16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

L’Ajuntament de Castelló repartirà menús diaris en cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Castelló entregarà menjar a les cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Un comedor escolar | Europa Press

 

L’Ajuntament de Castelló repartirà des d’este dilluns un total de 417 menús en les cases particulars de menors en situació de vulnerabilitat per a garantir la seua alimentació durant el confinament pel coronavirus.

 

El regidor de Benestar Social, José Luis López, ha explicat que es distribuiran 417 menús «garantint d’eixa manera que tant els xiquets i xiquetes, com altres membres de la unitat familiar del domicili, compten amb un menjar principal i una altra addicional».

 

La mesura es prolongarà mentres es mantinga l’estat d’alarma, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat, i podrà ampliar-se en funció de la demanda i la situació d’emergència. «Estem davant una situació d’emergència sanitària però també social i des de l’Ajuntament de Castelló hem d’extremar les mesures per a garantir els servicis i drets bàsics als col·lectius més vulnerables, en este cas, els i les menors en situació de risc», ha recalcat l’edil.

 

L’Estat d’Alarma pot agreujar la seua situació

López ha destacat que des del Negociat de Família i Infància de la Regidoria es van iniciar les gestions necessàries encaminades a fer un mapa d’aquells nuclis familiars a on hi ha menors en situació de vulnerabilitat que, donada la situació d’emergència sanitària i social, pogueren vore agreujada la seua situació durant l’estat d’alarma.

 

Els tècnics municipals i, especialment els i les educadores socials que aborden la intervenció amb les famílies en situació de vulnerabilitat, s’han posat en contacte amb aquells nuclis familiars susceptibles de tindre este servici d’emergència social per a garantir i cobrir esta necessitat bàsica.

 

Este treball previ ha permés fer una primera radiografia de les famílies amb menors en situació de vulnerabilitat als que dirigir este programa per a garantir la correcta alimentació davant l’estat d’alarma i emergència social per coronavirus.

 

A partir d’este dilluns es repartiran diaris a estos menors i les seues famílies gràcies a un acord amb Intur Restauració Col·lectiva. Es proporcionarà diàriament un menjar principal i una addicional (berenar) a través d’un servici a domicili.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.