El Govern central acorda més ajudes directes al sector del transport

El Govern central ha acordat un nou paquet d’ajudes directes al sector del transport. En la negociació, que va tindre lloc ahir dimecres, van participar membres del Comité Nacional del Transport per Carretera i representants del Ministeri de Transports, com María José Rallo i Jaime Moreno.

En la trobada, finalitzat a última hora del dia, es van pactar ajudes directes similars a les ja anunciades en el mes de març passat pel Govern: variaran en funció de la mena de vehicle, per la qual cosa els camions rebran una quantia fixa de 1.250 euros i les furgonetes de 500 euros.

L’acord incloïa la revisió de les ajudes en el cas que l’actual situació de preus dels combustibles completament descontrolats persistira. Com així és.

Per això, el passat 24 de juny, el Comité Nacional va sol·licitar al Ministeri de Transports noves ajudes i mesures econòmiques, “per a garantir la supervivència de les empreses i autònoms del transport de mercaderies”, com un augment de 20 cèntims de subvenció per litre de combustible per als professionals del transport; l’increment del 30% al 40% del pes del combustible en la clàusula de revisió del preu del transport per la variació del preu del combustible i l’obligació de facturar de manera independent el cost del combustible en les factures (per als transportistes que no tinguen contractes de llarga duració). Aquests dos últims aspectes ja acordats i en vigor.

L’objectiu és poder tindre aprovat aquest nou Reial decret al juliol perquè puga començar a sol·licitar-se la nova ajuda al més prompte possible. I, s’espera que La Llei de la Cadena de Transport s’incloga en el mateix Reial decret perquè entre en vigor com més prompte millor.

El preu del combustible, pels núvols

Des del Comité posen sobre la taula l’augment considerable de la inflació en aquests últims mesos, especialment des de l’inici de la Guerra a Ucraïna, o la pujada desorbitada del preu dels combustibles, que s’han vist afectats en un 40%. Assenyalen, a més, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’havia compromés a ampliar les mesures acordades al març o a aplicar unes noves en cas que la situació econòmica no millorara.

Des de la Federació Nacional d’Associacions de Transport d’Espanya confirmen, a més, el trasllat per part de la CNTC al MITMA de les modificacions que haurien de produir-se en el text de la Llei de la Cadena de Transport. Entre aqueixos canvis, assenyales, són necessaris “la imperatividad del contracte escrit o els criteris amb els quals s’ha d’especificar el cost individual“.

Destaquen, a més, que la finalitat d’aquestes trobades és que s’empare al sector i es prenguen mesures efectives que permeten deixar de “treballar amb pèrdues“.

Avanços en el Projecte de Llei de Cadena del Transport

Abans del 31 de juliol, segons el compromís adquirit pel Govern amb el sector en els acords de març, ha d’estar en marxa la nova Llei de la Cadena de Transport, que ha de garantir que no es pot treballar en el sector del transport de mercaderies per davall de cost.

A més, serà obligatori que tots els serveis de transport es recullen de manera escrita ja siga per un contracte de transport o una carta de port escrita, en els quals ha de figurar obligatòriament el preu que percebrà el transportista pel servei i, en el cas que haja de fer la càrrega i la descàrrega (perquè siga una de les activitats exceptuades), també ha de figurar per escrit l’import corresponent a aquestes operacions.

Per descomptat, i és l’objecte fonamental de la norma, el preu del transport haurà de cobrir tots els costos d’explotació del transportista, per al que es prendrà com a referència l’estructura de l’Observatori de Costos. Si el preu no cobreix el cost del transport, la sanció serà per al carregador contractual sempre que siga contractista principal, operador de transport o empresa de transport (en aquest últim cas sempre que l’empresa de transport que contracte el transportista tinga una dimensió d’almenys quatre vegades més vehicles que el transportista contractat).

Hi ha altres aspectes, com limitar els intervinents en la Cadena de Subcontractació, que no estan encara resolts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro reivindica al Llevant abans de visitar a una Reial Societat en ratxa

Luís Castro afirma que, encara que la Reial Societat travessa un gran moment i és molt fort a Anoeta, el Llevant arriba preparat, en bona dinàmica i amb competència interna a l'alça.

Pedro Martínez demana ambició i cautela abans del dol d’Eurolliga davant la Virtus

Pedro Martínez reclama al València Basket màxima ambició per a barallar pel top 4 de l'Eurolliga, però avisa que la igualtat pot deixar-los fins i tot fora del play in.

El PSPV exigix una comissió per a aclarir el contracte en la Diputació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV reclama una comissió d'investigació en la Diputació de València per a esclarir la contractació en comissió de servicis de la parella de Juanfran Pérez Llorca, que consideren un possible cas de enchufismo.

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.