14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Arriben els primers tests ràpids a l’hospital de campanya de Castelló

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat que este dijous comencen els tests ràpids en l’hospital de campanya de Castelló, amb 500 cites, i entre este divendres i el dilluns que ve en els de València i Alacant. «Era una necessitat i tindran el seu paper en la planificació de l’alçament», ha assegurat.

 

En una roda de premsa sobre el balanç del coronavirus en Les Corts, la consellera de Sanitat també ha avançat que la Generalitat té en marxa un pla per a reforçar l’atenció primària en la nova fase de la pandèmia amb la contractació del personal que «farà falta». Sanitat està en contacte amb societats científiques i associacions de medicina per a saber els recursos necessaris per a fer front a la pandèmia.

 

Tant el Partit Popular com Ciutadans han criticat la falta de previsió, han qüestionat la utilitat dels hospitals i han tornat a demanar tests massius, mentres que Vox ha anat més enllà exigint a Barceló que dimitisca «pel bé dels valencians». El ‘popular’ José Juan Zaplana ha llegit una carta d’una metgessa en la que relata que va contagiar a sa mare morta per la COVID-19.

 

«Quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient»

«Sent que quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient», ha reconegut la consellera socialista en la seua rèplica, remarcant que a ningú li hauria agradat estar en el seu lloc i viure este «malson».

 

Barceló també ha agraït la col·laboració «total i extraordinària» entre el sistema públic i privat, sense que l’ordre que va centralitzar tots els mitjans fora una «imposició». Ha assegurat que la sanitat privada serà útil en l’alçament: «Necessitem un sistema robust per al que puga vindre», ha sentenciat.

 

Davant de les crítiques per la compra de material, ha destacat que el territori valencià va tindre la «sort» de què no faltaren respiradors i ha recordat que els problemes van eixir quan la Xina i Alemanya van tancar les seues fronteres, canals que «ningú pensava que s’anaren a trencar». «Quan comprem milions de productes, són coses que poden passar», ha sostingut.

Últimes notícies

Activada la preemergència per nevades a Castelló amb restriccions en la N-232

Emergències ha activat la Situació 0 per risc de nevades als Ports i Baix Maestrat i la Delegació del Govern ha declarat la preemergència en carreteres. La DGT restringix camions en la N-232 i N-232a, mentres es reforça l'operatiu hivernal.

Dos detinguts a Alacant per una estafa de més de 200.000 euros amb inversions falses

Dos hòmens han sigut detinguts a Alacant per estafar quasi 206.000 euros a una dona després de captar-la amb un anunci en xarxes. La Policia va rastrejar els diners per diversos comptes i busca a més implicats.

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.