Asindown reivindica la incorporació «urgent» a la vacunació de persones amb síndrome de Down

 

La Fundació Asindown, a través d’una carta remesa pel seu president, José Vega, a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, sol·licita incorporar «urgentment» a les persones amb síndrome de Down i altres col·lectius amb diversitat intel·lectual entre les persones de major prioritat per a rebre les dosis de vacunació que permeta la seua protecció enfront del Covid-19.

 

Partint del «reconeixement i la solidaritat amb el treball que s’està fent des de les administracions públiques, amb especial recalcament en els servicis sociosanitaris», el president de l’entitat destaca que «les condicions físiques, mentals i socials juguen un paper clau, com en qualsevol circumstància, per a marcar el grau d’afecció de circumstàncies externes».

 

Vega subratlla que «les persones amb síndrome de Down tenen, en un elevat percentatge de casos, una situació de dependència i unes condicions sociosanitàries que requerixen esforços addicionals tant materials com individuals». També assenyala que les persones amb síndrome de Down presenten un risc major d’agreujament de la salut pel Covid-19.

 

En este sentit, des de l’entitat citen el recent estudi publicat per T21RS (Trisomy 21 Research Society) que determina que les persones amb síndrome de Down amb més de 40 anys tenen un elevat risc per a la seua salut davant del contagi per Covid-19. José Vega afirma sobre este tema que «conéixer més de prop els efectes, causes i riscos derivats del Covid-19 per a persones amb síndrome de Down ens porta a poder adoptar mesures preventives de major importància».

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.