20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’Ajuntament de València suspén la taxa als bars dels mercats municipals

 

El regidor d’Hisenda a l‘Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i el regidor de Comerç, Carlos Galiana, han anunciat este dimarts l‘anul·lació de la taxa de mercats als bars que es troben en els mercats municipals de la ciutat de València.

 

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha recordat que «estan sent moments molt difícils per als diferents sectors econòmics de la ciutat de València, i des de l’Ajuntament estem intentant dins les nostres possibilitats ajudar-los al màxim». Per això, Sanjuán ha anunciat que «no cobrarem la taxa dels mercats a aquells bars que estan presents en els nostres mercats municipals» mentres hi haja estes restriccions.

 

«És evident que ara no poden fer la seua activitat», ha remarcat l’edil d’Hisenda; per això, «és just que si han de tancar per a protegir-nos a tots, l’Ajuntament no els cobre una taxa per una activitat que no estan podent fer», ha afegit. Al respecte, Galiana, ha dit que «són temps difícils, però des de l’Ajuntament estem en la faena i tenim ben present a les persones que hui no poden fer la seua activitat amb normalitat. Per això cal estar al seu costat, perquè els autònoms i xicotetes empreses són qui donen vida als nostres barris, els que en circumstàncies normals generen llocs d’ocupació i mouen l’economia en València».

 

El regidor Galiana, a demés, ha anunciat que «enguany tornaran a convocar-se les ajudes al comerç, per a les que es mantindrà el pressupost de l’any anterior. Això, juntament amb les ajudes del Pla Resistir i el no cobrar les taxes de la venda no sedentària constituïx un ‘pack’ important per a mantindre l’activitat comercial de la ciutat», ha conclós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.