Asindown reivindica la incorporació «urgent» a la vacunació de persones amb síndrome de Down

 

La Fundació Asindown, a través d’una carta remesa pel seu president, José Vega, a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, sol·licita incorporar «urgentment» a les persones amb síndrome de Down i altres col·lectius amb diversitat intel·lectual entre les persones de major prioritat per a rebre les dosis de vacunació que permeta la seua protecció enfront del Covid-19.

 

Partint del «reconeixement i la solidaritat amb el treball que s’està fent des de les administracions públiques, amb especial recalcament en els servicis sociosanitaris», el president de l’entitat destaca que «les condicions físiques, mentals i socials juguen un paper clau, com en qualsevol circumstància, per a marcar el grau d’afecció de circumstàncies externes».

 

Vega subratlla que «les persones amb síndrome de Down tenen, en un elevat percentatge de casos, una situació de dependència i unes condicions sociosanitàries que requerixen esforços addicionals tant materials com individuals». També assenyala que les persones amb síndrome de Down presenten un risc major d’agreujament de la salut pel Covid-19.

 

En este sentit, des de l’entitat citen el recent estudi publicat per T21RS (Trisomy 21 Research Society) que determina que les persones amb síndrome de Down amb més de 40 anys tenen un elevat risc per a la seua salut davant del contagi per Covid-19. José Vega afirma sobre este tema que «conéixer més de prop els efectes, causes i riscos derivats del Covid-19 per a persones amb síndrome de Down ens porta a poder adoptar mesures preventives de major importància».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.