Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Els autocinemes valencians en situació de risc

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General

El juí per les presumptes irregularitats a l'Hospital General arranca amb 11 acusats i la defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per investigació prospectiva i proves obtingudes sense autorització.

RTVE retirarà a Espanya d’Eurovisió 2026 si participa Israel i manté el Benidorm Fest

RTVE condiciona la participació espanyola en Eurovisió 2026 a l'absència d'Israel. La corporació confirma que el Benidorm Fest celebrarà la seua quinta edició sense canvis.

Calp decreta tres dies de dol per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament acorda per unanimitat tres dies de dol després de dos accidents mortals que han commocionat la localitat: una bebé de 20 dies i una xiqueta de 4 anys.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts es reunix el dijous per a fixar el calendari de compareixences

La taula de la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre fixarà este dijous el calendari de compareixences per a l'actual període de sessions. La reunió reactivarà uns treballs pausats a l'estiu i marcats pel pols polític entre els grups.

Protesta en la Universitat d’Alacant exigix la dimissió de Mazón en l’obertura del curs

Unes 150 persones van rebre amb crits i pancartes a la comitiva acadèmica a les portes del Paranimf de la UA. Van increpar al conseller Rovira i l'acte va començar amb lleuger retard, sense incidents.

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.