14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Arriben els primers tests ràpids a l’hospital de campanya de Castelló

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat que este dijous comencen els tests ràpids en l’hospital de campanya de Castelló, amb 500 cites, i entre este divendres i el dilluns que ve en els de València i Alacant. «Era una necessitat i tindran el seu paper en la planificació de l’alçament», ha assegurat.

 

En una roda de premsa sobre el balanç del coronavirus en Les Corts, la consellera de Sanitat també ha avançat que la Generalitat té en marxa un pla per a reforçar l’atenció primària en la nova fase de la pandèmia amb la contractació del personal que «farà falta». Sanitat està en contacte amb societats científiques i associacions de medicina per a saber els recursos necessaris per a fer front a la pandèmia.

 

Tant el Partit Popular com Ciutadans han criticat la falta de previsió, han qüestionat la utilitat dels hospitals i han tornat a demanar tests massius, mentres que Vox ha anat més enllà exigint a Barceló que dimitisca «pel bé dels valencians». El ‘popular’ José Juan Zaplana ha llegit una carta d’una metgessa en la que relata que va contagiar a sa mare morta per la COVID-19.

 

«Quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient»

«Sent que quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient», ha reconegut la consellera socialista en la seua rèplica, remarcant que a ningú li hauria agradat estar en el seu lloc i viure este «malson».

 

Barceló també ha agraït la col·laboració «total i extraordinària» entre el sistema públic i privat, sense que l’ordre que va centralitzar tots els mitjans fora una «imposició». Ha assegurat que la sanitat privada serà útil en l’alçament: «Necessitem un sistema robust per al que puga vindre», ha sentenciat.

 

Davant de les crítiques per la compra de material, ha destacat que el territori valencià va tindre la «sort» de què no faltaren respiradors i ha recordat que els problemes van eixir quan la Xina i Alemanya van tancar les seues fronteres, canals que «ningú pensava que s’anaren a trencar». «Quan comprem milions de productes, són coses que poden passar», ha sostingut.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.