Altres 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna ixen des de València amb el tren solidari

Transfesa Logistics, impulsor nacional del corredor humanitari posat en marxa per DB Cargo des d’Alemanya, coordina l’enviament del segon tren amb mercaderies solidàries que ja ha eixit de l’estació ferroviària intermodal de Silla, a València, cap a la ciutat alemanya de Colònia, on s’unirà al corredor amb destinació a Ucraïna.

En total, aquest comboi suma 400 tones de donacions més a l’ona de solidaritat amb Ucraïna. El tren s’ha completat amb mercaderies procedents de Madrid i València. Transportarà, en un sol viatge, 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid i de la Generalitat Valenciana, que ha gestionat la mercaderia en els centres logístics habilitats a València, Alacant i Castelló.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha sigut l’encarregat de supervisar les 220 tones aportades per la Generalitat Valenciana. Respecte a aquest nou enviament, el conseller ha aclarit que el paper de les companyies implicades en l’operativa resulta «determinant per a canalitzar tota la solidaritat i que arribe com més prompte millor al poble d’Ucraïna».

Grupo Alonso ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a la Comunitat

Precisament a València, operen les tres companyies involucrades en la iniciativa, fent possible aquest projecte que ha impulsat Transfesa Logistics. I, juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, i aporta vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant a la frontera hispà-francesa, com en la polonesa-ucraïnesa. Per part seua, Renfe Mercaderies, posa a la disposició d’aquest corredor solidari la tracció a Espanya, vagons i contenidors.

També es compta amb la col·laboració de Grupo Alonso, que, en total, ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a Alacant, Castelló i València per a traslladar-lo fins a la terminal intermodal de Silla. Allí, l’hòlding’ col·labora en el dispositiu de càrrega dels contenidors al tren humanitari que viatjarà amb destinació a Ucraïna.

Arcadi España ha estat acompanyat per la CEO de Transfesa Logistics, Idoia Galindo, que, al costat de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, la directora general d’Obres Públiques i Transports, Roser Obrer, i el president i CEO de Grupo Alonso, Jorge Alonso, s’ha fet càrrec del seguiment de l’enviament a Ucraïna.

Per part seua, Idoia Galindo ha explicat que «aquest segon tren ha eixit gràcies, de nou, a la col·laboració de molts, tant institucions públiques com privades, i és un orgull poder impulsar aquest projecte des de Transfesa Logistics».

L’enviament, amb material procedent de Madrid, Alacant, Castelló i València, transportarà aliments no peribles, material d’higiene, sanitari i material de refugi –sacs de dormir, tendes de campanya i matalassets–.

Aquest corredor està a la disposició d’ONGs, institucions o empreses que tinguen grans volums de donacions i permetrà transportar tota aquesta ona de solidaritat directament a Ucraïna, ja que el ferrocarril és l’únic mitjà de transport que ara mateix està podent entrar al país.

Últimes notícies

L’Audiència Nacional ordena repetir el juí a Ana Duato per frau fiscal en el cas Nummaria

La Sala d'Apel·lació de l'Audiència Nacional ha anul·lat l'absolució d'Ana Duato i Miguel Ángel Bernardeu en el cas Nummaria i ordena repetir el juí amb un altre tribunal, en considerar insuficient la motivació de la primera sentència.

Desarticulada a València una xarxa de marihuana amb 16.000 plantes i set detinguts

La Policia Nacional desarticula a la província de València una organització criminal dedicada al cultiu intensiu de marihuana, amb 16.000 plantes intervingudes i set detinguts, després de diversos mesos d'investigació.

Presó provisional per a l’acusat de tres agressions sexuals a València, una a una menor

Un jutjat de València ordena presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un home investigat per tres agressions sexuals en menys d'un any, l'última contra una menor de 16 anys a l'eixida d'un centre educatiu.

Les patronals de VTC exigixen transparència al Consell sobre la nova regulació

Les patronals de VTC reclamen al Consell claredat sobre el decret llei que regularà la seua activitat i advertixen de possibles mobilitzacions si no hi ha transparència ni seguretat jurídica.

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.

La Generalitat anul·la la condecoració a un policia local per falsejar el seu paper en un part a casa

La Generalitat ha revocat la felicitació pública concedida a un policia local per un suposat auxili en un part domiciliari, després de constatar que no va ser present en l'enllumenament i que l'informe policial no s'ajustava a l'ocorregut.

L’alcaldessa de València declararà com a testimoni per la gestió de la DANA el 8 de juliol

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de 2024 a València ha fixat un calendari de quinze declaracions testificals entre el 29 de juny i el 31 de juliol, que inclou a l'alcaldessa María José Catalá i a la exconsellera Ruth Merino.

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.