Altres 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna ixen des de València amb el tren solidari

Transfesa Logistics, impulsor nacional del corredor humanitari posat en marxa per DB Cargo des d’Alemanya, coordina l’enviament del segon tren amb mercaderies solidàries que ja ha eixit de l’estació ferroviària intermodal de Silla, a València, cap a la ciutat alemanya de Colònia, on s’unirà al corredor amb destinació a Ucraïna.

En total, aquest comboi suma 400 tones de donacions més a l’ona de solidaritat amb Ucraïna. El tren s’ha completat amb mercaderies procedents de Madrid i València. Transportarà, en un sol viatge, 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid i de la Generalitat Valenciana, que ha gestionat la mercaderia en els centres logístics habilitats a València, Alacant i Castelló.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha sigut l’encarregat de supervisar les 220 tones aportades per la Generalitat Valenciana. Respecte a aquest nou enviament, el conseller ha aclarit que el paper de les companyies implicades en l’operativa resulta “determinant per a canalitzar tota la solidaritat i que arribe com més prompte millor al poble d’Ucraïna”.

Grupo Alonso ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a la Comunitat

Precisament a València, operen les tres companyies involucrades en la iniciativa, fent possible aquest projecte que ha impulsat Transfesa Logistics. I, juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, i aporta vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant a la frontera hispà-francesa, com en la polonesa-ucraïnesa. Per part seua, Renfe Mercaderies, posa a la disposició d’aquest corredor solidari la tracció a Espanya, vagons i contenidors.

També es compta amb la col·laboració de Grupo Alonso, que, en total, ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a Alacant, Castelló i València per a traslladar-lo fins a la terminal intermodal de Silla. Allí, l’hòlding’ col·labora en el dispositiu de càrrega dels contenidors al tren humanitari que viatjarà amb destinació a Ucraïna.

Arcadi España ha estat acompanyat per la CEO de Transfesa Logistics, Idoia Galindo, que, al costat de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, la directora general d’Obres Públiques i Transports, Roser Obrer, i el president i CEO de Grupo Alonso, Jorge Alonso, s’ha fet càrrec del seguiment de l’enviament a Ucraïna.

Per part seua, Idoia Galindo ha explicat que “aquest segon tren ha eixit gràcies, de nou, a la col·laboració de molts, tant institucions públiques com privades, i és un orgull poder impulsar aquest projecte des de Transfesa Logistics”.

L’enviament, amb material procedent de Madrid, Alacant, Castelló i València, transportarà aliments no peribles, material d’higiene, sanitari i material de refugi –sacs de dormir, tendes de campanya i matalassets–.

Aquest corredor està a la disposició d’ONGs, institucions o empreses que tinguen grans volums de donacions i permetrà transportar tota aquesta ona de solidaritat directament a Ucraïna, ja que el ferrocarril és l’únic mitjà de transport que ara mateix està podent entrar al país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.