7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Alerten que l’ús de paritoris per a UCIs Covid en el Clínic de València posa en risc a embarassades i bebés

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat que l’ús dels paritoris i les instal·lacions d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions UCI de pacients amb coronavirus en l‘Hospital Clínic de València està posant en risc a les embarassades i els bebés.

 

El sindicat ha denunciat els «problemes que està generant la deslocalització del paritori de l’hospital Clínic de València i el trasllat d’urgències obstètric-ginecològiques a la unitat d’urgències pediàtriques».

 

Este canvi es va produir en reutilitzar-se el paritori i les dependències d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions d’UCI per a pacients amb Covid-19, ha detallat en un comunicat, en el que ha lamentat «la falta de planificació» i ha advertit «del risc per a embarassades i per a bebés». CSIF ha explicat que ara la sala d’exploracions d’urgències obstètric-ginecològiques i la sala d’observació pediàtrica compartixen espai.

 

També critiquen la falta d’intimitat

Esta situació provoca, per exemple, «la coincidència de pacients en sales comunes o que no es respecte els circuits Covid», ha denunciat el sindicat, al mateix temps que ha alertat de l’«amenaça per a la salut» que suposa «situar a embarassades en zona d’urgències pediàtriques, ja que corren el risc de contagiar-se de malalties pròpies de xiquets, com a rubèola o pallola, el que pot tindre greus conseqüències per a la vida i el creixement del fetus».

 

A demés, ha criticat la falta d’intimitat, ja que «no existix un espai a on puguen canviar-se les dones, el que provoca a voltes que ho facen en una sala d’exploracions pediàtriques, amb el risc d’infecció creuada que esta pràctica suposa».

 

CSIF insistix en la «desprotecció del pacient», ja que «el lavabo per a les pacients es troba en la sala d’espera, el que obliga, tant per qüestions fisiològiques com per a presa de mostres, a eixir en camisó a un espai concorregut».

Últimes notícies

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.