9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Alerten que l’ús de paritoris per a UCIs Covid en el Clínic de València posa en risc a embarassades i bebés

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat que l’ús dels paritoris i les instal·lacions d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions UCI de pacients amb coronavirus en l‘Hospital Clínic de València està posant en risc a les embarassades i els bebés.

 

El sindicat ha denunciat els «problemes que està generant la deslocalització del paritori de l’hospital Clínic de València i el trasllat d’urgències obstètric-ginecològiques a la unitat d’urgències pediàtriques».

 

Este canvi es va produir en reutilitzar-se el paritori i les dependències d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions d’UCI per a pacients amb Covid-19, ha detallat en un comunicat, en el que ha lamentat «la falta de planificació» i ha advertit «del risc per a embarassades i per a bebés». CSIF ha explicat que ara la sala d’exploracions d’urgències obstètric-ginecològiques i la sala d’observació pediàtrica compartixen espai.

 

També critiquen la falta d’intimitat

Esta situació provoca, per exemple, «la coincidència de pacients en sales comunes o que no es respecte els circuits Covid», ha denunciat el sindicat, al mateix temps que ha alertat de l’«amenaça per a la salut» que suposa «situar a embarassades en zona d’urgències pediàtriques, ja que corren el risc de contagiar-se de malalties pròpies de xiquets, com a rubèola o pallola, el que pot tindre greus conseqüències per a la vida i el creixement del fetus».

 

A demés, ha criticat la falta d’intimitat, ja que «no existix un espai a on puguen canviar-se les dones, el que provoca a voltes que ho facen en una sala d’exploracions pediàtriques, amb el risc d’infecció creuada que esta pràctica suposa».

 

CSIF insistix en la «desprotecció del pacient», ja que «el lavabo per a les pacients es troba en la sala d’espera, el que obliga, tant per qüestions fisiològiques com per a presa de mostres, a eixir en camisó a un espai concorregut».

Últimes notícies

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.