Sanitat investigarà la vacunació de l’alcalde i del regidor de la Nucia

 

Actualització 18/01/2021 a les 12.25 hores. La Conselleria de Sanitat ha obert una investigació sobre el cas de l’alcalde del PP de la Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), i diputat provincial, Bernabé Cano, i del regidor de Sanitat d’este municipi, Manuel Alcalá, que van rebre la vacuna contra el coronavirus.

 

Segons han informat fonts de Sanitat, estes investigacions s’obrin davant la sospita d’alguna irregularitat, igual que es va fer en els casos dels tres alcaldes socialistes dels municipis alacantins del Verger i Els Poblets i de Rafelbunyol (València), que van ser també vacunats.

 

La formació del PP en la província d’Alacant ha anunciat este diumenge en el seu compte de Twitter que incorporarà les conclusions de la investigació oberta per Sanitat a un expedient informatiu que obrirà per a «recaptar tota la informació possible» sobre els fets.

 

El PP reitera que l’alcalde de la Nucia, Bernabé Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de la localitat, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat, mentres que Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

L’alcalde de la Nucia i un dels seus regidors es  vacunen contra el coronavirus

L’alcalde popular de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), Bernabé Cano, i el regidor de Sanitat, Manuel Alcalá, s’han vacunat contra el coronavirus, segons ha informat el PP en un comunicat, en el que expliquen que ho han fet com a professionals sanitaris i lluny del gest insolidari vist en altres alcaldes.

Segons han argumentat Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de La Nucia, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat i Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

En els dos casos, la vacunació s’ha produït atenent únicament la seua condició de personal sanitari i exercent en l’actualitat, han incidit.

 

Cano, amb plaça com a funcionari en el centre de salut de La Nucia com a metge de família, exercix actualment com a metge del Club de Futbol de La Nucia i del Sporting Futbol Sala de La Nucia, té fitxa de federat i és per tant un metge de la Federació, han detallat.

 

Motius sanitaris

Per part seua, Manuel Alcalá és actualment ATS amb plaça de funcionari en el Centre de Salut de les Foietes, a on se li ha vacunat «com a la resta de personal sanitari».

En els dos casos, han explicat, els motius «són sanitaris atenent a l’estipulat en el protocol de vacunació marcat pel Ministeri de Sanitat», que especifica per escrit que la primera fase comprén la vacunació de «residents i personal en centres de majors, personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats».

 

«Aquests casos de vacunació es deuen a motius sanitaris i estan lluny del gest insolidari que s’ha vist per part d’altres alcaldes» (en referència als alcaldes socialistes del Verger i Rafelbunyol i l’alcaldessa dels Poblets), segons el PP de la província d’Alacant.

Últimes notícies

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.