Altres 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna ixen des de València amb el tren solidari

Transfesa Logistics, impulsor nacional del corredor humanitari posat en marxa per DB Cargo des d’Alemanya, coordina l’enviament del segon tren amb mercaderies solidàries que ja ha eixit de l’estació ferroviària intermodal de Silla, a València, cap a la ciutat alemanya de Colònia, on s’unirà al corredor amb destinació a Ucraïna.

En total, aquest comboi suma 400 tones de donacions més a l’ona de solidaritat amb Ucraïna. El tren s’ha completat amb mercaderies procedents de Madrid i València. Transportarà, en un sol viatge, 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid i de la Generalitat Valenciana, que ha gestionat la mercaderia en els centres logístics habilitats a València, Alacant i Castelló.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha sigut l’encarregat de supervisar les 220 tones aportades per la Generalitat Valenciana. Respecte a aquest nou enviament, el conseller ha aclarit que el paper de les companyies implicades en l’operativa resulta «determinant per a canalitzar tota la solidaritat i que arribe com més prompte millor al poble d’Ucraïna».

Grupo Alonso ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a la Comunitat

Precisament a València, operen les tres companyies involucrades en la iniciativa, fent possible aquest projecte que ha impulsat Transfesa Logistics. I, juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, i aporta vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant a la frontera hispà-francesa, com en la polonesa-ucraïnesa. Per part seua, Renfe Mercaderies, posa a la disposició d’aquest corredor solidari la tracció a Espanya, vagons i contenidors.

També es compta amb la col·laboració de Grupo Alonso, que, en total, ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a Alacant, Castelló i València per a traslladar-lo fins a la terminal intermodal de Silla. Allí, l’hòlding’ col·labora en el dispositiu de càrrega dels contenidors al tren humanitari que viatjarà amb destinació a Ucraïna.

Arcadi España ha estat acompanyat per la CEO de Transfesa Logistics, Idoia Galindo, que, al costat de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, la directora general d’Obres Públiques i Transports, Roser Obrer, i el president i CEO de Grupo Alonso, Jorge Alonso, s’ha fet càrrec del seguiment de l’enviament a Ucraïna.

Per part seua, Idoia Galindo ha explicat que «aquest segon tren ha eixit gràcies, de nou, a la col·laboració de molts, tant institucions públiques com privades, i és un orgull poder impulsar aquest projecte des de Transfesa Logistics».

L’enviament, amb material procedent de Madrid, Alacant, Castelló i València, transportarà aliments no peribles, material d’higiene, sanitari i material de refugi –sacs de dormir, tendes de campanya i matalassets–.

Aquest corredor està a la disposició d’ONGs, institucions o empreses que tinguen grans volums de donacions i permetrà transportar tota aquesta ona de solidaritat directament a Ucraïna, ja que el ferrocarril és l’únic mitjà de transport que ara mateix està podent entrar al país.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.