Arcadi España, Diana Morant, Amparo Marco i Patricia Blanquer, els valencians que entren en l’Executiva PSOE

El president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha dissenyat una Comissió Executiva Federal (CEF) de 42 persones en la qual hi ha quatre incorporacions valencianes: el conseller Arcadi España; la diputada nacional Patricia Blanquer; la ministra de Ciència, Diana Morant, i l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco.

En general, en l’Executiva destaca la integració de sis dels seus nous ministres, un important relleu generacional, amb una mitjana d’edat de 47 anys -deu menys que l’anterior-, i una presència del 60% de dones. A més, només repeteixen 12 dels dirigents de l’actual Executiva.

Quant al repartiment territorial, la federació amb més representants en la nova direcció del PSOE és Andalusia, amb un total de nou, seguida de Madrid, que comptarà amb sis. El PSC i Castella i Lleó tindran quatre membres cadascun, Canàries sumarà tres, el País Basc i Castella-la Manxa, dos cadascun i la resta de comunitats tindrà un representant, igual que Ceuta.

En concret, formaran part del nou nucli dur de Sánchez a Ferraz el ministre de Presidència, Félix Bolaños, com a secretari per a la Reforma Constitucional i Nous Drets; la ministra de Sanitat, Carolina Darias, com a secretària de Sanitat i Consum; la de Ciència, Diana Morant, com a secretària de Ciència, Recerca i Universitats; i com a vocals, la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; la de Política Territorial i portaveu, Isabel Rodríguez; i la d’Educació, Pilar Alegría.

Amb el seu nou equip, en el qual estarà la diputada més jove del Congrés, la castellanoleonesa Andrea Fernández, com a secretària d’Igualtat, es confirma l’aposta de Sánchez per plasmar en la seua Executiva un important relleu generacional. Fernández, de 28 anys, substitueix en este lloc a la també exvicepresidenta primera, Carmen Calvo.

També és significativa la gran presència de dones -el 60% enfront del 40% d’homes- i, com s’esperava, la presència de perfils procedents del municipalisme, com és el cas de les ja ministres Alegria i Morant, o l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, com a secretària d’Emprenedoria i Impacte Social. A més, l’alcaldessa de Toledo, Milagros Tolón, serà la presidenta del Comité Federal.

En l’Executiva, que és l’òrgan encarregat de gestionar el dia a dia del partit, també entren el diputat de Jaén Felipe Sicília com a portaveu; la directora adjunta del gabinet de Sánchez en Moncloa, Plans Castellans, com a secretària de Justícia, Relacions Institucionals i Funció Pública; i la dirigent basca Idoia Mendia, com a secretària d’Estudis i Programa.

Entre les cares noves en l’Executiva destaca així mateix la portaveu en l’assemblea de Madrid, Hanna Jalloul, com a secretària de Política Internacional i Cooperació al Desenvolupament; o el conseller de Política Territorial de la Generalitat Valenciana Arcadi España, com a secretari de Transports, Mobilitat Sostenible i Agenda Urbana; i com a secretària de Repte Demogràfic, Maite Pérez Esteban.

En esta nova Executiva només mantenen el seu lloc 12 dirigents dels 49 que van conformar l’equip que Sánchez va dissenyar en el 39é Congrés Federal de 2017. És el cas, com ja s’havia confirmat, de Cristina Narbona com a presidenta del partit; Adriana Lastra com a sotssecretària general; i Santos Cerdán com a secretari d’Organització.

Així mateix, conserven el seu seient, encara que amb diferents responsabilitats, els dirigents Alfonso Rodríguez Gómez de Celis, que ara serà secretari de Política Municipal; Javier Izquierdo, que assumirà la Secretaria d’Acció Electoral; el secretari general d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara, com a responsable d’Autonomies; Pilar Cancela, que assumeix la secretaria d’Exterior; Patxi López, com a Memòria Democràtica i Laïcisme.

Al seu torn, la portaveu en el Parlament Europeu, Iratxe García, conserva la secretaria d’Unió Europea; Pedro Casares assumeix la secretaria de Transformació Digital; Mª Luz Martínez Seijo conserva Educació; i Luc André Diouf es manté, ara com a secretari de Polítiques Migratòries i Refugiats.

Així queda la llista dels integrants de la nova Comissió Executiva Federal que s’aprovarà este diumenge en el 40è Congrés que se celebra a València:

1. Presidenta: Cristina Narbona Ruiz (Madrid).

2. Secretari General: Pedro Sánchez Pérez-Castejón (Madrid).

3. Sotssecretària General: Adriana Lastra Fernández (Astúries).

4. Secretari Organització: Santos Cerdán León (Navarra).

5. Secretària Igualtat: Andrea Fernández Benéitez (Castella i Lleó).

6. Secretaria d’Estratègia i Acció Electoral: Javier Izquierdo Roncero (Castella i Lleó).

7. Secretaria de Política Municipal: Alfonso Rodríguez de Celis (Andalusia).

8. Secretaria Política Autonòmica: Guillermo Fernández Vara (Extremadura).

9. Portaveu: Felipe Sicília Alferes (Andalusia).

10. Secretaria Justícia, Relacions Institucionals i Funció Pública: Plans Castellans Garijo (Madrid).

11. Secretaria d’Estudis i Programes: Idoia Mendia Cova (País Basc).

12. Secretaria Política Internacional i Cooperació al Desenvolupament: Hanna Jalloul Muro (Madrid).

13. Secretaria Transports, Mobilitat Sostenible i Agenda Urbana: Arcadi España García (Comunitat Valenciana).

14. Secretaria de Memòria Democràtica i Laïcisme: Patxi López Álvarez (País Basc).

15. Secretaria Repte Demogràfic: Maite Pérez Esteban (Aragó)

16. Secretaria Unió Europea: Iratxe García Pérez (Castella i Lleó).

17. Secretaria de Transició Ecològica Justa i la Preservació de la Biodiversitat: Marc Pons Pons (Balears)

18. Secretaria de Política Economia i Transformació Digital: Pedro Casares Hontañón (Cantàbria).

19. Secretaria Cultura i Esports: Manuela Villa Acosta (Madrid)

20. Secretaria per al Pacte de Toledo i la Inclusió Social: Juan Francisco Serrano Martínez (Andalusia)

21. Secretaria d’Indústria, Comerç i Turisme: Patricia Blanquer Alcaraz (Comunitat Valenciana)

22. Secretaria de Treball, Economia Social i Treball Autònom: Montse Mínguez García (Catalunya).

23. Secretaria de Formació: María Márquez Romero (Andalusia)

24. Secretaria d’Educació, Formació Professional: Mª Luz Martínez Seijo (Castella i Lleó).

25. Secretaria de Ciència, Recerca i Universitats: Diana Morant Ripoll (Comunitat Valenciana).

26. Secretaría de Moviments Socials, Diversitat i Majors: Beatriz Carrillo Dels Reis (Andalusia).

27. Secretaria de Transparència i Regeneració Democràtica: Francisco Lucas Ayala (Múrcia)

28. Secretaria Emprenedoria i Impacte Social: Amparo Marco Gual (Comunitat Valenciana)

29. Secretaria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca: Ana Mª Romero Obrero (Andalusia)

30. Secretaria de Sanitat i Consum: Carolina Darias Sant Sebastià (Canàries)

31. Secretaria per a la Reforma Constitucional i Nous Drets: Félix Bolaños García (Madrid)

32. Secretaria LGTBI: Víctor Gutiérrez Santiago (Catalunya)

33. Secretaria del PSOE Exterior: Pilar Cancel·la Rodríguez (Galícia).

34. Secretaria de Polítiques Migratòries i Refugiats: Luc André Diouf (Canàries).

VOCALS:

35. Manuel García Salgado (Catalunya)

36. Sabrina Moh Abdelkader (Melilla)

37. María Nieves Ramírez Moreno (Andalusia)

38. Mª Jesús Montero Quadrat (Andalusia)

39. Pilar Alegria Continent (Aragó)

40. Isabel Rodríguez García (Castella-la Manxa)

41. Elisa Garrido Jiménez (La Rioja)

42. Álvaro Martínez Chana (Castella-la Manxa)

A més, formen part d’este òrgan, com a membres nats, el portaveu en el Congrés, Héctor Gómez (Canàries); la portaveu al Senat, Eva Granados (Catalunya); i el nou president del Consell de Política Federal, l’alcalde de Sevilla i líder andalús, Juan Espadas (Andalusia).

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.