L’Ajuntament de Castelló repartirà menús diaris en cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Castelló entregarà menjar a les cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Un comedor escolar | Europa Press

 

L’Ajuntament de Castelló repartirà des d’este dilluns un total de 417 menús en les cases particulars de menors en situació de vulnerabilitat per a garantir la seua alimentació durant el confinament pel coronavirus.

 

El regidor de Benestar Social, José Luis López, ha explicat que es distribuiran 417 menús «garantint d’eixa manera que tant els xiquets i xiquetes, com altres membres de la unitat familiar del domicili, compten amb un menjar principal i una altra addicional».

 

La mesura es prolongarà mentres es mantinga l’estat d’alarma, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat, i podrà ampliar-se en funció de la demanda i la situació d’emergència. «Estem davant una situació d’emergència sanitària però també social i des de l’Ajuntament de Castelló hem d’extremar les mesures per a garantir els servicis i drets bàsics als col·lectius més vulnerables, en este cas, els i les menors en situació de risc», ha recalcat l’edil.

 

L’Estat d’Alarma pot agreujar la seua situació

López ha destacat que des del Negociat de Família i Infància de la Regidoria es van iniciar les gestions necessàries encaminades a fer un mapa d’aquells nuclis familiars a on hi ha menors en situació de vulnerabilitat que, donada la situació d’emergència sanitària i social, pogueren vore agreujada la seua situació durant l’estat d’alarma.

 

Els tècnics municipals i, especialment els i les educadores socials que aborden la intervenció amb les famílies en situació de vulnerabilitat, s’han posat en contacte amb aquells nuclis familiars susceptibles de tindre este servici d’emergència social per a garantir i cobrir esta necessitat bàsica.

 

Este treball previ ha permés fer una primera radiografia de les famílies amb menors en situació de vulnerabilitat als que dirigir este programa per a garantir la correcta alimentació davant l’estat d’alarma i emergència social per coronavirus.

 

A partir d’este dilluns es repartiran diaris a estos menors i les seues famílies gràcies a un acord amb Intur Restauració Col·lectiva. Es proporcionarà diàriament un menjar principal i una addicional (berenar) a través d’un servici a domicili.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.