El govern espanyol prepara un canvi en les pensions

 

El govern de coalició format pel PSOE i Unides Podem té previst aplicar nous canvis en el sistema de pensions de la Seguretat Social. Segons ha informat ‘La Razón’, el govern faria retallades, ja que afirmen que el sistema actual és insostenible tenint en compte la relació de treballadors/pensionistes que hi haurà en Espanya en els pròxims anys.

 

‘La Razón’ ha explicat que el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, ha proposat reformar les condicions d’accés a la jubilació a través del període de càlcul, que passaria dels 25 anys actuals als 35. Això es traduïx en el fet que, actualment, la pensió que rebrà una persona es calcula segons els últims 25 anys cotitzats, i la intenció del ministre seria augmentar esta quantitat fins als 35 anys.

 

Tenint en compte com està el mercat laboral en Espanya, a on els jóvens passen els primers anys en condicions precàries, amb salaris baixos i contractes temporals, l’ampliació del període de càlcul es traduiria, en molts casos, en una pensió mínima

 

Les pensions baixarien un 5,45%

Esta série de canvis en el sistema de pensions podrien suposar una pèrdua del 5,45% pels futurs pensionistes respecte al que cobrarien si es mantenen les característiques i condicions actuals. En conseqüència, els sindicats Unides Podem, s’han mostrat en contra d’eixos canvis.

 

La intenció del govern espanyol seria intentar salvar un sistema de pensions que és insostenible, ja que en trenta anys s’espera que Espanya tinga tants pensionistes com treballadors en actiu, uns 15 o 16 milions. Això vol dir que en comptes d’haver el doble de treballadors que de pensionistes, la ràtio s’igualaria i els treballadors haurien de sostindre les pensions de més pensionistes.

 

A demés, ‘La Razón’ afirma que les ajudes europees són una de les causes per les que el govern espanyol es planteja aplicar eixos canvis. Europa va prometre un paquet de 140.000 milions d’euros en ajudes per a pal·liar la crisi econòmica que ens ha deixat el Covid-19, una ajuda que l’Executiu espanyol va anunciar que arribaria «sense condicions» o, en el pitjor dels casos, amb condicions «toves» molt allunyades de les imposicions que van arribar després de la crisi financera de l’any 2008.

 

Alguns mitjans de comunicació defensen que la reforma de les pensions és una de les condicions que Europa hauria posat a Espanya per a poder rebre este fons, i que explicaria per què el govern espanyol està tramitant la reforma amb tanta rapidesa.

 

La decisió de Pedro Sánchez

Cal recordar que Pedro Sánchez ha tornat a reindexar les pensions a l’IPC, cosa que va finalitzar l’any 2013 amb el govern de Rajoy, que va canviar-ho per tal d’evitar augmentar-les cada any i intentar controlar el forat que el sistema de pensions deixa en l’economia pública espanyola. Amb la decisió de Sánchez, les pensions pujaran amb la inflació.

 

Per tant, amb l’ampliació del període de càlcul de les pensions, es busca compensar la pujada que comportarà el fet que tornen a estar indexades a l’IPC, i intentar mantindre un equilibri del sistema de pensions.

 

El text preparat pel govern espanyol ja circula internament per l’Executiu, i està previst que pròximament s’envie a Brussel·les per a rebre el vistiplau de la UE, pel que es farà públic i es podrà observar quins canvis s’apliquen. Per ara, se sap que també s’estan estudiant opcions que permetin al treballador prescindir d’alguns anys en este període de còmput si ha tingut forats grans d’ingressos i cotització, siga per pèrdua d’ocupació o altres circumstàncies.

 

Encara queda debatre les condicions amb la resta d’agents socials, però Unides Podem ja ha anunciat que votarà en contra de l’ampliació, ja que aposten per alçar el sostre de cotitzacions màximes -actualment, 4.070 euros al mes-, el que implicaria que les rendes altes cotitzen més.

Últimes notícies

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.

A presó el líder d’un grup criminal de tràfic de drogues desarticulat a Elx

La Policia Nacional ha desarticulat a Elx un grup criminal de tràfic de drogues al menudeig amb set detinguts. El suposat cap del entramat ha ingressat a presó per orde judicial.

Un veí de Burjassot i una dona d’Alcora, ferits en l’últim encierro dels Sanfermines

L’últim encierro dels Sanfermines deixa dos corredors cornejats i diversos ferits, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora.

Ferits un home de Burjassot i una dona d’Alcora en l’últim encierro dels Sanfermins

L’últim encierro dels Sanfermins ha deixat deu atesos a l’Hospital Universitario de Navarra, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora, a més de dos corredors cornejats amb pronòstic reservat.

La compravenda de vivendes baixa un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana i supera la caiguda estatal

La compravenda de vivendes ha baixat un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana, fins a 8.669 operacions, una caiguda superior al 7,3 % registrat a Espanya. Tot i això, respecte d’abril les operacions han repuntat un 6 % i el sector suma un descens acumulat del 3,4 % en l’any.

El trumpisme sobra i falta un nou marxisme

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una tesi principal i és que el trumpisme posa en perill valors propis de les democràcies occidentals, com els drets humans, la igualtat, l’estat del benestar i la convivència

Asfaltat nocturn a la Gran Via Marqués del Túria per a reduir soroll i molèsties

L’Ajuntament de València ha iniciat el reasfaltat integral nocturn de la Gran Via Marqués del Túria, amb paviment fonoabsorbent i una inversió d’1,24 milions d’euros.