L’Ajuntament de Castelló repartirà menús diaris en cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Castelló entregarà menjar a les cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Un comedor escolar | Europa Press

 

L’Ajuntament de Castelló repartirà des d’este dilluns un total de 417 menús en les cases particulars de menors en situació de vulnerabilitat per a garantir la seua alimentació durant el confinament pel coronavirus.

 

El regidor de Benestar Social, José Luis López, ha explicat que es distribuiran 417 menús «garantint d’eixa manera que tant els xiquets i xiquetes, com altres membres de la unitat familiar del domicili, compten amb un menjar principal i una altra addicional».

 

La mesura es prolongarà mentres es mantinga l’estat d’alarma, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat, i podrà ampliar-se en funció de la demanda i la situació d’emergència. «Estem davant una situació d’emergència sanitària però també social i des de l’Ajuntament de Castelló hem d’extremar les mesures per a garantir els servicis i drets bàsics als col·lectius més vulnerables, en este cas, els i les menors en situació de risc», ha recalcat l’edil.

 

L’Estat d’Alarma pot agreujar la seua situació

López ha destacat que des del Negociat de Família i Infància de la Regidoria es van iniciar les gestions necessàries encaminades a fer un mapa d’aquells nuclis familiars a on hi ha menors en situació de vulnerabilitat que, donada la situació d’emergència sanitària i social, pogueren vore agreujada la seua situació durant l’estat d’alarma.

 

Els tècnics municipals i, especialment els i les educadores socials que aborden la intervenció amb les famílies en situació de vulnerabilitat, s’han posat en contacte amb aquells nuclis familiars susceptibles de tindre este servici d’emergència social per a garantir i cobrir esta necessitat bàsica.

 

Este treball previ ha permés fer una primera radiografia de les famílies amb menors en situació de vulnerabilitat als que dirigir este programa per a garantir la correcta alimentació davant l’estat d’alarma i emergència social per coronavirus.

 

A partir d’este dilluns es repartiran diaris a estos menors i les seues famílies gràcies a un acord amb Intur Restauració Col·lectiva. Es proporcionarà diàriament un menjar principal i una addicional (berenar) a través d’un servici a domicili.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.