L’Ajuntament de València suspén la taxa als bars dels mercats municipals

 

El regidor d’Hisenda a l‘Ajuntament de València, Borja Sanjuán, i el regidor de Comerç, Carlos Galiana, han anunciat este dimarts l‘anul·lació de la taxa de mercats als bars que es troben en els mercats municipals de la ciutat de València.

 

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha recordat que «estan sent moments molt difícils per als diferents sectors econòmics de la ciutat de València, i des de l’Ajuntament estem intentant dins les nostres possibilitats ajudar-los al màxim». Per això, Sanjuán ha anunciat que «no cobrarem la taxa dels mercats a aquells bars que estan presents en els nostres mercats municipals» mentres hi haja estes restriccions.

 

«És evident que ara no poden fer la seua activitat», ha remarcat l’edil d’Hisenda; per això, «és just que si han de tancar per a protegir-nos a tots, l’Ajuntament no els cobre una taxa per una activitat que no estan podent fer», ha afegit. Al respecte, Galiana, ha dit que «són temps difícils, però des de l’Ajuntament estem en la faena i tenim ben present a les persones que hui no poden fer la seua activitat amb normalitat. Per això cal estar al seu costat, perquè els autònoms i xicotetes empreses són qui donen vida als nostres barris, els que en circumstàncies normals generen llocs d’ocupació i mouen l’economia en València».

 

El regidor Galiana, a demés, ha anunciat que «enguany tornaran a convocar-se les ajudes al comerç, per a les que es mantindrà el pressupost de l’any anterior. Això, juntament amb les ajudes del Pla Resistir i el no cobrar les taxes de la venda no sedentària constituïx un ‘pack’ important per a mantindre l’activitat comercial de la ciutat», ha conclós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

L'Executiu ha demanat al PP que cessament la 'protecció' a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. Respecta que el TSJCV no ho investigue, però remarca responsabilitats polítiques.

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.