12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Alerten que l’ús de paritoris per a UCIs Covid en el Clínic de València posa en risc a embarassades i bebés

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat que l’ús dels paritoris i les instal·lacions d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions UCI de pacients amb coronavirus en l‘Hospital Clínic de València està posant en risc a les embarassades i els bebés.

 

El sindicat ha denunciat els «problemes que està generant la deslocalització del paritori de l’hospital Clínic de València i el trasllat d’urgències obstètric-ginecològiques a la unitat d’urgències pediàtriques».

 

Este canvi es va produir en reutilitzar-se el paritori i les dependències d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions d’UCI per a pacients amb Covid-19, ha detallat en un comunicat, en el que ha lamentat «la falta de planificació» i ha advertit «del risc per a embarassades i per a bebés». CSIF ha explicat que ara la sala d’exploracions d’urgències obstètric-ginecològiques i la sala d’observació pediàtrica compartixen espai.

 

També critiquen la falta d’intimitat

Esta situació provoca, per exemple, «la coincidència de pacients en sales comunes o que no es respecte els circuits Covid», ha denunciat el sindicat, al mateix temps que ha alertat de l’«amenaça per a la salut» que suposa «situar a embarassades en zona d’urgències pediàtriques, ja que corren el risc de contagiar-se de malalties pròpies de xiquets, com a rubèola o pallola, el que pot tindre greus conseqüències per a la vida i el creixement del fetus».

 

A demés, ha criticat la falta d’intimitat, ja que «no existix un espai a on puguen canviar-se les dones, el que provoca a voltes que ho facen en una sala d’exploracions pediàtriques, amb el risc d’infecció creuada que esta pràctica suposa».

 

CSIF insistix en la «desprotecció del pacient», ja que «el lavabo per a les pacients es troba en la sala d’espera, el que obliga, tant per qüestions fisiològiques com per a presa de mostres, a eixir en camisó a un espai concorregut».

Últimes notícies

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.