Arriben els primers tests ràpids a l’hospital de campanya de Castelló

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat que este dijous comencen els tests ràpids en l’hospital de campanya de Castelló, amb 500 cites, i entre este divendres i el dilluns que ve en els de València i Alacant. «Era una necessitat i tindran el seu paper en la planificació de l’alçament», ha assegurat.

 

En una roda de premsa sobre el balanç del coronavirus en Les Corts, la consellera de Sanitat també ha avançat que la Generalitat té en marxa un pla per a reforçar l’atenció primària en la nova fase de la pandèmia amb la contractació del personal que «farà falta». Sanitat està en contacte amb societats científiques i associacions de medicina per a saber els recursos necessaris per a fer front a la pandèmia.

 

Tant el Partit Popular com Ciutadans han criticat la falta de previsió, han qüestionat la utilitat dels hospitals i han tornat a demanar tests massius, mentres que Vox ha anat més enllà exigint a Barceló que dimitisca «pel bé dels valencians». El ‘popular’ José Juan Zaplana ha llegit una carta d’una metgessa en la que relata que va contagiar a sa mare morta per la COVID-19.

 

«Quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient»

«Sent que quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient», ha reconegut la consellera socialista en la seua rèplica, remarcant que a ningú li hauria agradat estar en el seu lloc i viure este «malson».

 

Barceló també ha agraït la col·laboració «total i extraordinària» entre el sistema públic i privat, sense que l’ordre que va centralitzar tots els mitjans fora una «imposició». Ha assegurat que la sanitat privada serà útil en l’alçament: «Necessitem un sistema robust per al que puga vindre», ha sentenciat.

 

Davant de les crítiques per la compra de material, ha destacat que el territori valencià va tindre la «sort» de què no faltaren respiradors i ha recordat que els problemes van eixir quan la Xina i Alemanya van tancar les seues fronteres, canals que «ningú pensava que s’anaren a trencar». «Quan comprem milions de productes, són coses que poden passar», ha sostingut.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.