18.9 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

Asindown reivindica la incorporació «urgent» a la vacunació de persones amb síndrome de Down

 

La Fundació Asindown, a través d’una carta remesa pel seu president, José Vega, a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, sol·licita incorporar «urgentment» a les persones amb síndrome de Down i altres col·lectius amb diversitat intel·lectual entre les persones de major prioritat per a rebre les dosis de vacunació que permeta la seua protecció enfront del Covid-19.

 

Partint del «reconeixement i la solidaritat amb el treball que s’està fent des de les administracions públiques, amb especial recalcament en els servicis sociosanitaris», el president de l’entitat destaca que «les condicions físiques, mentals i socials juguen un paper clau, com en qualsevol circumstància, per a marcar el grau d’afecció de circumstàncies externes».

 

Vega subratlla que «les persones amb síndrome de Down tenen, en un elevat percentatge de casos, una situació de dependència i unes condicions sociosanitàries que requerixen esforços addicionals tant materials com individuals». També assenyala que les persones amb síndrome de Down presenten un risc major d’agreujament de la salut pel Covid-19.

 

En este sentit, des de l’entitat citen el recent estudi publicat per T21RS (Trisomy 21 Research Society) que determina que les persones amb síndrome de Down amb més de 40 anys tenen un elevat risc per a la seua salut davant del contagi per Covid-19. José Vega afirma sobre este tema que «conéixer més de prop els efectes, causes i riscos derivats del Covid-19 per a persones amb síndrome de Down ens porta a poder adoptar mesures preventives de major importància».

Últimes notícies

Adrián Fernández aconseguix la seua primera victòria en Moto3 i Piqueras reté el subcampionat a València

El madrileny ha dominat a Cheste per a estrenar el seu palmarés en Moto3. Una penalització a Furusato i el quint de Quiles permeten a Piqueras retindre el subcampionat.

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.

El València de Corberán només ha guanyat després d’aturades de seleccions a Mestalla

El València arriba al derbi davant el Llevant després d'una aturada amb un patró definit: des de l'arribada de Corberán, només va véncer en estos retorns quan va jugar a Mestalla.

Creu Roja Joventut desplega maletes lúdiques per a xiquets en emergències amb lona, farmaciola, contes i jocs

Els equips de Creu Roja Joventut disposaran de maletes portàtils d'intervenció lúdica per a oferir atenció ràpida a menors en emergències. El recurs s'ha reforçat després de la dana, amb més unitats i distribució per la província.

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades