Barceló crida a complir les mesures: «No volem fer l’últim pas i tornar al confinament total»

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha assenyalat este dimarts que és «molt prompte encara» per a valorar l’adopció de noves restriccions contra el coronavirus i ha indicat que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que es complisquen. No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres», ha remarcat.

 

D’eixa forma s’ha pronunciat en una roda de premsa per a informar sobre la situació de la pandèmia en el territori valencià, preguntada per l’adopció de noves mesures per a frenar la transmissió del virus i la possibilitat restringir més l’hostaleria o decretar un confinament domiciliari.

 

Barceló ha subratllat que «per ara és encara molt prompte per a valorar les mesures restrictives» que estan en funcionament des de divendres passat. No obstant això, ha puntualitzat que en els municipis en els que s’havien implantat abans les restriccions, com Elx o Orihuela, la transmissió «no ha crescut i s’ha contingut», pel que «les mesures estan donant resultats».

 

«La solució està en què complim les mesures»

La consellera ha insistit que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que les complim». «Podem posar moltes mesures, però si no les complim és difícil», ha assenyalat, abans de referir-se en concret a accions com la de no col·locar-se la mascareta en les terrasses de bars després de consumir o les festes.

 

«No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres. Hem de complir les mesures. Si diem que les reunions no poden ser de més de sis persones i encara alguns caps de setmana hi ha alguna festa, no estem complint. I això no és majoritari, hi ha una majoria que complix les mesures, però basta que una part xicoteta no complisca perquè siga un focus de transmissió del virus», ha assenyalat.

 

D’esta manera, ha insistit en el «compliment estricte», ha apel·lat a la «responsabilitat» individual i ha demanat ser solidaris perquè en el conjunt puguem seguir avançant per a doblegar» la corba de transmissió i conseguir el seu «aplanament».

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.