i Castelló.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha sigut l’encarregat de supervisar les 220 tones aportades per la Generalitat Valenciana. Respecte a aquest nou enviament, el conseller ha aclarit que el paper de les companyies implicades en l’operativa resulta «determinant per a canalitzar tota la solidaritat i que arribe com més prompte millor al poble d’Ucraïna».

Grupo Alonso ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a la Comunitat

Precisament a València, operen les tres companyies involucrades en la iniciativa, fent possible aquest projecte que ha impulsat Transfesa Logistics. I, juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, i aporta vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant a la frontera hispà-francesa, com en la polonesa-ucraïnesa. Per part seua, Renfe Mercaderies, posa a la disposició d’aquest corredor solidari la tracció a Espanya, vagons i contenidors.

També es compta amb la col·laboració de Grupo Alonso, que, en total, ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a Alacant, Castelló i València per a traslladar-lo fins a la terminal intermodal de Silla. Allí, l’hòlding’ col·labora en el dispositiu de càrrega dels contenidors al tren humanitari que viatjarà amb destinació a Ucraïna.

Arcadi España ha estat acompanyat per la CEO de Transfesa Logistics, Idoia Galindo, que, al costat de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, la directora general d’Obres Públiques i Transports, Roser Obrer, i el president i CEO de Grupo Alonso, Jorge Alonso, s’ha fet càrrec del seguiment de l’enviament a Ucraïna.

Per part seua, Idoia Galindo ha explicat que «aquest segon tren ha eixit gràcies, de nou, a la col·laboració de molts, tant institucions públiques com privades, i és un orgull poder impulsar aquest projecte des de Transfesa Logistics».

L’enviament, amb material procedent de Madrid, Alacant, Castelló i València, transportarà aliments no peribles, material d’higiene, sanitari i material de refugi –sacs de dormir, tendes de campanya i matalassets–.

Aquest corredor està a la disposició d’ONGs, institucions o empreses que tinguen grans volums de donacions i permetrà transportar tota aquesta ona de solidaritat directament a Ucraïna, ja que el ferrocarril és l’únic mitjà de transport que ara mateix està podent entrar al país.

Últimes notícies

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.

Els hotels de la Comunitat Valenciana s’ompliran fins al 92 % en agost

La patronal Hosbec preveu una ocupació hotelera del 92 % en agost a la Comunitat Valenciana, lleugerament per damunt de 2025, amb forts increments de preu i d’ingressos per habitació i un pes creixent del turisme internacional.