Els autocinemes valencians en situació de risc

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.

Cinc jugadores del València Basket, clau en la preparació del Mundial amb Espanya

La selecció espanyola femenina ha cridat cinc jugadores del Valencia Basket per a la gira de preparació del Mundial d’Alemanya, que es jugarà del 4 al 13 de setembre.

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.