El Govern central acorda més ajudes directes al sector del transport

El Govern central ha acordat un nou paquet d’ajudes directes al sector del transport. En la negociació, que va tindre lloc ahir dimecres, van participar membres del Comité Nacional del Transport per Carretera i representants del Ministeri de Transports, com María José Rallo i Jaime Moreno.

En la trobada, finalitzat a última hora del dia, es van pactar ajudes directes similars a les ja anunciades en el mes de març passat pel Govern: variaran en funció de la mena de vehicle, per la qual cosa els camions rebran una quantia fixa de 1.250 euros i les furgonetes de 500 euros.

L’acord incloïa la revisió de les ajudes en el cas que l’actual situació de preus dels combustibles completament descontrolats persistira. Com així és.

Per això, el passat 24 de juny, el Comité Nacional va sol·licitar al Ministeri de Transports noves ajudes i mesures econòmiques, “per a garantir la supervivència de les empreses i autònoms del transport de mercaderies”, com un augment de 20 cèntims de subvenció per litre de combustible per als professionals del transport; l’increment del 30% al 40% del pes del combustible en la clàusula de revisió del preu del transport per la variació del preu del combustible i l’obligació de facturar de manera independent el cost del combustible en les factures (per als transportistes que no tinguen contractes de llarga duració). Aquests dos últims aspectes ja acordats i en vigor.

L’objectiu és poder tindre aprovat aquest nou Reial decret al juliol perquè puga començar a sol·licitar-se la nova ajuda al més prompte possible. I, s’espera que La Llei de la Cadena de Transport s’incloga en el mateix Reial decret perquè entre en vigor com més prompte millor.

El preu del combustible, pels núvols

Des del Comité posen sobre la taula l’augment considerable de la inflació en aquests últims mesos, especialment des de l’inici de la Guerra a Ucraïna, o la pujada desorbitada del preu dels combustibles, que s’han vist afectats en un 40%. Assenyalen, a més, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’havia compromés a ampliar les mesures acordades al març o a aplicar unes noves en cas que la situació econòmica no millorara.

Des de la Federació Nacional d’Associacions de Transport d’Espanya confirmen, a més, el trasllat per part de la CNTC al MITMA de les modificacions que haurien de produir-se en el text de la Llei de la Cadena de Transport. Entre aqueixos canvis, assenyales, són necessaris «la imperatividad del contracte escrit o els criteris amb els quals s’ha d’especificar el cost individual«.

Destaquen, a més, que la finalitat d’aquestes trobades és que s’empare al sector i es prenguen mesures efectives que permeten deixar de «treballar amb pèrdues«.

Avanços en el Projecte de Llei de Cadena del Transport

Abans del 31 de juliol, segons el compromís adquirit pel Govern amb el sector en els acords de març, ha d’estar en marxa la nova Llei de la Cadena de Transport, que ha de garantir que no es pot treballar en el sector del transport de mercaderies per davall de cost.

A més, serà obligatori que tots els serveis de transport es recullen de manera escrita ja siga per un contracte de transport o una carta de port escrita, en els quals ha de figurar obligatòriament el preu que percebrà el transportista pel servei i, en el cas que haja de fer la càrrega i la descàrrega (perquè siga una de les activitats exceptuades), també ha de figurar per escrit l’import corresponent a aquestes operacions.

Per descomptat, i és l’objecte fonamental de la norma, el preu del transport haurà de cobrir tots els costos d’explotació del transportista, per al que es prendrà com a referència l’estructura de l’Observatori de Costos. Si el preu no cobreix el cost del transport, la sanció serà per al carregador contractual sempre que siga contractista principal, operador de transport o empresa de transport (en aquest últim cas sempre que l’empresa de transport que contracte el transportista tinga una dimensió d’almenys quatre vegades més vehicles que el transportista contractat).

Hi ha altres aspectes, com limitar els intervinents en la Cadena de Subcontractació, que no estan encara resolts.

Últimes notícies

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.