13.9 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Sanitat investigarà la vacunació de l’alcalde i del regidor de la Nucia

 

Actualització 18/01/2021 a les 12.25 hores. La Conselleria de Sanitat ha obert una investigació sobre el cas de l’alcalde del PP de la Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), i diputat provincial, Bernabé Cano, i del regidor de Sanitat d’este municipi, Manuel Alcalá, que van rebre la vacuna contra el coronavirus.

 

Segons han informat fonts de Sanitat, estes investigacions s’obrin davant la sospita d’alguna irregularitat, igual que es va fer en els casos dels tres alcaldes socialistes dels municipis alacantins del Verger i Els Poblets i de Rafelbunyol (València), que van ser també vacunats.

 

La formació del PP en la província d’Alacant ha anunciat este diumenge en el seu compte de Twitter que incorporarà les conclusions de la investigació oberta per Sanitat a un expedient informatiu que obrirà per a «recaptar tota la informació possible» sobre els fets.

 

El PP reitera que l’alcalde de la Nucia, Bernabé Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de la localitat, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat, mentres que Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

L’alcalde de la Nucia i un dels seus regidors es  vacunen contra el coronavirus

L’alcalde popular de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), Bernabé Cano, i el regidor de Sanitat, Manuel Alcalá, s’han vacunat contra el coronavirus, segons ha informat el PP en un comunicat, en el que expliquen que ho han fet com a professionals sanitaris i lluny del gest insolidari vist en altres alcaldes.

Segons han argumentat Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de La Nucia, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat i Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

En els dos casos, la vacunació s’ha produït atenent únicament la seua condició de personal sanitari i exercent en l’actualitat, han incidit.

 

Cano, amb plaça com a funcionari en el centre de salut de La Nucia com a metge de família, exercix actualment com a metge del Club de Futbol de La Nucia i del Sporting Futbol Sala de La Nucia, té fitxa de federat i és per tant un metge de la Federació, han detallat.

 

Motius sanitaris

Per part seua, Manuel Alcalá és actualment ATS amb plaça de funcionari en el Centre de Salut de les Foietes, a on se li ha vacunat «com a la resta de personal sanitari».

En els dos casos, han explicat, els motius «són sanitaris atenent a l’estipulat en el protocol de vacunació marcat pel Ministeri de Sanitat», que especifica per escrit que la primera fase comprén la vacunació de «residents i personal en centres de majors, personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats».

 

«Aquests casos de vacunació es deuen a motius sanitaris i estan lluny del gest insolidari que s’ha vist per part d’altres alcaldes» (en referència als alcaldes socialistes del Verger i Rafelbunyol i l’alcaldessa dels Poblets), segons el PP de la província d’Alacant.

Últimes notícies

Afectats de la dana esperen la dimissió de Mazón un any tard per a tancar un capítol

Col·lectius d'afectats s'han concentrat davant el Palau de la Generalitat i han expressat que la renúncia hauria d'arribar sense condicions. Apunten al funeral d'Estat i a la tensió generada com a detonants del gir, mentres Mazón compareixerà este dilluns.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un valent Elx

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc després d'un inici fulgurant i un segon temps de transicions. Els de Sarabia van competir i van fregar l'empat.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un Elx valent

Un doble colp en 11 minuts i un obús de Rashford van segellar el 3-1 en Montjuïc davant un Elx valent que va discutir la possessió i va estrényer fins al final.

Afectats per la DANA demanen la dimissió de Mazón davant el Palau de la Generalitat

Desenes de persones, moltes d'elles familiars de víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, s'han concentrat davant el Palau per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, ha coincidit amb la conversa prevista entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo en plena discussió interna del PP.

El Barça va recuperar la pegada: 3-1 davant un Elx que va competir fins al final

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc amb dos urpades inicials i una canonada de Rashford després del descans. L'Elx va pressionar alt i va tindre opcions.

Álvaro Núñez defén la identitat de l’Elx malgrat el 3-1 davant el Barcelona

El defensa de l'Elx ha subratllat que l'equip manté la seua idea de joc malgrat la derrota per 3-1 davant el Barcelona i ha valorat la reacció després d'un inici advers.

La pegada del Barça tomba a un gran Elx (3-1)

El Barcelona va véncer 3-1 a l'Elx en l'Estadi Olímpic Lluís Companys gràcies a dos gols primerencs i un tercer a l'hora de joc. L'Elx va competir la possessió i va estrényer fins al final.

Mazón anunciarà demà la seua decisió després de parlar amb Feijóo

El president de la Generalitat informarà este dilluns davant els mitjans del resultat de les seues converses del diumenge amb Alberto Núñez Feijóo sobre el seu futur polític.