Barceló crida a complir les mesures: «No volem fer l’últim pas i tornar al confinament total»

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha assenyalat este dimarts que és «molt prompte encara» per a valorar l’adopció de noves restriccions contra el coronavirus i ha indicat que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que es complisquen. No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres», ha remarcat.

 

D’eixa forma s’ha pronunciat en una roda de premsa per a informar sobre la situació de la pandèmia en el territori valencià, preguntada per l’adopció de noves mesures per a frenar la transmissió del virus i la possibilitat restringir més l’hostaleria o decretar un confinament domiciliari.

 

Barceló ha subratllat que «per ara és encara molt prompte per a valorar les mesures restrictives» que estan en funcionament des de divendres passat. No obstant això, ha puntualitzat que en els municipis en els que s’havien implantat abans les restriccions, com Elx o Orihuela, la transmissió «no ha crescut i s’ha contingut», pel que «les mesures estan donant resultats».

 

«La solució està en què complim les mesures»

La consellera ha insistit que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que les complim». «Podem posar moltes mesures, però si no les complim és difícil», ha assenyalat, abans de referir-se en concret a accions com la de no col·locar-se la mascareta en les terrasses de bars després de consumir o les festes.

 

«No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres. Hem de complir les mesures. Si diem que les reunions no poden ser de més de sis persones i encara alguns caps de setmana hi ha alguna festa, no estem complint. I això no és majoritari, hi ha una majoria que complix les mesures, però basta que una part xicoteta no complisca perquè siga un focus de transmissió del virus», ha assenyalat.

 

D’esta manera, ha insistit en el «compliment estricte», ha apel·lat a la «responsabilitat» individual i ha demanat ser solidaris perquè en el conjunt puguem seguir avançant per a doblegar» la corba de transmissió i conseguir el seu «aplanament».

Últimes notícies

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.