Sanitat investigarà la vacunació de l’alcalde i del regidor de la Nucia

 

Actualització 18/01/2021 a les 12.25 hores. La Conselleria de Sanitat ha obert una investigació sobre el cas de l’alcalde del PP de la Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), i diputat provincial, Bernabé Cano, i del regidor de Sanitat d’este municipi, Manuel Alcalá, que van rebre la vacuna contra el coronavirus.

 

Segons han informat fonts de Sanitat, estes investigacions s’obrin davant la sospita d’alguna irregularitat, igual que es va fer en els casos dels tres alcaldes socialistes dels municipis alacantins del Verger i Els Poblets i de Rafelbunyol (València), que van ser també vacunats.

 

La formació del PP en la província d’Alacant ha anunciat este diumenge en el seu compte de Twitter que incorporarà les conclusions de la investigació oberta per Sanitat a un expedient informatiu que obrirà per a «recaptar tota la informació possible» sobre els fets.

 

El PP reitera que l’alcalde de la Nucia, Bernabé Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de la localitat, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat, mentres que Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

L’alcalde de la Nucia i un dels seus regidors es  vacunen contra el coronavirus

L’alcalde popular de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), Bernabé Cano, i el regidor de Sanitat, Manuel Alcalá, s’han vacunat contra el coronavirus, segons ha informat el PP en un comunicat, en el que expliquen que ho han fet com a professionals sanitaris i lluny del gest insolidari vist en altres alcaldes.

Segons han argumentat Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de La Nucia, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat i Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

En els dos casos, la vacunació s’ha produït atenent únicament la seua condició de personal sanitari i exercent en l’actualitat, han incidit.

 

Cano, amb plaça com a funcionari en el centre de salut de La Nucia com a metge de família, exercix actualment com a metge del Club de Futbol de La Nucia i del Sporting Futbol Sala de La Nucia, té fitxa de federat i és per tant un metge de la Federació, han detallat.

 

Motius sanitaris

Per part seua, Manuel Alcalá és actualment ATS amb plaça de funcionari en el Centre de Salut de les Foietes, a on se li ha vacunat «com a la resta de personal sanitari».

En els dos casos, han explicat, els motius «són sanitaris atenent a l’estipulat en el protocol de vacunació marcat pel Ministeri de Sanitat», que especifica per escrit que la primera fase comprén la vacunació de «residents i personal en centres de majors, personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats».

 

«Aquests casos de vacunació es deuen a motius sanitaris i estan lluny del gest insolidari que s’ha vist per part d’altres alcaldes» (en referència als alcaldes socialistes del Verger i Rafelbunyol i l’alcaldessa dels Poblets), segons el PP de la província d’Alacant.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.