13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Arriben els primers tests ràpids a l’hospital de campanya de Castelló

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat que este dijous comencen els tests ràpids en l’hospital de campanya de Castelló, amb 500 cites, i entre este divendres i el dilluns que ve en els de València i Alacant. «Era una necessitat i tindran el seu paper en la planificació de l’alçament», ha assegurat.

 

En una roda de premsa sobre el balanç del coronavirus en Les Corts, la consellera de Sanitat també ha avançat que la Generalitat té en marxa un pla per a reforçar l’atenció primària en la nova fase de la pandèmia amb la contractació del personal que «farà falta». Sanitat està en contacte amb societats científiques i associacions de medicina per a saber els recursos necessaris per a fer front a la pandèmia.

 

Tant el Partit Popular com Ciutadans han criticat la falta de previsió, han qüestionat la utilitat dels hospitals i han tornat a demanar tests massius, mentres que Vox ha anat més enllà exigint a Barceló que dimitisca «pel bé dels valencians». El ‘popular’ José Juan Zaplana ha llegit una carta d’una metgessa en la que relata que va contagiar a sa mare morta per la COVID-19.

 

«Quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient»

«Sent que quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient», ha reconegut la consellera socialista en la seua rèplica, remarcant que a ningú li hauria agradat estar en el seu lloc i viure este «malson».

 

Barceló també ha agraït la col·laboració «total i extraordinària» entre el sistema públic i privat, sense que l’ordre que va centralitzar tots els mitjans fora una «imposició». Ha assegurat que la sanitat privada serà útil en l’alçament: «Necessitem un sistema robust per al que puga vindre», ha sentenciat.

 

Davant de les crítiques per la compra de material, ha destacat que el territori valencià va tindre la «sort» de què no faltaren respiradors i ha recordat que els problemes van eixir quan la Xina i Alemanya van tancar les seues fronteres, canals que «ningú pensava que s’anaren a trencar». «Quan comprem milions de productes, són coses que poden passar», ha sostingut.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.