Altres 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna ixen des de València amb el tren solidari

Transfesa Logistics, impulsor nacional del corredor humanitari posat en marxa per DB Cargo des d’Alemanya, coordina l’enviament del segon tren amb mercaderies solidàries que ja ha eixit de l’estació ferroviària intermodal de Silla, a València, cap a la ciutat alemanya de Colònia, on s’unirà al corredor amb destinació a Ucraïna.

En total, aquest comboi suma 400 tones de donacions més a l’ona de solidaritat amb Ucraïna. El tren s’ha completat amb mercaderies procedents de Madrid i València. Transportarà, en un sol viatge, 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid i de la Generalitat Valenciana, que ha gestionat la mercaderia en els centres logístics habilitats a València, Alacant i Castelló.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha sigut l’encarregat de supervisar les 220 tones aportades per la Generalitat Valenciana. Respecte a aquest nou enviament, el conseller ha aclarit que el paper de les companyies implicades en l’operativa resulta “determinant per a canalitzar tota la solidaritat i que arribe com més prompte millor al poble d’Ucraïna”.

Grupo Alonso ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a la Comunitat

Precisament a València, operen les tres companyies involucrades en la iniciativa, fent possible aquest projecte que ha impulsat Transfesa Logistics. I, juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, i aporta vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant a la frontera hispà-francesa, com en la polonesa-ucraïnesa. Per part seua, Renfe Mercaderies, posa a la disposició d’aquest corredor solidari la tracció a Espanya, vagons i contenidors.

També es compta amb la col·laboració de Grupo Alonso, que, en total, ha aportat onze camions encarregats de la recollida del material humanitari a Alacant, Castelló i València per a traslladar-lo fins a la terminal intermodal de Silla. Allí, l’hòlding’ col·labora en el dispositiu de càrrega dels contenidors al tren humanitari que viatjarà amb destinació a Ucraïna.

Arcadi España ha estat acompanyat per la CEO de Transfesa Logistics, Idoia Galindo, que, al costat de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, la directora general d’Obres Públiques i Transports, Roser Obrer, i el president i CEO de Grupo Alonso, Jorge Alonso, s’ha fet càrrec del seguiment de l’enviament a Ucraïna.

Per part seua, Idoia Galindo ha explicat que “aquest segon tren ha eixit gràcies, de nou, a la col·laboració de molts, tant institucions públiques com privades, i és un orgull poder impulsar aquest projecte des de Transfesa Logistics”.

L’enviament, amb material procedent de Madrid, Alacant, Castelló i València, transportarà aliments no peribles, material d’higiene, sanitari i material de refugi –sacs de dormir, tendes de campanya i matalassets–.

Aquest corredor està a la disposició d’ONGs, institucions o empreses que tinguen grans volums de donacions i permetrà transportar tota aquesta ona de solidaritat directament a Ucraïna, ja que el ferrocarril és l’únic mitjà de transport que ara mateix està podent entrar al país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.