Arriben els primers tests ràpids a l’hospital de campanya de Castelló

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat que este dijous comencen els tests ràpids en l’hospital de campanya de Castelló, amb 500 cites, i entre este divendres i el dilluns que ve en els de València i Alacant. «Era una necessitat i tindran el seu paper en la planificació de l’alçament», ha assegurat.

 

En una roda de premsa sobre el balanç del coronavirus en Les Corts, la consellera de Sanitat també ha avançat que la Generalitat té en marxa un pla per a reforçar l’atenció primària en la nova fase de la pandèmia amb la contractació del personal que «farà falta». Sanitat està en contacte amb societats científiques i associacions de medicina per a saber els recursos necessaris per a fer front a la pandèmia.

 

Tant el Partit Popular com Ciutadans han criticat la falta de previsió, han qüestionat la utilitat dels hospitals i han tornat a demanar tests massius, mentres que Vox ha anat més enllà exigint a Barceló que dimitisca «pel bé dels valencians». El ‘popular’ José Juan Zaplana ha llegit una carta d’una metgessa en la que relata que va contagiar a sa mare morta per la COVID-19.

 

«Quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient»

«Sent que quan passa una cosa tan tràgica, el perdó no és suficient», ha reconegut la consellera socialista en la seua rèplica, remarcant que a ningú li hauria agradat estar en el seu lloc i viure este «malson».

 

Barceló també ha agraït la col·laboració «total i extraordinària» entre el sistema públic i privat, sense que l’ordre que va centralitzar tots els mitjans fora una «imposició». Ha assegurat que la sanitat privada serà útil en l’alçament: «Necessitem un sistema robust per al que puga vindre», ha sentenciat.

 

Davant de les crítiques per la compra de material, ha destacat que el territori valencià va tindre la «sort» de què no faltaren respiradors i ha recordat que els problemes van eixir quan la Xina i Alemanya van tancar les seues fronteres, canals que «ningú pensava que s’anaren a trencar». «Quan comprem milions de productes, són coses que poden passar», ha sostingut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.