Barceló crida a complir les mesures: «No volem fer l’últim pas i tornar al confinament total»

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha assenyalat este dimarts que és «molt prompte encara» per a valorar l’adopció de noves restriccions contra el coronavirus i ha indicat que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que es complisquen. No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres», ha remarcat.

 

D’eixa forma s’ha pronunciat en una roda de premsa per a informar sobre la situació de la pandèmia en el territori valencià, preguntada per l’adopció de noves mesures per a frenar la transmissió del virus i la possibilitat restringir més l’hostaleria o decretar un confinament domiciliari.

 

Barceló ha subratllat que «per ara és encara molt prompte per a valorar les mesures restrictives» que estan en funcionament des de divendres passat. No obstant això, ha puntualitzat que en els municipis en els que s’havien implantat abans les restriccions, com Elx o Orihuela, la transmissió «no ha crescut i s’ha contingut», pel que «les mesures estan donant resultats».

 

«La solució està en què complim les mesures»

La consellera ha insistit que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que les complim». «Podem posar moltes mesures, però si no les complim és difícil», ha assenyalat, abans de referir-se en concret a accions com la de no col·locar-se la mascareta en les terrasses de bars després de consumir o les festes.

 

«No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres. Hem de complir les mesures. Si diem que les reunions no poden ser de més de sis persones i encara alguns caps de setmana hi ha alguna festa, no estem complint. I això no és majoritari, hi ha una majoria que complix les mesures, però basta que una part xicoteta no complisca perquè siga un focus de transmissió del virus», ha assenyalat.

 

D’esta manera, ha insistit en el «compliment estricte», ha apel·lat a la «responsabilitat» individual i ha demanat ser solidaris perquè en el conjunt puguem seguir avançant per a doblegar» la corba de transmissió i conseguir el seu «aplanament».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.

La potència i el ritme de la mascletà deslliguen una catarsi i llàgrimes en la plaça de l’Ajuntament

La setzena mascletà de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha combinat potència i ritme fins a emocionar a una plaça abarrotada. El tret, de 7,5 minuts i 230 quilos, ha culminat en un terratrémol que ha fet plorar a molts assistents.

408 bombers i 153 vehicles reforcen la Cremà a la província de València

El Consorci Provincial de Bombers ha activat un operatiu per a la nit de la Cremà amb 408 efectius i 153 vehicles en els municipis fallers. El pla s'ha dissenyat després d'inspeccionar 525 monuments i fixa presència en uns 300 punts segons el seu nivell de risc.

El govern de Barcala defén la gestió dels bons comercie: ‘Es va fer tot com s’havia de fer’

La portaveu Cristina Cutanda ha reivindicat la gestió municipal dels bons comercie i ha subratllat que la informació és pública. El consistori marca distància amb Facpyme mentres el PSPV-PSOE demana els expedients d'estes campanyes i dels bons gastronòmics.

Convent Jerusalem ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de 2026 amb 'Redimonis', sàtira de David Sánchez Llongo. Amb 260.000 euros, la comissió repetix títol; Monestir i Na Jordana completen el podi

Pérez Llorca ha destacat l’alegria i l’hospitalitat dels valencians en l’exterior

El president de la Generalitat ha reconegut el paper dels CEVEX durant les Falles i ha demanat que 'espremen les Falles'. Han arribat 225 representants de 15 centres i 18 falleres que participaran en l'Ofrena.