Anuncios

Asindown reivindica la incorporació «urgent» a la vacunació de persones amb síndrome de Down

 

La Fundació Asindown, a través d’una carta remesa pel seu president, José Vega, a la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, sol·licita incorporar «urgentment» a les persones amb síndrome de Down i altres col·lectius amb diversitat intel·lectual entre les persones de major prioritat per a rebre les dosis de vacunació que permeta la seua protecció enfront del Covid-19.

 

Partint del «reconeixement i la solidaritat amb el treball que s’està fent des de les administracions públiques, amb especial recalcament en els servicis sociosanitaris», el president de l’entitat destaca que «les condicions físiques, mentals i socials juguen un paper clau, com en qualsevol circumstància, per a marcar el grau d’afecció de circumstàncies externes».

Anuncios

 

Vega subratlla que «les persones amb síndrome de Down tenen, en un elevat percentatge de casos, una situació de dependència i unes condicions sociosanitàries que requerixen esforços addicionals tant materials com individuals». També assenyala que les persones amb síndrome de Down presenten un risc major d’agreujament de la salut pel Covid-19.

 

En este sentit, des de l’entitat citen el recent estudi publicat per T21RS (Trisomy 21 Research Society) que determina que les persones amb síndrome de Down amb més de 40 anys tenen un elevat risc per a la seua salut davant del contagi per Covid-19. José Vega afirma sobre este tema que «conéixer més de prop els efectes, causes i riscos derivats del Covid-19 per a persones amb síndrome de Down ens porta a poder adoptar mesures preventives de major importància».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.

Presó provisional per a l’acusat de matar a un home en una perruqueria de València

Un jutjat de València envia a presó provisional sense fiança al jove de 26 anys detingut per la mort a ganivetades del seu company en una perruqueria del barri de Russafa.
Anuncios