Alerten que l’ús de paritoris per a UCIs Covid en el Clínic de València posa en risc a embarassades i bebés

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat que l’ús dels paritoris i les instal·lacions d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions UCI de pacients amb coronavirus en l‘Hospital Clínic de València està posant en risc a les embarassades i els bebés.

 

El sindicat ha denunciat els «problemes que està generant la deslocalització del paritori de l’hospital Clínic de València i el trasllat d’urgències obstètric-ginecològiques a la unitat d’urgències pediàtriques».

 

Este canvi es va produir en reutilitzar-se el paritori i les dependències d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions d’UCI per a pacients amb Covid-19, ha detallat en un comunicat, en el que ha lamentat «la falta de planificació» i ha advertit «del risc per a embarassades i per a bebés». CSIF ha explicat que ara la sala d’exploracions d’urgències obstètric-ginecològiques i la sala d’observació pediàtrica compartixen espai.

 

També critiquen la falta d’intimitat

Esta situació provoca, per exemple, «la coincidència de pacients en sales comunes o que no es respecte els circuits Covid», ha denunciat el sindicat, al mateix temps que ha alertat de l’«amenaça per a la salut» que suposa «situar a embarassades en zona d’urgències pediàtriques, ja que corren el risc de contagiar-se de malalties pròpies de xiquets, com a rubèola o pallola, el que pot tindre greus conseqüències per a la vida i el creixement del fetus».

 

A demés, ha criticat la falta d’intimitat, ja que «no existix un espai a on puguen canviar-se les dones, el que provoca a voltes que ho facen en una sala d’exploracions pediàtriques, amb el risc d’infecció creuada que esta pràctica suposa».

 

CSIF insistix en la «desprotecció del pacient», ja que «el lavabo per a les pacients es troba en la sala d’espera, el que obliga, tant per qüestions fisiològiques com per a presa de mostres, a eixir en camisó a un espai concorregut».

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.

El Consell insistix a tendir la mà a les associacions de víctimes de la dana malgrat les seues crítiques

El Consell afirma que mantindrà el diàleg amb totes les associacions de víctimes de la dana, malgrat l'absència de dos col·lectius en una reunió clau i a les seues crítiques per la falta de respostes a les seues necessitats urgents.

Macrooperació policial a Benidorm: 80 detinguts per tràfic de drogues en locals d’oci

Una macrooperació conjunta en una zona d'oci de Benidorm se salda amb 80 detinguts per presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, a més de diverses sancions administratives als locals inspeccionats.

El València Basket perseguix una remuntada històrica davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket necessita alçar un 0-2 davant el Panathinaikos per a entrar en la Final Four de l'Eurolliga, una gesta que només va aconseguir el Reial Madrid davant el Partizan en 2023.

El Consell titlla de caos la regularització extraordinària d’immigrants del Govern central

El Govern valencià acusa l'Executiu central d'impulsar una regularització extraordinària d'immigrants sense memòria econòmica i alerta del seu impacte en sanitat, educació, servicis socials i vivenda.