Alerten que l’ús de paritoris per a UCIs Covid en el Clínic de València posa en risc a embarassades i bebés

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat que l’ús dels paritoris i les instal·lacions d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions UCI de pacients amb coronavirus en l‘Hospital Clínic de València està posant en risc a les embarassades i els bebés.

 

El sindicat ha denunciat els «problemes que està generant la deslocalització del paritori de l’hospital Clínic de València i el trasllat d’urgències obstètric-ginecològiques a la unitat d’urgències pediàtriques».

 

Este canvi es va produir en reutilitzar-se el paritori i les dependències d’urgències ginecològiques per a habilitar habitacions d’UCI per a pacients amb Covid-19, ha detallat en un comunicat, en el que ha lamentat «la falta de planificació» i ha advertit «del risc per a embarassades i per a bebés». CSIF ha explicat que ara la sala d’exploracions d’urgències obstètric-ginecològiques i la sala d’observació pediàtrica compartixen espai.

 

També critiquen la falta d’intimitat

Esta situació provoca, per exemple, «la coincidència de pacients en sales comunes o que no es respecte els circuits Covid», ha denunciat el sindicat, al mateix temps que ha alertat de l’«amenaça per a la salut» que suposa «situar a embarassades en zona d’urgències pediàtriques, ja que corren el risc de contagiar-se de malalties pròpies de xiquets, com a rubèola o pallola, el que pot tindre greus conseqüències per a la vida i el creixement del fetus».

 

A demés, ha criticat la falta d’intimitat, ja que «no existix un espai a on puguen canviar-se les dones, el que provoca a voltes que ho facen en una sala d’exploracions pediàtriques, amb el risc d’infecció creuada que esta pràctica suposa».

 

CSIF insistix en la «desprotecció del pacient», ja que «el lavabo per a les pacients es troba en la sala d’espera, el que obliga, tant per qüestions fisiològiques com per a presa de mostres, a eixir en camisó a un espai concorregut».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.