9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Barceló crida a complir les mesures: «No volem fer l’últim pas i tornar al confinament total»

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha assenyalat este dimarts que és «molt prompte encara» per a valorar l’adopció de noves restriccions contra el coronavirus i ha indicat que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que es complisquen. No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres», ha remarcat.

 

D’eixa forma s’ha pronunciat en una roda de premsa per a informar sobre la situació de la pandèmia en el territori valencià, preguntada per l’adopció de noves mesures per a frenar la transmissió del virus i la possibilitat restringir més l’hostaleria o decretar un confinament domiciliari.

 

Barceló ha subratllat que «per ara és encara molt prompte per a valorar les mesures restrictives» que estan en funcionament des de divendres passat. No obstant això, ha puntualitzat que en els municipis en els que s’havien implantat abans les restriccions, com Elx o Orihuela, la transmissió «no ha crescut i s’ha contingut», pel que «les mesures estan donant resultats».

 

«La solució està en què complim les mesures»

La consellera ha insistit que «la solució no està només en les mesures, està en el fet que les complim». «Podem posar moltes mesures, però si no les complim és difícil», ha assenyalat, abans de referir-se en concret a accions com la de no col·locar-se la mascareta en les terrasses de bars després de consumir o les festes.

 

«No es vol fer l’últim pas, no volem tornar al confinament total, però això depén de nosaltres. Hem de complir les mesures. Si diem que les reunions no poden ser de més de sis persones i encara alguns caps de setmana hi ha alguna festa, no estem complint. I això no és majoritari, hi ha una majoria que complix les mesures, però basta que una part xicoteta no complisca perquè siga un focus de transmissió del virus», ha assenyalat.

 

D’esta manera, ha insistit en el «compliment estricte», ha apel·lat a la «responsabilitat» individual i ha demanat ser solidaris perquè en el conjunt puguem seguir avançant per a doblegar» la corba de transmissió i conseguir el seu «aplanament».

Últimes notícies

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.