Els autocinemes valencians en situació de risc

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.