El bo social de l’EMT de València s’amplia a totes les rendes baixes

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha ampliat el seu bo social «EMT amb Tu» per a arribar a més persones en situació de vulnerabilitat. Per només deu euros a l’any les persones titulars de la targeta poden usar totes les línies d’autobusos municipals amb un límit mensual de 60 viatges, amb una hora de mobilitat il·limitada en cadascun d’ells.

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la nova normativa elimina com a requisit l’obligatorietat d’estar en situació de desocupació. La modificació pretén adaptar el bo social a la situació actual a fi que les persones amb una ocupació precària també puguen beneficiar-se si tenen una renda baixa.

 

Requisits

D’esta forma les persones amb dret a sol·licitar la targeta de transport «EMT amb Tú» han d’estar en edat laboral (entre 16 i 65 anys), empadronades en València i tindre uns ingressos inferiors a l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (Iprem).

 

També poden accedir a este títol els fills i filles d’entre 14 i 16 anys de les persones beneficiàries i les víctimes de violència de gènere i els seus fills menors d’edat. Ademés,  els majors de 65 poden accedir al Bo Or

 

De l’1 al 31 de desembre s’obri un període especial perquè els beneficiaris actuals puguen tornar a presentar la documentació necessària en la junta de districte de València que els corresponga. En el cas de les noves sol·licituds d’alta, s’ha d’entregar la documentació requerida, amb cita prèvia, a partir de l’1 de gener.

Últimes notícies

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.