L’Ajuntament de Castelló repartirà menús diaris en cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Castelló entregarà menjar a les cases amb menors en situació de vulnerabilitat

Un comedor escolar | Europa Press

 

L’Ajuntament de Castelló repartirà des d’este dilluns un total de 417 menús en les cases particulars de menors en situació de vulnerabilitat per a garantir la seua alimentació durant el confinament pel coronavirus.

 

El regidor de Benestar Social, José Luis López, ha explicat que es distribuiran 417 menús «garantint d’eixa manera que tant els xiquets i xiquetes, com altres membres de la unitat familiar del domicili, compten amb un menjar principal i una altra addicional».

 

La mesura es prolongarà mentres es mantinga l’estat d’alarma, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat, i podrà ampliar-se en funció de la demanda i la situació d’emergència. «Estem davant una situació d’emergència sanitària però també social i des de l’Ajuntament de Castelló hem d’extremar les mesures per a garantir els servicis i drets bàsics als col·lectius més vulnerables, en este cas, els i les menors en situació de risc», ha recalcat l’edil.

 

L’Estat d’Alarma pot agreujar la seua situació

López ha destacat que des del Negociat de Família i Infància de la Regidoria es van iniciar les gestions necessàries encaminades a fer un mapa d’aquells nuclis familiars a on hi ha menors en situació de vulnerabilitat que, donada la situació d’emergència sanitària i social, pogueren vore agreujada la seua situació durant l’estat d’alarma.

 

Els tècnics municipals i, especialment els i les educadores socials que aborden la intervenció amb les famílies en situació de vulnerabilitat, s’han posat en contacte amb aquells nuclis familiars susceptibles de tindre este servici d’emergència social per a garantir i cobrir esta necessitat bàsica.

 

Este treball previ ha permés fer una primera radiografia de les famílies amb menors en situació de vulnerabilitat als que dirigir este programa per a garantir la correcta alimentació davant l’estat d’alarma i emergència social per coronavirus.

 

A partir d’este dilluns es repartiran diaris a estos menors i les seues famílies gràcies a un acord amb Intur Restauració Col·lectiva. Es proporcionarà diàriament un menjar principal i una addicional (berenar) a través d’un servici a domicili.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.