Sanitat investigarà la vacunació de l’alcalde i del regidor de la Nucia

 

Actualització 18/01/2021 a les 12.25 hores. La Conselleria de Sanitat ha obert una investigació sobre el cas de l’alcalde del PP de la Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), i diputat provincial, Bernabé Cano, i del regidor de Sanitat d’este municipi, Manuel Alcalá, que van rebre la vacuna contra el coronavirus.

 

Segons han informat fonts de Sanitat, estes investigacions s’obrin davant la sospita d’alguna irregularitat, igual que es va fer en els casos dels tres alcaldes socialistes dels municipis alacantins del Verger i Els Poblets i de Rafelbunyol (València), que van ser també vacunats.

 

La formació del PP en la província d’Alacant ha anunciat este diumenge en el seu compte de Twitter que incorporarà les conclusions de la investigació oberta per Sanitat a un expedient informatiu que obrirà per a «recaptar tota la informació possible» sobre els fets.

 

El PP reitera que l’alcalde de la Nucia, Bernabé Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de la localitat, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat, mentres que Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

L’alcalde de la Nucia i un dels seus regidors es  vacunen contra el coronavirus

L’alcalde popular de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), Bernabé Cano, i el regidor de Sanitat, Manuel Alcalá, s’han vacunat contra el coronavirus, segons ha informat el PP en un comunicat, en el que expliquen que ho han fet com a professionals sanitaris i lluny del gest insolidari vist en altres alcaldes.

Segons han argumentat Cano, amb plaça de funcionari com a metge en el centre de salut de La Nucia, exercix actualment com a metge de dos equips de futbol de la localitat i Alcalá és personal sanitari del centre de salut de Foietes, a on exercix amb plaça de funcionari com a ATS.

 

En els dos casos, la vacunació s’ha produït atenent únicament la seua condició de personal sanitari i exercent en l’actualitat, han incidit.

 

Cano, amb plaça com a funcionari en el centre de salut de La Nucia com a metge de família, exercix actualment com a metge del Club de Futbol de La Nucia i del Sporting Futbol Sala de La Nucia, té fitxa de federat i és per tant un metge de la Federació, han detallat.

 

Motius sanitaris

Per part seua, Manuel Alcalá és actualment ATS amb plaça de funcionari en el Centre de Salut de les Foietes, a on se li ha vacunat «com a la resta de personal sanitari».

En els dos casos, han explicat, els motius «són sanitaris atenent a l’estipulat en el protocol de vacunació marcat pel Ministeri de Sanitat», que especifica per escrit que la primera fase comprén la vacunació de «residents i personal en centres de majors, personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats».

 

«Aquests casos de vacunació es deuen a motius sanitaris i estan lluny del gest insolidari que s’ha vist per part d’altres alcaldes» (en referència als alcaldes socialistes del Verger i Rafelbunyol i l’alcaldessa dels Poblets), segons el PP de la província d’Alacant.

Últimes notícies

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.