Asindown reivindica la incorporació «urgent» a la vacunació de persones amb síndrome de Down

 

La Fundació Asindown, a través d’una carta remesa pel seu president, José Vega, a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, sol·licita incorporar «urgentment» a les persones amb síndrome de Down i altres col·lectius amb diversitat intel·lectual entre les persones de major prioritat per a rebre les dosis de vacunació que permeta la seua protecció enfront del Covid-19.

 

Partint del «reconeixement i la solidaritat amb el treball que s’està fent des de les administracions públiques, amb especial recalcament en els servicis sociosanitaris», el president de l’entitat destaca que «les condicions físiques, mentals i socials juguen un paper clau, com en qualsevol circumstància, per a marcar el grau d’afecció de circumstàncies externes».

 

Vega subratlla que «les persones amb síndrome de Down tenen, en un elevat percentatge de casos, una situació de dependència i unes condicions sociosanitàries que requerixen esforços addicionals tant materials com individuals». També assenyala que les persones amb síndrome de Down presenten un risc major d’agreujament de la salut pel Covid-19.

 

En este sentit, des de l’entitat citen el recent estudi publicat per T21RS (Trisomy 21 Research Society) que determina que les persones amb síndrome de Down amb més de 40 anys tenen un elevat risc per a la seua salut davant del contagi per Covid-19. José Vega afirma sobre este tema que «conéixer més de prop els efectes, causes i riscos derivats del Covid-19 per a persones amb síndrome de Down ens porta a poder adoptar mesures preventives de major importància».

Últimes notícies

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.