Barceló crida a complir les mesures: «No volem fer l’últim pas i tornar al confinament total»

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha assenyalat este dimarts que és «molt prompte encara» per a valorar l’adopció de noves restriccions contra el coronavirus i ha indicat que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que es complisquen. No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres», ha remarcat.

 

D’eixa forma s’ha pronunciat en una roda de premsa per a informar sobre la situació de la pandèmia en el territori valencià, preguntada per l’adopció de noves mesures per a frenar la transmissió del virus i la possibilitat restringir més l’hostaleria o decretar un confinament domiciliari.

 

Barceló ha subratllat que «per ara és encara molt prompte per a valorar les mesures restrictives» que estan en funcionament des de divendres passat. No obstant això, ha puntualitzat que en els municipis en els que s’havien implantat abans les restriccions, com Elx o Orihuela, la transmissió «no ha crescut i s’ha contingut», pel que «les mesures estan donant resultats».

 

«La solució està en què complim les mesures»

La consellera ha insistit que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que les complim». «Podem posar moltes mesures, però si no les complim és difícil», ha assenyalat, abans de referir-se en concret a accions com la de no col·locar-se la mascareta en les terrasses de bars després de consumir o les festes.

 

«No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres. Hem de complir les mesures. Si diem que les reunions no poden ser de més de sis persones i encara alguns caps de setmana hi ha alguna festa, no estem complint. I això no és majoritari, hi ha una majoria que complix les mesures, però basta que una part xicoteta no complisca perquè siga un focus de transmissió del virus», ha assenyalat.

 

D’esta manera, ha insistit en el «compliment estricte», ha apel·lat a la «responsabilitat» individual i ha demanat ser solidaris perquè en el conjunt puguem seguir avançant per a doblegar» la corba de transmissió i conseguir el seu «aplanament».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.